Tantárgyak, tananyag, 2. tanév

 

 


 

Elementálmágia

1. óra


Földmágia 3. Lebegő kövek
Varázsige: Volantis Lapidi
Leírás: A varázslat segítségével darabokat törhetünk le sziklákból vagy szakíthatunk ki a földből, és tetszőleges – természetesen gyakorlással növekvő - magasságba és távolságba tudjuk lebegtetni. A méretet egyedül a gyakorlottság szabja meg.
Hatóidő: Kezdők legtovább tíz percig képesek lebegtetni valamit, gyakorlással ez növekszik.
Földmágia 4. Földúr
Varázsige: Potestatem Super Terram
Leírás: A varázslathoz feltétlenül szükséges egy aranyfa levele, ez azon természetvarázslatok egyike, amelyek hozzávalót igényelnek. A lényege, hogy a levelet el kell morzsolni miközben kimondjuk az igét, és ezzel önmagunkat vagy egy kiválasztott társunkat fel tudjuk ruházni földmágusi képességekkel. Ez azt jelenti, hogy az illető, akin végrehajtjuk a varázsigét, egy erős földmágus képességeit fogja birtokolni egy adott időre. (Tehát a Terraqua képesség 5. szintjéig mindenre képes lesz, ami a földmágiára vonatkozik.)
Hatóidő: Kezdetben igencsak rövid időre képesek megidézni, egy másodéves diák tíz percre (egy kör), egy harmadéves húsz percre (két kör), egy negyedéves pedig fél órára (három kör). Fejlettebb mágusok ennél hosszabb időre is képesek lehetnek létrehozni.
Természetmágia 4. Indák
Varázsige: Ingrata Plantae
Leírás: Ez a varázslat egy diák szintjén csak természeti környezetben használható, nagyon komoly erő kell hozzá, hogy anélkül meg tudja idézni valaki. Szintjei vannak, legkönnyebben erdőkben használható, ahol magát a növényt nem kell létrehozni, csak utasítani, némileg nehezebb mezőkön, réteken, jelentősen nehezebb sivatagban, és hatalmas mágia kell, hogy teljesen mesterséges környezetben működjön. A varázsige lényege, hogy a célszemélyt életre kelő indák támadják meg, igyekezve lefogni vagy akár meg is fojtani, attól függően, hogy mit kíván elérni a varázslattal a mágus.
Hatóidő: Az indák kezdetben két percre kelnek életre és csak egy emberre tudnak koncentrálni, később ez folyamatosan növekszik és több célpontot is képesek megtámadni.

2. óra

  Lényidézés 1. Driád
Varázsige: Summonitio Dryadesque
Leírás: A driádokat, noha sokak elméjében önálló fajként élnek, valójában minden esetben egy természetmágus hozzá létre. Ennél fogva boldogan engedelmeskednek és könnyű bánni velük, de harcra rávehetetlenek. Gyógyítási képességeiknek viszont nincs párja, valamint a tűzmágián kívül minden elemi- és természetmágiát remekül kezelnek, így képesek ezek segítségével bármit megtenni, megfelelő környezetet létrehozni, például, vagy megtámogatni létrehozójuk varázslatát // jól megidézett driád esetén akár +3 az elementálmágiás (nem tűzmágia) dobáshoz //
Hatóidő: Kezdetben nagyjából gél órára lehet megidézni, utána meghal. Ez az idő némileg kitolódik (kb tíz perccel), amennyiben a driád vízhez és napfényhez jut, valamint gyakorlással növelhető.

3. óra

  Életenergia 2. Belső idő
Varázsige: Tempus Internum
Leírás: A varázslatnak két verziója van: felgyorsíthatja és lelassíthatja egy ember belső idejét. Így használható támadásra és úgymond védekezésre is: ha valaki másra használjuk, felgyorsítva, ahogyan az illető látja a dolgokat, akkor mindent sokkal lassabban fog csinálni, így könnyebben le tudjuk győzni, és ellenkezőleg: ha a saját belső időnket lassítjuk le, akkor ami számunkra egy percnek tűnik, a valóságban sokkal kevesebb lesz.
Hatóidő: Kezdőknél tíz perc, gyakorlással azonban akár egy órára is felfejleszthető.

Vissza az oldal tetejére

Mentálmágia

1. óra

  Gondolatátvitel:
Varázsige: Prodogitat
Leírás: Ahogy az ige neve is mutatja, ezzel az igencsak komplikált mágiával valódi gondolatokat tudunk ültetni a nem megfelelően védekező célszemély elméjébe. Tulajdonképpen olyan lesz a hatása, mintha a személy a saját maga által kitalált gondolatát hallaná, azzal a különbséggel, hogy ezt a gondolatot nem ő, hanem mi találtuk ki és ültettük át a fejébe. Na igen, ez a varázslat épp olyan komplikált, mint aminek hangzik: hiszen ha az ellenfelünk jártas a mentálmágiában, a gondolat pedig túlságosan elüt a sajátjaitól, könnyen rájöhet, hogy nem ő találta ki. Viszont ha mégis sikerül kicseleznünk az illetőt, vagy az egyáltalán nem védekezik, igen hasznos lehet ez a mágia: képesek leszünk segítségével például meggyőzni ellenfelünket a mi álláspontunkról, vagy csupán elhitetni vele, hogy a következő mozzanatunk a csatában teljesen más lesz, mint valójában, így a meglepetés erejével érheti csapásunk. Persze ezek csak példák, a gondolatátvitel használatának lehetőségei szinte végtelenek.
Használat: Használata igen egyszerű, azonban mégis elég bonyolult. Kell hozzá a célszemély arca (nem eltakarva), és az, hogy látótávolságon belül tartózkodjon (bár az is jó, ha élőképet, például élő kamerafelvételt látunk róla). Ha ez megvan, már csak a varázsigét kell kimondanunk, és erősen az adott gondolatra koncentrálnunk. Ha jól csináltuk, a gondolat azonnal megjelenik az illető elméjében, azonban más kérdés, hogy rájön-e: ez nem a saját elméjéből származik.
  Érzelemátvitel:
Varázsige: Prodensus
Leírás: Az ige segítségével tulajdonképpen a célszemély agyába leszünk képesek érzelmeket ültetni. Például, ha szeretnénk, hogy az illető megnyugodjon, nyugalmat közvetíthetünk számára. Tulajdonképpen szinte bármilyen érzelemmel működhet, ez csupán attól függ, mennyire jó mentálmágus az, aki alkalmazza. Például, kezdőként bárki képes lehet rá, hogy felidegesítsen vagy megnyugtasson valakit (persze kivéve, ha az illető védekezik), de felsőbb szinteken már akár bizonyos dolgok iránti érzelmet is át tud vinni, például képes lehet arra, hogy megutáltasson vagy megszerettessen egy bizonyos személyt, de akár azt is elérheti, hogy az illető szerelembe essen. A hatása kezdőknél csupán néhány óra, profiknál azonban akár több év, évtized is lehet. Ez egy kissé komplikált, hiszen például ha valakivel évekig elhitetik, hogy szerelmes, néha a varázslat megszűnte után sem fognak megváltozni az érzései.
Használat: Ehhez a varázslathoz nincsen szükségünk másra, csupán nagyon erős koncentrációra. Egész egyszerűen magunk elé kell képzelni a célszemély arcát, a nevére kell gondolnunk, majd nagyon erősen a közvetíteni kívánt érzelemre koncentrálnunk. Ha sikerrel jártunk, a hatás szinte azonnal mutatkozni fog.

2. óra

  Befolyásolás:
Varázsige: Factum ago
Leírás: Ahogy a varázslat neve is mutatja, ennek az igének a segítségével rá tudjuk venni ellenfelünket, hogy olyan dolgokat is megtegyen, amire egyébként talán nem lenne hajlandó. Például, ha azt szeretnénk, hogy egy kötekedni kívánó egyén hagyjon minket békében távozni, sikeresen kivitelezhetjük. Természetesen olyan dolgokat, amiket a másik saját magától semmiképp sem tenne meg, nem kényszeríthetünk rá. Ezekhez már komolyabb mágia szükségeltetik. Viszont olyan egyszerűbb dolgokat, amik nem ellenkeznek túlzottan a célszemély jellemével, könnyedén elérhetünk, ha ezt a varázslatot használjuk. Feltéve, hogy az illető nem védekezik elég hatásosan a befolyásunk ellen.
Használat: Az ige használatához először is ki kell mondanunk a varázsigét, majd ha ez megtörtént, szokás szerint a célszemély arcára kell gondolnunk, s közben az elérni kívánt cselekvésre/viselkedésformára. A varázslat, ha megfelelően hajtottuk végre, azonnal hat, de természetesen ezzel csak ideiglenesen tudjuk befolyásolni a célszemélyünk viselkedését, és csak egy bizonyos dolgot illetően, szóval nem tudjuk teljesen uralmunk alá hajtani.

Vissza az oldal tetejére

Árnytan

1. óra

  Démonidézés:
Varázsige: Summonitionem
Leírás: A varázslat a fekete mágiában igen bonyolult. Még a legerősebb mágusoknak is fejtörést okozhat, hiszen nem mindegy, hogyan és miként végezzük el a varázslatot. A varázslat lényege a következő: Rajzolni kell egy ötágú csillagot és fekete gyertyákat kell elhelyezni a végükre. A varázsigéhez erősen kell koncentrálni. Be kell csukni a szemünket és a varázsige kimondása előtt annak a démonnak a nevét kell kimondani, akit szeretnénk megidézni. Előbb a nevet és utána a varázsigét kell mondani háromszor. Figyelem: Lucifert ezzel nem lehet megidézni! A démonok a parancsunkra nem hallgatnak. Arra kell oda figyelni, hogy a megfelelő varázsigével visszakerüljenek majd abba a bugyorba ahol tartózkodtak.
Hatóidő: Azonnali és ideiglenes. A démon addig marad, amíg a másik fél el nem kívánja küldeni.
  Időhurok:
Varázsige: Tempore ansa
Leírás: Fekete mágia szempontjából ez egy igen erős varázslat. Bárki megtudja ezt tenni akinek van erős akarata. Rengeteg olyan személy létezik, aki az időhurokban ragadt vagy vegyünk például egy olyat, hogy újra és újra lejátszódó események egy átok miatt. A múlt megismétli önmagát és nem tud kimászni ebből a körből. Az időhurok segítségével meg lehet állítani ezt az egész dolgot, ehhez viszont meg kell találni azt a cél személyt, aki ezzel foglalkozik. Az időmágus az egyik legerősebb mágus ilyen téren és nem lehet őt megkeresni egyszerűen. A mágus megkereséséhez szükséges egy térkép… A térképre papírdarabokat helyezünk el és azt meggyújtjuk és közben ezt a varázslatot kell elmondani.
Hatóidő: A varázslat azonnali.

2. óra

  A ragyogás keze:
Leírás: A középkorban használták ezt a fekete mágiát. Mire jó a ragyogás keze? Ez részben egy rontás módját teszi lehetővé. Leginkább rablásoknál használják az erős, mágusok képesek még mindig ezt használni. Amikor bemennek, az áldozatnak a házába akkor a ragyogás kezét fel kell emelni, és aki ott tartózkodik, a házban akkor lemerevedik tőle… Mozdulatlanná dermednek.
Hogyan kell elkészíteni? A ragyogás kezét egyszerű, bár ez kicsit szintén morbidabb változat. Egy kivégzett áldozat bal kezét kell csuklóból levágni. Teljesen mindegy, hogyan halt meg a lényeg az legyen, hogy halott és érezhető legyen az-az energia, ami a kivégzésre emlékeztet másokat. Hideg, Szomorúság, Ridegség… Egy halotti lepelbe kell szállítani aztán egy kisebb méretű cserépedénybe, kell helyezni a kezet és kb. három hétig kell salétrommal, sóval porrá tört borssal befedni. Minden nap elég egyszer megcsinálni. Tűző napon kell aszalni. Ha éppen nincsen nap, akkor a tűz is megfelelő erre a célra. Ki kell szárítani a kezet. A kéz utolsó használatához végül is egy páfránylevél szükséges és át kell azt füstölni. Kivégzett bűnöző zsírjából és bármilyen olajból kell elkészíteni a gyertyát. Ezt kell be illeszteni az ökölbe a szorított kéz gyűrűs és középső ujja közé és a gyertyát meg kell gyújtani azután felmutatni.
Hatóidő: A hatóidő az fél óra kb. A felmutatástól kezdve. 

Harcmágia

1. óra

Mi is az a harcmágia?

Különböző harcművészeteket lehet tanulni. Meg lehet tanulni varázslattal. Az akrobatikát. Minden varázslathoz tartozik egy harcművészeti stílus, amit bele lehet venni a dologba. A harcmágia kifejezi önmagunkat. Kifejezi, azt mivé akarunk válni. Egy nagyon bonyolult ágazat, amit csak az ért, meg aki tanult bármilyen harcművészetet. Vannak itt is olyan varázslatok amik közelharchoz és távolsághoz használhatunk, de mindenképpen szükséges a koncentrálás.

  Közelharci:
Varázslat neve: Lidércidézés
Varázsige: Incubus
Varázslat leírása: Mivel tisztában vagyunk azzal, hogy mit idézünk meg ez egy igen bonyolult varázslat és szükséges a harchoz. Ezzel a varázslattal egy nagyhatalmú lidércet idézhetsz meg a Negatív létsíkról: a lidérc a harc időtartamára marad veled, és a közelharc fázisban az ellenfeledet támadja. A lidérc szinte minden támadási formára immunis, ezért nem kell attól félned, hogy ellenfeled támadó varázslata megsemmisíti, vagy más módon elesik a harcban - így megidézheted legközelebb is.
Távolsági:
Varázslat neve: Asylux csapdája
Varázsige: Insidiae
Varázslat leírása: A varázslatok kidolgozása általában sok-sok évet igényel, hiszen meg kell találni, milyen anyagi komponensek, milyen körülmények és e mellett milyen eredményt hoz. A kísérletek költségének fedezésére természetesen a békés építő varázslatok mellett harci varázslatokat is kellett készíteni, hiszen ezekre volt a legnagyobb kereslet. Asylux csapdája egyike ezen gyöngyszemeknek. Elmondásakor a célpontot rövid időre láthatatlan energiafonalak ölelik körbe, ezáltal a harcost gyakorlatilag megbénítva.

Vissza az oldal tetejére

Idézőmágia

1. óra

Semleges lények 1. Dzsinn
Varázsige: Summonitionem: Genie, accedens ad servitutem me, lubeo te!
Leírás: A dzsinneknek nagyon sok fajtája van. Azok, akiket ezzel a varázsigével megidézhet egy mágus, messze különböznek azoktól, akikkel akár találkozhatsz néha. Bár hidd el nekem, a földet járó dzsinnektől jobb távol tartanod magad… A varázslatnak nagyon sok fokozata van, attól kezdve, hogy egyáltalán megjelenik-e, odáig, hogy milyen erős és milyen természetű dzsinn áll szolgálatotokra. A leggyengébb dzsinn a saytan, a legmagasabb a marid. Őt a legcélszerűbb és a legbiztonságosabb megidézni, de ahhoz nagyon sok gyakorlat kell. Őt neveznétek az arab mesék csodatévő dzsinnjének, ő az, aki nem fogja megkeresni a kiskaput a kívánságaitokban, hanem úgy teljesíti, ahogyan azt tőle kértétek. A többi típus trükkösebb lehet, főleg az ifritekkel kell vigyázni, ők ugyanis kimondottan élvezik, ha belekeverhetnek az emberek életébe. A sorrend tehát erősség szerint: saytan, grine, ifrit, marid. (A varázsige csak mesélői felügyelettel használható!)
Hatóidő: A dzsinn addig marad melletted, amíg nem teljesíti a kívánságodat, vagy el nem engeded (koncentrálással), de legfeljebb két órán át célszerű megkötve tartani, utána veszélyessé válhat.

2. óra

Jó teremtmények 1. Az Igazság szobra
Varázsige: Veritas Posque
Leírás: Ez a varázslat egy olyan lényt idéz meg, akiről voltaképpen azt hinné az ember, hogy nem is valóságos élőlény: nem mozdul, nem szólal meg, és úgy tűnhet, hogy nem is tesz semmit. A megidézője azonban igencsak hamar megérzi, hogy nem egy szobrot hozott létre: hamarosan észreveszi, hogy minden csapása betalál, a pajzsai hibátlanul működnek, és úgy általában, minden tökéletesen sikerül neki. Mindez persze csak addig él, ameddig ki nem mozdul a lény három méteres körzetéből. Valamint nagyon fontos, hogy ez a varázslat csak akkor szolgálja megfelelően az idézőjét, ha nem jogtalanul vagy önvédelemből harcol, orvtámadásoknál és rasszista vagy vallási háborúknál nem érdemes megidézni, ugyanis ha gazdája igazságtalan cselekedetet készül végrehajtani, ellene fordul, és senki nem kívánna magának egy legyőzhetetlen ellenfelet… A lényt csak egy, a megidézőnél erősebb mágus képes eltüntetni, ő is csak nagy erőbefektetéssel.
Hatóidő: Kezdőknek negyed óráig tökéletesen működik a varázslat, utána lassan gyengülni kezd, és fél óra alatt teljesen elmúlik a hatása. Gyakorlással akár három órára is fejleszthető, de jelenleg nem tartanak számon olyan varázstudót, aki ennél hosszabb ideig lett volna képes létrehozni.
Jó teremtmények 2. Angyalsárkány
Varázsige: Draconis Angeli
Leírás: Ennek a varázslatnak a segítségével egy sárkányszerű lényt idézhetünk meg. Közelebbről megnézve azonban kiderül, hogy miért is hívják angyalsárkánynak: először is két lábon áll, és hatalmas testét puha, fehér-szürke tollak borítják. A tollak és a farok vége, valamint a mellkasi és háti középvonal fekete színű, élesen elüt a hosszú, erős, test többi részéről. A sárkány mellső lábai hiányoznak, helyükön angyalszárnyhoz hasonlatos toll található. A hátsó láb három pengeéles karomban, a rugalmas test pedig hosszú farokban végződik. A sárkány, természetesen erején túl bódító énekkel képes kiválasztott személyeket elkábítani, és egyszerű tűz helyett Szent Lángot lehel. Hátránya, hogy nagyon válogatós, és gazdájának hatalmas tisztelettel kell őt kezelnie ahhoz, hogy hajlandó legyen teljesíteni a parancsait. Minden személynek saját angyalsárkánya van, így a kötelék sokszori megidézéssel erősíthető, az illetőnek ugyanis mindig ugyan az a sárkány fog megjelenni.
Hatóidő: Kezdetben a sárkány legtovább negyed órára marad, ez sokszori megidézéssel és tiszteletteljes viselkedéssel növelhető. Képzett, felnőtt mágus, aki jól ismeri a sárkányát, akár több órára is képes lehet megidézni egy ilyen lényt.

3. óra

  Gonosz teremtmények 1. Pokolkutya
Varázsige: Canes Infernus
Leírás: Meglepő lehet, hogy a varázsige kiejtése után nem egy vérszomjas szörnyeteg jelenik meg, hanem egy aranyos, pufók, pár centis lényecske. Ez azonban egy remek elterelés, ugyanis ezek a teremtmények csak addig néznek ki ilyen ennivalóan, amíg a célszemély őket nézi. Amint elfordul, vagy a lény a hátuk mögé kerül, egy borzalmas szörnnyé változnak, és megtámadják az illetőt. A célpontot mindig a megidéző választja ki, aki mentális utasításokkal képes mozgatni és támadásra utasítani a lényt.
Hatóidő: Átalakulás után kezdetben tíz percig, sok gyakorlással és hozzáértéssel akár órákig is az idézőmágus mellett marad.

4. óra

  Gonosz teremtmények 2. Naga
Varázsige: Sequetur Anguis
Leírás: A keleti kultúrák legtöbbjében találkozunk a nagák alakjaival, de az ottani eszmék meglehetősen tévesen mutatják be őket. Addig van igazuk, hogy félig ember, félig kígyó lényekről van szó. Általában három fejük van, a két szélső kígyó, a középső pedig emberfej, így beszélni is tudnak, bár nem kimondottan szokásuk. A nagák fejlett értelemmel rendelkező lények, nagyon sokszor jelennek meg különféle kincses barlangok, kincstárak és egyéb, értékes dolgokat tartalmazó helyeken, hiszen remek őrző-védők. Ezek a kígyószerű lények nagyon agresszívak, akit meglátnak, megtámadnak. Ha valakit kiszemelnek maguknak, addig nem tágítanak, amíg nem végeznek vele, vagy valahogyan meg nem állítják őket. Erős szorításuk és méregtől csöpögő fogaik harapása is halálos, ezért hát csak akkor szabad elengedni, amikor biztos vagy benne, hogy ellenfelet fog először észrevenni. Ha végzett, érdemes eltüntetni vagy megölni. Rettentően fél a tűztől, így az biztos módszer ellene, valamint a Desinet Anguis varázsige. Azonban ez csak akkor használ, ha vagy nem idézett nagával állsz szemben, vagy nálad gyengébb mágus hozta létre a teremtményt.
Hatóidő: Akármeddig megmarad, már kezdő szinten is, de célszerű eltüntetni.

Vissza az oldal tetejére

 

Vissza a tananyaghoz