Tantárgyak, tananyag, 1. tanév

 

 


 

Elementálmágia

1. óra

Tűzmágia 1. Tűzörvény
Varázsige: Currere Ignis
Leírás: A varázslat egy erőteljes, szinte megállíthatatlan futótüzet indít el, amely tíz méteres körzetben mindenkit megsebez. Kontrollálni nem nagyon lehet, azonban mindig úgy terjed, hogy az idézőt magát elkerüli, tehát leginkább akkor érdemes használni, ha az embert csak ellenségek veszik körül, mert könnyedén megsebezheti az illető szövetségeseit is.
Hatóidő: A tűz a megidézéskor azonnal fellobban, tíz méteres körzetben való elterjedése után még öt percig teljes lánggal ég, majd lassan elalszik. Minél erősebb a megidéző, annál tovább lángol a tűz.
Tűzmágia 2. Lángpajzs
Varázsige: Ignis Scutum
Leírás: Egy pajzs, amely magába nyel minden tűz alapú támadó varázslatot. A megidéző körül egymásba fonódó körök jelennek meg, amelyek szorosan körbe veszik a testét, mindig úgy helyezkedve, hogy a védett alany ne sérülhessen a lángoktól. A fizikai közeledést is megakadályozza, ugyanis valódi tűzként éget, így a nyílvesszők is elégnek benne. Hátránya, hogy vízmágiával könnyedén kioltható, valamint rendes mágia ellen nagyon gyengén véd.
Hatóidő: Megidézés után harminc percig tart, de az első víz alapú varázslattól elsorvad. Magasabb szintű elemi mágusoknál akár három órán át is kitarthat, és több igét kibír, mielőtt eltűnik.

2. óra

Vízmágia 1. Árvíz
Varázsige: Diluvium
Leírás: A varázslat egy körül-belül tíz méter magas vízfalat hoz létre, amely rázúdul a hatókörén belül lévőkre. A semmiből is el lehet készíteni, de jóval könnyebb és erősebb, ha valódi víz van a mágus közelében, amikor használják. Ugyanezzel, kellő méretű vízfelület közelében hatalmas hullámokat lehet kelteni, és voltaképpen egy egész tavat rá lehet zúdítani a partközelben tartózkodókra. A harmadik lehetőség pedig a folyók megduzzasztása.
Hatóidő: A varázslat azonnal létrejön, minden esetben egy hatalmas hullám erejéig tart, utána elcsitul.
Vízmágia 2. Jégaura
Varázsige: Glacies Aura
Leírás: Egy vaskos, áthatolhatatlan burkot hoz létre megidézője körül, amelyet semmilyen fizikai erővel nem lehetséges áttörni. Az egyetlen, ami hat rá, az a tűzmágia, de annak is sok idő kell, mire felolvasztja. Belülről minden, kint történő eseményt látni lehet, kívülről azonban csak egy tükröződő felület pillanatható meg. Hatalmas hátránya, hogy alatta nagyon hamar lehűl a hőmérséklet, és belülről is olvad, tehát nem érdemes sokáig odabent tartózkodni, hacsak az ember nem télikabátban és duplanadrágban idézi meg. A mágus bármikor egy egyszerű legyintéssel el tudja olvasztani maga körül a burkot, valamint csak maga köré tudja felhúzni.
Hatóidő: Az építmény egy perc alatt jelenik meg a varázsló körül, utána pedig addig marad meg, amíg el nem olvasztják, vagy meg nem szüntetik.

3. óra

Földmágia 1. Földcsuszamlás
Varázsige: Lapsus Terrae
Leírás: A varázslat hatására hirtelen megmozdul a föld, hullámozni kezd, és szó szerint kicsúszik a talaj a támadott személy lába alól. Ha pedig nem kel fel hamarosan, a hullámzástól leomló földréteg teljesen ellepi a talajon fekvő alakot. Irányítása kemény koncentrációt igényel, de ha valaki ezt elsajátítja, akár arra is képes lehet, hogy lefogja áldozatát, és így vallassa ki. Védekezni voltaképpen a gyors reakcióval lehet, a lassúság itt az illető életébe kerülhet.
Hatóidő: Azonnal létrejön, és rögtön kifejti a hatását. A föld addig hullámzik, amíg koncentrálunk rá, alacsonyabb szinten maximum tizenöt percen keresztül.

4. óra

Földmágia 2. Védőgólem
Varázsige: Defensiva Terra Creaturis
Leírás: A semmiből előtűnő hatalmas gólemek a gyerekek számára csak mítoszok, valójában azonban léteznek, és megidézésük sem különösebben nehéz. Ehhez a varázslathoz alapszinten elengedhetetlen, hogy nagy mennyiségű nyers föld és némi kő legyen a közelünkben, ugyanis ebből épül fel a hatalmas lény, amely minden erejével véd minket. Kemény harcos, de amennyiben szükséges, képes óvatosan felemelni és szállítani a gazdáját, elvégre mozgása méretei miatt sokkal gyorsabb, mint bármely emberszabásúé. Nagy gyengesége a víz, amellyel ha sokáig bombázzák, előbb-utóbb sárrá változik, és szétesik. Vizes földből nem alkotható meg. Erős mágusok képesek lehetnek arra, hogy alapanyag nélkül is létrehozzák, de ez sok gyakorlást és tanulást igényel.
Hatóidő: A monstrum körül-belül két perc alatt áll össze, majd egy óráig megmarad, amennyiben nem pusztítják el. Erősebb varázslók egész napokra is képesek megidézni egy-egy példányt.

5. óra

Levegőmágia 1.Szélroham
Varázsige: Ventus Flante
Leírás: Egy erőteljes széllökés rohan végig a közelben – kb. húsz méteres körzetben – tartózkodó alakok között, amely képes feldönteni a legnagyobb alakokat is. Védekezni nem lehet ellene, talán egy angyal képes lehet rá, hogy a szárnyát kitárva ne egy fához vagy a földhöz vágja a szél, hanem csak a levegőben dobálja. Természetesen ez a varázslat sem kivételezik: nem számít, hogy az illető szövetséges-e vagy sem, ha a varázsige útjában van, a szél elsodorja.
Hatóidő: Azonnal hat, egyetlen nagy lökés erejéig.
Levegőmágia 2. Légmérgezés
Varázsige: Ventus Veneficii
Leírás: Egy egyszerű varázslat, amely lassan méreganyaggal telíti a levegőt. Mindenkire hat, aki a közelben van. Fontos hozzávalója bármilyen egyszerű méreg, amelynek az üvegét ki kell nyitni. Ez a méreg fog működésbe lépni, amikor a mágus használni kezdi az igét. Mégsem számít a méreg fajtája, a hatás egyforma: nehezedő, szinte fulladozó légzés, kettős látás, erős fejfájás, zavarodottság. Nem okoz ájulást vagy halált.
Hatóidő: Húsz perc alatt erősödik fel annyira, hogy annak már súlyosabb hatásai vannak. Eddig van ideje meglépni az idézőnek, ugyanis csak a megidézés pillanatában kell ott tartózkodnia, valamint az üveget ott kell hagynia. A teljes hatás elérése után tíz percig megmarad azon az erőszinten, ez után gyengülni kezd, végül elmúlik.

6. óra

Természetmágia 1. A druida segéde
Varázsige: Venit Auxilia
Leírás: Egy különös kis lény idézhető meg ezzel a varázslattal, amely leginkább kémkedésre, felderítésre jó, azonban ha szükséges, veszélyes mérget képes kibocsátani a bőrén keresztül. Ezt a képességét nem is habozik használni, ha megidézőjén kívül bárki hozzáér. Elpusztítani csak fizikai erővel lehet, ugyanis az elemi mágiákra teljesen immunis. Testének kisebb, leágazó részét képes leválasztani magáról, így még sikeresebben ellátva a fent említett feladatokat. Mivel intelligens, használható kulcs vagy egyéb tárgyak megszerzésére is.
Hatóidő: Megidézés után kezdetben egy órára, később egyre hosszabb időre jelenik meg. Naponta csak egyszer idézhető meg.
Természetmágia 2. Regeneráció
Varázsige: Naturalis Sanitatem
Leírás: Ezzel a varázsigével leginkább önmagát képes gyógyítani a druida, azonban koncentrálással a másik sebeit is képes behegeszteni, azonban egy nyílt törésen, vagy egy súlyos seben nem tud segíteni. Önmagán azonban a legdurvább sérüléseket is képes meggyógyítani, amelyeket harcban szerzett. Betegségek ellen nem használható. A mágus, a seb méretétől függően akár hetekre is ágynak eshet, fizikai elgyengüléssel.
Hatóidő: Azonnal hatásos, addig működik, amíg a használóját meg nem zavarják, illetve amíg a seb be nem gyógyul.

7. óra

Életenergia 1. Támogatás
Varázsige: Socium Sustinere
Leírás: Mi adhat több erőt, mint egy kitartó bajtárs? Ezzel a varázslattal csak akkor mész bármire, ha csapatban dolgozol: mind fizikai, mind pszichikai erőt adhatsz mindazoknak, akikkel együtt harcolsz. Erősebbek és bátrabbak lesznek, könnyebben sikerül majd nekik minden, magabiztosabbá és bizakodóbbá válnak, javul a harci moráljuk. Főleg nagyobb csatákban hasznos ige.
Hatóidő: Kezdőknél egy óráig tart, később akár egy egész napra is képessé válhat a mágus társai támogatására. A hatás elmúlta után a fáradtság hirtelen tör rá a harcosokra, ami még ájulást is okozhat, így célszerű a csata végére időzíteni a használatát.

8. óra

Levegőmágia 3. Légburok
Varázsige: Ventus Testa
Leírás: Egy burok, amely megjelenve körbeveszi az idézőt, és bármilyen környezetben lehetővé teszi a légzést, legyen a levegő mérgezett, vagy legyen akár a felhasználó a víz alatt. Természetesen eleinte nem lehet vele akármilyen mélységbe lemenni: eleinte tíz méter a határ, később ez egyre bővül. Valamint fontos odafigyelni, hogyan telik az idő, ugyanis nagyon kellemetlen hirtelen levegő nélkül lenni tíz méterrel a vízfelszín alatt…
Hatóidő: Azonnal megjelenik, hatása kezdetben fél óra, gyakorlással fejleszthető.

9. óra

Természetmágia 3. Tisztító rituálé
Varázsige: Emundatione
Leírás: Képes megtisztítani a csatákban tönkretett természetes területeket, regenerálni tudja azokat. Lényegében helyreállítja azt, amit mások megrongáltak. Csak az eredeti növényzet állítható vissza vele, így egy sivatagból vagy egy kopár fennsíkból nem képes gyönyörű erdőt létrehozni.
Hatóidő: A terület méretétől függően minimum tíz percig tart megidézni, ez után viszont örökre fennmarad.

Vissza az oldal tetejére

 

Mentálmágia

2. óra

Asztrál-kivetítés:
Varázsige: Extradition
Leírás: Ez egy nagyon kedvelt és hasznos mágia mindenki számára. Egy teljesen ugyan olyan mást hozunk létre, mint amilyenek mi vagyunk. Mondhatjuk azt is, hogy az ikertestvérünk, de még sem. Képesek vagyunk irányítani őt. Mire használhatjuk ennek a képességét? Természetesen az előnye a felderítés. El tudjuk küldeni felderíteni, nehogy csapdába essünk, illetve ha csapdába akarnak csalni minket. Nagyon fontos az oda figyelés.
Hátránya: A varázslat megidézése után tökéletesen létrehozott másunk nem tudja használni a képességünket és ez az egész addig tart, míg el nem küldjük, tehát azonnali és időleges.
Létrehozás: Csukjuk be a szemünket és a két kezünk első két ujját tegyünk a halántékunkhoz. Az ékszer, amit az első órán kaptak az legyen önöknél, mert más különben nem hat az ige. A szemünk becsukása utána erősen arra kell gondolni, hogy miért szeretnénk előidézni tökéletes másunk minta képét.
Elkábítás:
Varázsige: Attonitus
Leírás: A neve egyértelmű. A célszemélyt koncentrációval elérve könnyen eltudjuk kábítani és megspóroljuk azt a harci energiát amit rászántunk. A varázslat segítségével a célszemély vagy maga a lény teljesen elájul és ilyenkor nem érzékeli a világot. Arra sem eszmél fel, hogyha megmozdítjuk vagy éppen készülünk elpusztítani. A varázslat használata a célszemély agyi reakciójától függ meddig képes ájultan aludni.
Létrehozás: A célszemély/személyek felé kell nézni és a kezünket kinyújtani a mellkasunkig. Erősen kell koncentrálni rá nem biztos, hogy hamar összejön. Amikor kimondtuk az igét egy világos kék gömb jelenik meg a kezünkből, amit a személek felé kell eldobni. Ők ilyenkor nem éreznek semmit, villámcsapást vagy hasonlót. Rájuk kell dobni és a varázslat utána hat. Fejfájással és émelygéssel fog kezdődni az egész ez az emberekre értendő, viszont a szörnyeknél lényeknél azonnal hat minden nélkül! Figyelem csak az egyik kezünkkel szabad megidézni ezt!
Vallatás:
Varázsige: Conquirentes
Leírás: A név magáért beszél. Könnyen eltudjuk érni a varázslattal, hogy megtudjunk bizonyos információkat amiket az illető magától nem hajlandó elmondani. Célszerű ilyenkor mindenkit kizárni a fejünkből hiszen, hogyha csak a másikkal foglalkozunk akkor bizony könnyen lehet, hogy a varázslat nem sikerül. Mondhatjuk a varázslatra azt is, hogy ez olyasmi mint az igazmondás.
Létrehozás: Nem kell semmit csinálni hozzá A célszemélyre kell erősen nézni vagy gondolni és magunkban kell elmormolni az igét. A varázslat használata azonnali és természetesen addig tart amíg ki nem faggattuk a célszemélyt.
Bátorság:
Varázsige: Vincere timorem
Leírás: Ehhez a varázslathoz nem kell semmiféle koncentráció. A félelmünket leküzdve tudjuk megidézni és ehhez adódóan nem kell mást tenni, mint elhitetni magunkkal, hogy nem félünk semmitől. Igaz ez kicsit hosszú folyamat, de el lehet érni vele sok mindent. Amikor például harcolunk, tegyék a szívükhöz a kezüket és mereven meg kell állni egyenesbe. Azután ki kell mondani a varázsigét. Ilyenkor a kezünkben egy kis sárga fényt lehet látni, ami egyből megtámadja a testünket és érezni lehet a pozitív energiákat és azt is lehet érezni, hogy képesek vagyunk akár a saját félelmeinket is legyőzni. A varázslat hatása addig tart , míg az illető el nem éri a megfelelő célját.

3. óra

Legilimencia:
Varázsige: Patefacio sursum
Leírás: Mondhatjuk lefordítva: tárd fel az elmédet. Aki nem érti a mentálmágiát, annak okozhat nehézséget, hiszen könnyen bele tudnak menni másoknak a fejébe. Ez a mágia arra szolgál, hogy észrevétlenül, fájdalommentesen hatoljunk bele mások elméjébe. Könnyebben és hamarabban kideríthetjük, mit szeretne elérni a másik. Képesek vagyunk ezzel meghallani a gondolatait és minden lépéseit mire lehet számítani. A varázslat akkor alkalmazható, ha közvetlen a célszemély társaságában vagyunk.
Használat: Hatóidő addig tart, míg a társunktól el nem váltunk. Ami annyit jelent, hogyha eltávolodtunk egyre jobban akkor kevésbé halljuk a másikat. A használata a következő: Forduljunk a célszemély felé és az egyik kezünket észrevétlenül tartsuk felé. Koncentráljunk rá és nézzünk farkas szemet vele. Aztán 1 két percnyi várakozás után mondhatjuk is ki az igét. Figyelem! Rokonokon, Családon nem ajánlatos használni! Visszafelé sülhet el a varázslat és itt arra gondolok, bárki meghallhat bármit, hogyha teljesen ki van nyitva az elme.
Okklumencia:
Varázsige: Defendere
Leírás: Mi ennek a lényege? Mentálisan tökéletesen jól le tudja zárni az elménket. Ezzel nem tudunk senkit beengedni, illetve tudunk arra koncentrálni, ami a lényeges. Akik Mentálmágusok, azoknak elég nagy védelmet nyújt, és természetesen ők ezt kiválóan tudják használni.
Használat: Amikor kimondjuk a varázsigét, akkor teljesen rá kell koncentrálni arra, amit el szeretnénk végezni. Igazság szerint itt nem kell semmi, csak magunkban kell elmormolni és természetesen észrevétlenül. A varázslat hatóideje időleges.

4. óra

Érzők:
Ők azok, akik segítenek másoknak. Igyekeznek elérni azt, hogy ne legyen Káosz a világban. A békét teremtik és persze elzárják a rosszat az emberek elől. Igyekeznek elérni azt, hogy ne érjék őket balszerencse, hanem csak a szerencse kísérje őket a világban.
Mindig van egy érző a városban vagy az országban, ők nem bújnak el hivatásuk alól, hanem beolvadnak a földi életbe.
Drayden (Félelem Démona):
Így nevezi magát az a személy, aki a balszerencsét hozza az emberiségre. Egy szóval lehet azt is mondani befolyásolja a jót és minél több Káoszt teremt a földön az emberek között. Elhozza a bűzt, és igyekszik minél jobban rendetlenséget csinálni. A félelem démona megkeresi a legnagyobb félelmünket, szembe szállni nem tudunk ellene. A gyenge pontunkat megtalálja és mindent tud rólunk. A félelem démona egyértelműen az érző ellentéte, aki mindent megtesz azért, hogy a másik felet ne érje semmilyen szerencse. Manipulálja.
A gyűlölet:
Varázsige: Odisse
Leírás: A gyűlölet szót ki ne ismerné persze. Magasabb szintű varázslók szokták használni. Képesek rosszra használni ezt a varázslatot halandókon. A varázslat hatására árnyakat idézünk meg. Kicsit hasonlíthat az árnytannál tanultakra, de ezek az árnyak mást szolgálnak. Képesek irányítani az érzéseket és belőlük fakad ez a hatás. Ez egy magasabb szintű mágiaág. Igazság szerint a gyűlölet elindít egy bizonyos lépcsőfokot. Először csak veszekednek a halandók és a lények érzik a negatív energiákat.. ez a varázslat tökéletes a figyelem elterelésre viszont nagyon oda kell figyelni koncentrálni kell hiszen ebbe a másik személy bele is halhat. Az oka lehet érzelmi zavar (szubjektív ok), de a gyűlöletet kiváltó személy agressziója, vagy valamilyen magatartása is (objektív ok. Szubjektív (alaptalan) gyűlölet esetében az okok meghatározása, a zavar megszüntetése a pszichológia és pszichiátria hatáskörébe tartozik. Objektív (megalapozott) gyűlölet esetén szélsőséges esetekben a bűnüldözésnek, az áldozat védelmének jut szerep (kriminalisztika), de legtöbbször itt is szükség van a pszichológus, illetve a pszichiáter közreműködésére is.A gyűlölet lehet elfojtott, de gyakran manifesztálódik verbális (becsületsértés, rágalmazás stb.) vagy fizikai (megalázás, testi sértés, gyilkosság stb.) agresszió formájában.Az elfojtott gyűlölet idővel valamilyen lelki zavart (depresszió, paranoia, rögeszme, öngyűlölet stb.) okoz.
Hatóidő: 1 óra a tartama. Az árnyak gyakorlatilag eltűnnek a semmibe és megszűnnek létezni. Ám ez nem mindig igaz hiszen létezhet az is, hogy a fenn maradó gyűlölet szét terjed a földi világban és ez elég nagy Káoszt indíthat el.
A szeretet:
Varázsige: Amare
Leírás: A szeretet megvonása egy amúgy boldog, egészséges embert is romba dönthet. Az emberek (és az állatok) születésük pillanatától igénylik, hogy dédelgessék, szeressék őket. A szeretet hiánya szellemileg, lelkileg és fizikailag beteggé teszi őket.
A szeretet tudatja velünk, hogy értékesek vagyunk. Táplálja önbecsülésünket és önbizalmunkat. A szeretethiány szenvedést idéz elő. A neurotikus viselkedés, sőt, az elmebetegségek kialakulása sok esetben szeretethiányra vezethető vissza. Kutatások igazolják, hogy a fizikai betegségek nagy része szeretethiányból fakad. A szeretet viszont a gyűlölet ellentéte. A varázsige segítségével képesek vagyunk megváltoztatni másokat ezzel részben elérik azt, hogy ne gonoszságos csináljanak. A varázslat használatakor a célszemély felé kell fordulni akiben teljesen ott van a „gonoszság, az ellenség..” (nem mindenkire hat), de lehet próbálkozni. A varázsige kimondásakor egy fehér fénycsóva jelenik meg és a célszemélybe fog beköltözni.
Hatóidő: Azonnali és végleges. Ez nem egy átok, hanem áldás ezt mindenkinek éreznie kell.

5. óra

Zűrzavar
Varázsige: Confusio
Leírás: A varázslat segítségével könnyedén kelthetünk zavart az ellenséges körökben. Ez azt jelenti, hogy az illető, ha nagyon jól összpontosít, akkor meg tudja magát duplázni. Ezt mindenki tudja képtelenség megcsinálni. A varázslat segítségével annyi időre etudjuk megduplázni magunkat, hogy el tudjunk menekülni. A másunk ugyanúgy képes lenne gondolkodni teljesen mindent ugyanúgy, csinál, mintha az ikertestvérünk lenne. Megtudjuk, neki mondani mit csináljon, amikor éppen menekülünk vagy harcolunk.
Hatóidő: 1 óra időtartam. Évfolyamonként változhat a duplázódás erős mentálosok esetében nem duplázódik, hanem négyszereződik.
Felejtés
Varázsige: Obliviscens
Leírás: A saját és mások emlékeit könnyedén képesek vagyunk törölni. Összpontosítással könnyedén elérhetjük, hogy az emlékeket kiszedjük és tudjuk tárolni egy üvegbe vagy egy medálba vagy olyan helyen, amit soha nem találnak meg. Hatóideje a varázslatnak azonnali.
Más emlékénél engedélyt kell kérni, mert engedély nélkül igen veszélyes bonyodalom léphet fel. A célszemélynek az adott emlékére kell összpontosítania amit, szeretne, eltüntetni vagy nem szeretne ott tárolni az elméjében.. Innentől könnyebb dolgunk van. Kézmozdulattal kell ezt megtenni.. persze a medált, amit még első órán kaptak azt kell használni. Meg kell szorítani ki, kell mondani az igét utána a kezünkkel a halántékunkhoz lehet nyúlni és ki szedni az emléket. Vigyázni kell, és óvatosan kell berakni az üvegbe vagy medálba./td>

66. óra

Tárd fel
Varázsige: Patefacio Sursum
Leírása: Ez feltárja azoknak az elméjét akik olyan zavarodottak, hogy még azt sem tudják kicsodák. Nem tudnak ki igazodni azon, hogy mit tettek és ezzel a varázslattal meg lehet nézni a másik igazi énjét. Milyen volt hogyan viselkedett. A varázslat rá olvasása hatóidőben azonnali és ideiglenesen 1 órát tudnak így tölteni vele. Aki őrült lett egyszer az is volt normális és jobban kihallgatható állapotban vannak. Emlékeznek mindenre amit tettek és csináltak egész életükben. Halljuk a gondolataikat is még ha nem is beszélnek.
Hatóidő: Azonnali

7. óra

Gyógyítás
Varázsige: Sanitatum
Leírás: Gyógyítani nem csak a kezünkkel lehetséges vagy bájitalokkal. Sok módja van hiszen, hogyha megsebeznek bennünket valahol ott van mélyen mindenkiben, hogy nem szeretne meghalni vagy súlyosabb sérüléseket és ez által igyekeznének megúszni ezt. Képesek vagyunk saját magunkat gyógyítani a mentálmágiával. Csupán annyit kell tenni, hogy magunkban elhitetjük a lelki szemeinkkel a seb összeforrását, hogy szépen lassan magától a testünk alkalmazkodik az egészhez és összeforr. Csupán annyit kell tenni, hogy behunyjuk a szemünket és a varázsige elmormolásával meditációs légzést végzünk a lenyugodáshoz és az elménkbe igyekszünk eljuttatni azt, hogy igenis erősek vagyunk, és hiszünk magunkban és képesek vagyunk ezt megcsinálni.
Hatóidő: Azonnali

8. óra

Láthatatlanság
Varázsige: Invisibilitatem
Leírás: Mentálmágiában bármire képesek vagyunk? Természetesen. Egy átlagos ember vagy lény nem tud csak úgy láthatatlanná válni mint egy lidérc. Sokan úgy tartják, hogy nem lehet megtenni ezt a láthatatlanságot, de igen is képesek vagyunk rá. Még is hogyan? Szükség lesz erre egy medálra ami a nyakunkba kell rakni és annak addig kell rajtunk lennie amíg láthatatlanok szeretnénk maradni. Rejtőzködésre tökéletes. Csupán annyit kell tenni, hogy bármilyen medálra rá kell olvasni a varázsigét és az azonnal hat.
Hatóidő: Azonnali és időleges. Amikor a medált levesszük a nyakunkból akkor azonnal megszűnik az egész láthatatlanság.
Láthatatlanság észlelése
Varázsige: Invisibilitatem Deprehendatur
Leírás: Ezt mondhatjuk úgy is, hogy mentálos nyomkövetés. Képesek vagyunk Észrevenni a harmadik szemünkkel ki vagy mi tartózkodik a közelünkben. Észlelhetünk bármilyen tárgyat, illetve erősebb mágust vagy bármilyen természetes cselekvőképességgel bírt személyt vagy állatot esetleg lényt. Lidércek ellen nem használható hiszen ő nekik teljesen más milyen képességük van ezzel kapcsolatban. Csupán annyit kell tenni, hogy bármilyen ékszerre ráolvasva azonnal működik és addig amíg a másik félt meg nem találtuk. Ha ellenség akkor meg nem halt.
Hatóidő: Azonnali és időleges

Vissza az oldal tetejére

 

3. Árnytan

1. óra

Mi a története?

A sötétség mindig is jelen volt a világban, hiszen ha nem létezne, akkor nem lenne világos oldal sem. A feketemágia űzőinek legfőbb célja mindig is az volt, hogy minél több hatalomra tegyenek szert. Az idők kezdete óta napjainkig jelen van bármiben és folyton munkálkodik. Azok a tudósok, akik tisztában vannak a mágia létezésével annak idején ki is mutatták, hogy egy zsarnok, vagy egy diktátor mellett mindig meg lehetett találni egy sötétmágust, de akár az is előfordulhat, hogy ők maguk voltak azok. A legfőbb űzői a Sámánok és a Boszorkánymesterek voltak, akiknek nem okozott különösebb gondot a vérrel való játék, a nekromancia, vagy démonok, holtak megidézése. Ezenkívül, még Rontásűzők is használják az effajta igéket, de ők sose a saját céljaik érdekében használják az erejüket.

Mit is foglal magában?

A sötét mágiákat nem lehet olyan egyszerűen elkülöníteni, mint mondjuk az Elementálmágiát, szinte lehetetlen kategorizálni ennek a mágiának a varázslatait annyira képesek átfedni egymást. Az Árnytan az a legsötétebb mágiákat tartalmazza magában, amik közé tartozik a vérmágia, a holtidézés, a démonidézés, a pusztító energia, különféle rontások és átkok. Néhány bájital is kapcsolódik ehhez a mágiához, de azok annyira elenyésző számban kötődnek a feketemágiához, hogy nem is veszik bele a tananyagba, vagy felsőbb évfolyamokon tanulnak ilyet.

Mi az első éves tananyag?

Az első évben a diákok is ízelítőt kaphatnak a sötét mágiákból. Vérmágia, holtidézés, démon- és szellemidézés, rontások és átkok, amelyekkel ártani lehet a másiknak, és az Életenergia ellentéte, a Pusztítóenergia. Ezen felül még megtanulhatják a lelkek csapdába ejtését, s irányítását is. Ezen varázslatokból a diákok főként támadó, vagy egyszerre támadó és védekező varázslatot tanulnak, hiszen a feketemágiában elég kevés szimplán védekező varázslat áll rendelkezésünkre.

2. óra

Villámcsapás
Varázsige: Fulmen
Leírás: Ezzel az átokkal lehet a legkönnyebben lefegyverezni az ellenfelet. A varázsige elsuttogása után elég az ellenfél felé fordítani a tenyerünket, és abból két-három villám csap ki az ellen felé. Ha eltalálja a másikat, akkor kisebb-nagyobb áramütések haladnak végig a illető testén, és nagyon képzett mágusok képesek arra, hogy a villámok áthaladjanak a szívén, de még azt is meg tudják tenni, hogy irányítják a villámokat. Viszont ezzel az átokkal vigyázni kell, mert ha egymás után sokszor használják, akkor a megidéző tenyere elég súlyosan megég.
Hatóidő: A villámok rövid életűek, csupán addig léteznek, amíg belecsapódnak valamibe. Ha élőlényt érnek, akkor sokkoló, elektromos kiütésekké alakulnak át, és jó időre a padlóra küldeni az ellenséget.
Vakítás
Varázsige: Caecitas
Leírás: A következő átok is arra való, hogy ha szorult helyzetbe kerülnénk, akkor az ellenfelet harcképtelenné tegyük, bár bizonyára akadnak olyanok is, akik élvezettel veszik el mások látását. A varázsige elmondása után a másik szeme összegyűjti az összes fényt, többszörösére felerősíti, és ez a ragyogás ideiglenesen vakká teszi a másikat. Így tehát hasznos, ha sarokba szorítottak, hiszen az erős fény és az utána következő sötétség összezavarja a másikat, és egy kis idő kell neki, mire megpróbál hozzászokni a jelenlegi, kiszolgáltatott helyzetéhez, addig pedig szépen azt tehetünk vele, amit csak akarunk.
Hatóidő: Húsz percen keresztül él ez az átok, viszont az utóhatás miatt egy kicsit várni kell, hiszen a hirtelen helyreállt látás szintén megzavarhat minket. A nagyon erős mágusok arra is képesek lehetnek, hogy örökre elveszi mások látását.
Robbantás
Varázsige: Fragor
Leírás: Ezzel az igével szó szerint bármit fel lehet robbantani. Legyen az épület, tárgy, növény, állat, akár emberi lény. Az ige elmondása után a célpontban, vagy a célpont körül hatalmas a feszültség keletkezik, ami egyre növekszik, és mikor nem bírja tovább elnyomni ezt a sok ingert, egyszerűen utat enged nekik bármit felszakítva. A régi korokban a tömeggyilkosok szeretették ezt a varázslatot, hiszen senki nem vette észre, ha varázsolt, nem lehetett kivédeni és nem lehetett lenyomozni, hogy ki robbantgatott.
Hatóidő: Néhány percig tartó feszültség után azonnal robban. Kezdők számára 6x6 méteren belül hat, de ismernek olyan mágusokat is, akik nagyobb városokat is könnyűszerrel eltöröltek a föld színéről ezzel az igével.

3. óra

Holt hadsereg
Varázsige: Mortuus Exercitus
Leírás: Ki ne szeretne maga mellett tudni egy hadsereget? Akár a semmiből, akár a temetők közelében lévő holtak ezzel az egyszerű varázsigével fegyverbe lehet hívni. A temetőben nyugvó holtak annyira nem képzettek, mint a semmiből megidézett harcosok, de a hívásuk kevesebb energiát vesz igénybe. A lelkek hűségesen szolgálnak, védelmeznek, és az élők önző céljaiért harcba szállnak. Katonás vezényszavakkal lehet őket irányítani, hiszen a parancsnokuknak tartják a megidézőjüket. Viszont vigyázat, mert egy idő után a kötelék gyengülni kezd, és ha nem küldik el őket időben, akkor a megidézőre is rátámadnak! Az “Oszolj!” paranccsal lehet őket eltüntetni a legkönnyebben.
Hatóidő: Egy óráig hűen szolgálják vezérüket, de ha letelik az egy óra, akkor minden élő elsöpörnek a Föld színéről.
Megszállás
Varázsige: Occupatio
Leírás: Sokszor gondoltál már arra, hogy milyen jó móka lehet egy idegesítő ember felett átvenni az irányítást? Az Occupatio varázsigével könnyedén megteheted, hacsak a kiszemelt áldozat nem valami jó mentálmágiából. Ha sikerül megszállni az illetőt, akkor kényünk-kedvünk szerint ugráltathatjuk egészen addig, amíg el nem múlik a varázs. Nem kell aggódni, utána a prédánk úgysem emlékszik arra, hogy mit csinált.
Hatóidő: A kezdők fél-egy órára képesek átvenni valaki felett az irányítást, bár a mentálmágusok és a vámpírok ebben a varázslatban sokkal hatásosabban képesek fellépni. A tapasztaltabbak már órákra, esetleg napokra képesek uralni mások testét, bár ehhez nagyon sok koncentráció szükséges.
Szellemalak
Varázsige: Spiritus Figura
Leírás: Ez az ige az emberi testre hat, amely lényegében képes átszellemülni, ez által az illető, aki használta magán a varázsigét szinte sebezhetetlen, képes átmenni tárgyakon. Jóformán bármit megtehet, amit egy átlagos szellem is tud. De a varázslat van hátránya is! Ha nem koncentrálunk eléggé a varázsige kimondása közben, akkor akár örökké szellemekké válhatunk. Ezen kívül másik nagy hátránya, hogy rengeteg összpontosítás szükséges ahhoz, hogy anyagi formákat meg lehessen érinteni, vagy legalább megmozdítani.
Hatóidő: Elsőre fél órát él ez a varázsige, ha sikeresen megidéztük, és utána mindenféle előjel nélkül megszűnik, viszont, ha valakinek sikerült elrontani a varázslatot, akkor csak egy nála sokkal erősebb mágus képes feloldani, ezért óvatosan kell bánni vele.

4. óra

Démoni hátas
Varázsige: Daemonum Monte
Leírás: Ennek a varázslatnak a segítségével egy segítő állatot idézhetünk meg magunk mellé, amely a megidézője jellemétől függően más-más alakot ölt. Talán említeni se kell, hogy ebben a teremtményben démoni vér csörgedezik, ezért legjobban a saját, emberi alakot öltött fajtársaikkal jönnek ki, és az angyaloknak keményen meg kell dolgozniuk, hogy a hatásuk megbízzon bennük. A lényt egyébként nagyon sok mindenre lehet használni, bár leginkább akkor idézik meg, ha utaznak, vagy menekülnek valami elől, de ettől függetlenül támadásra is lehet uszítani őket, hiszen utolsó csepp vérükkel is a gazdájukat szolgálják.
Hatóidő: Általában a kezdőknek fél-háromnegyed órára jelennek meg, ez alól kivételt képeznek a démonok és a sámánok, mert ők akár egy órára is megnyújthatják a varázslat hatóidejét.
Az Ördög jobb keze
Varázsige: Diaboli Dexteram
Leírás: Szintén egy olyan bűbájjal, amellyel megidézhetünk valamit, pontosabban: valakit. Mint a gonosz császárának kötelező, hogy legyenek bizalmasai, és ennek az igének a segítségével egy nagyobb démon képmását lehet megidézni, aki annyira behízelegte magát Lucifer kegyeibe, hogy csak az Ördög jobb kezeként tartják számon. A hasonmása jellemben tükrözi az igazit, de a tudása nem ér fel a valós személyével, így például a Pokol ügyes-bajos dolgairól elég kevés dolgot hajlandó elárulni, kissé cserfes és szeret rébuszokban beszélni, de ha a harcra kerül sor, akkor kíméletlen gyilkosba megy át, és mindenkit legyilkol, akire csak megkérik.
Hatóidő: Háromnegyed órán keresztül lehet hallgatni az ökörségeit, aztán por és hamuvá válik, bár előbb is el lehet küldeni.
Gyilkos aura
Varázsige: Interfectorem Aura
Leírás: Egy feketemágus néha nehezen tudja kontrollálni az erejét, ezért ha még pluszba ezt a varázslatot is magára olvasta, akkor hatalmas pusztítást vihet végbe. A varázslat a megidézője erejéből táplálkozik, így az erőssége attól is függ, hogy milyen jó az illető az emlegetett mágiából. Aki nem ért a feketemágiához, annak könnyen előfordulhat, hogy nem sikerül megidéznie, vagy ha sikerült is létrehozni, akkor nagyon gyenge lesz, vagy egyszerűen kezelhetetlen, és nem képes irányítani. Akinek viszont érzéke van hozzá, az könnyű szerrel megidézheti fekete füst formájában, ami eleinte csak a megidézőt veszi körbe, későbbiekben pedig egy egész csarnokot, vagy erdő nagyságú területet is betölthet. Akit körülvesz a füst, és belélegzi, az először rosszul lesz, és elájul, ha nem viszik ki sürgősen onnan, akkor akár bele is halhat, mert teljesen rátelepszik az áldozatára, és a belső szerveket bénítja le.
Hatóidő: Maga a varázslat 10-15 perc alatt megjelenik, és kifejti a hatását. Akit pedig körülölelt a füst az jó egy órán keresztül nem igazán tud megmozdulni.

5. óra

Pusztító örvény
Varázsige: Perniciosa Gurges
Leírás: Az örvény jóformán egy kisebb méretű hurrikánra hasonlít, ami tele van sötét erőkkel, és elsődleges célja, hogy az ellenfelet eltakarítsa az útból, de sokan szokták arra is használni, hogy akadály mentesítsék a terepet, ugyanis ahová küldik a hurrikánt, ott tombol egészen addig, amíg mindent el nem pusztított. Az irányítása nagyon sok koncentrációt igényel, és könnyedén kicsúszhat a mágus kezei közül, ha megzavarják!
Hatóidő: Egy órát él ez a varázslat, természeten a mágus előbb is megszüntetheti, de amint letelt az idő a hurrikán szertefoszlik, de a belőle áradó sötét energia még jó ideig észlelhető ott.
Futóméreg
Varázsige: Currere Venenum
Leírás: A varázslat segítségével, mint a neve is mutatja, mérget, illetve bármilyen ártó hatású bájitalt juttathatunk ellenfelünk szervezetébe. Természetesen szükséges némi bájitaltani alapismeret. A méreg eleinte nem lehet teljesen halálos, lassan terjed, és nem támadhatja a legfőbb szerveket, mint agy és szív. Ez gyakorlással és az idő múlásával fejlődik. Előnye, hogy mivel a varázsige nem túl feltűnő, az ellenfél sok esetben csak azt veszi észre, hogy elkezd hatni a vérében a méreg.
Hatóidő: A méreg azonnal terjedni kezd, kezdetben 10 percig folyamatosan roncsolja az ellenfél szervezetét, majd minél erősebb a mágus annál továbbtart a mágia és annál erőteljesebb lesz.
Kábulat
Varázsige: Suspendisse
Leírás: Ezzel a varázslat segítségével teljesen ki lehet ütni az ellenfelet, persze, ha riválisunk valamilyen védőbűbájt használ, vagy amulettet, akkor könnyedén a visszájára sülhet a varázslat. A varázslat hatására az áldozat egyébként kábán, bamba vigyorral az arcán tántorog össze-vissza, amíg össze nem esik, utána azt lehet csinálni vele, amit csak akarnak. Azért előnyös ez az ige, mert a célszemélynek, miután magához tért kell egy kis idő, hogy minden izma engedelmeskedjen az agya által kiadott parancsoknak, tehát hasznos lehet, ha menekülésre kényszerülünk, vagy hamar le akarjuk rendezni a csatát.
Hatóidő: Maga a varázslat néhány perc alatt végbe megy, de a célszemély nagyjából fél óráig képtelen bármiféle cselekvésre.

6. óra

 

A Pokol kutyája
Varázsige: Gehennae Canem
Leírás: Egy hatalmas bestia, a Pokol és Lucifer szolgája, akit bármikor segítségül lehet hívni, s ha úgy tartja kedve ez a vérengző szörnyeteg segít is, bár sokszor fordult elő, hogy nem hallgatott senkire, vagy egyszerűen lehetetlen volt megidézni. Kissé szeszélyes lény, de ha egyszer parancsba kapja, hogy öljön meg valakit addig nem áll meg, amíg szét nem marcangolja az illetőt, vagy vissza nem küldik a Pokolba.
Hatóidő: Egészen addig létezik, míg el nem végzi a feladatát, vagy vissza nem küldik a saját világába.

Elmezavar
Varázsige: Mentis Interitum
Leírás: Eme rontás segítségével az ellenfélnek okozhatunk mérhetetlen fájdalmakat. Kicsit talán hasonlít a mentál mágiákhoz, de ez abban különbözik, hogy a kínzó fejfájás olyan mérvűvé csap át, hogy az illető szép lassan bebolondul a fájdalomba. Ez a gyötrő érzés sok gyakorlás után átterjed a test további részére, és ha kellően erőssé válik a mágus, aki a rontást szórta képes arra, hogy az áldozatát öngyilkosságra kényszerítse a szűnni nem akaró fájdalom miatt.
Hatóidő:  A fájdalom kezdetben csak a fejet érinti, és legtovább 15 percig lehet fent tartani a varázslatot, majd az idő elteltével a mágus erejének növekedésével a hatóidő hossza fokozatosan megnő és az emberi test egészén végigterjed.


Lélekpáncél
Varázsige: Anima
Arma
Leírás: A holt lelkeket nem csak támadásra tudjuk uszítani, hanem az amorf alakjuknak köszönhetően kényszeríthetjük őket arra, hogy a meglévő páncélzatunkkal egybe olvadjanak, és amolyan védőréteget képezzenek. Ez a varázslat főként az elementálmágia ellen hatásos, hiszen a lelkek magukba szívják a támadásokat, és megsemmisítik, de néhány mentálmágia ellen is hasznos lehet.
Hatóidő: A kezdők maximum fél óráig képesek arra, hogy a lelkeket a páncélba zárják a támadások erősségétől, a megidéző képességeitől, a lelkek számától függő. Minél erőteljesebb egy támadás annál hamarabb szűnik meg a varázslat.

7. óra

Fojtás
Varázsige: Suffocat
Leírás: Ez a legkönnyebb varázslat, amivel le lehet szerelni valakit: ha ráolvassuk az ellenfelünkre, akkor az hirtelen megvonaglik. Olyan, mintha egy láthatatlan kéz ragadta volna torkon, valójában az áldozat csak nem képes levegőt venni. Ha a varázslatot sokáig tartjuk életben, akkor a célszemély akár meg is halhat, de néha csak kábításra, feltartóztatásra használják.
Hatóidő: Igazából a mágus erejétől függ meg attól, hogy mennyire képes koncentrálni.

Regeneráció
Varázsige: Regenerationis
Leírás: Ez az egyik leggyakrabban használt gyógyító varázsige a fekete mágiák közül. Lényegében a megidéző ujjai között zöld, gyógyító nyalábok jelennek meg, amikkel, ha megérintjük egy társunkat, akkor a nyalábok behatolnak az illető testébe, és belülről gyógyítják meg. Ha magunk sérültünk meg, akkor célszerű a sérült felület környékén megérinti a bőrt, hogy a varázslat hatni tudjon. Nagyon súlyos sérülések csak a képzettebbek tudnak gyógyítani!
Hatóidő: Addig hat, míg a sérülés teljesen be nem gyógyult.

Tarolás
Varázsige: Interitum
Leírás: Egy olyan bűbáj, amivel bizonyos távolságon belül minden élet megszűnik létezni. Emberek, állatok és a növények mind elpusztulnak, így ajánlatos kétszer is meggondolni, hogy használod az igét. Az elpusztult területeken csak évtizedek múltával bukkan fel újra az élet.
Hatóidő: A varázslat azonnal életbe lép, hogy amíg a természet vissza nem hódítja a területeit, addig itt az életnek még a legkisebb jele sem mutatkozik.

8. óra

Csontforgatag
Varázsige: Osturbine
Leírás: A közeli csontokat felhasználva egy kisebb-nagyobb tornádót lehet generálni az ellenfél körül. Mivel a tornádó közre fogja az illetőt, ezért képtelen kiszabadulni. A forgószél közben pedig a csontok megvághatják az illetőt, vagy egyszerűen csak teljes erőből nekicsapódhatnak úgy, hogy az áldozat súlyos sérüléseket szenvedjen. Állítólag a 18. századi sorozatgyilkosok előszeretettel játszadoztak az áldozataikkal ezt a varázslatot alkalmazva rajtuk.
Hatóidő: Kezdők eleinte fél órára képesek megidézni a Csontforgatagot, idővel persze a hatóidő majd kitolódik a mágus erejéhez mérten.

Foszlás
Varázsige: Linamentum
Leírás: A Linamentum ige segítségével a növényeket, növényekből készült tárgyakat, de akár a húst is szét lehet foszlatni, bár valljuk be, az utóbbi kissé undorító látványt nyújt. Viszont a foszlatással a növényekből bájital hozzávalókat lehet kinyerni, fából készült ajtókat lehet elkorhasztani, vagy akár bestiákat lehet megfékezni, ha éppen támadnának.
Hatóidő: A megidézés után azonnal hat.

Vérlény
Varázsige: Sanguinem
Leírás: A vérmágusok egyik közkedvelt varázslata. Akár a semmiből, akár meglévő vértócsákból is meg lehet idézni, bár tény, hogy a démonok és a vámpírok hatékonyabban tudják bevetni ezeket a lényeket. Egyszerre akár több is megidézhető. A vérlénynek általában olyan az alakja, amilyennek a megidézője képzeli el, ezért konkrét leírást nem lehet adni róluk.
Hatóidő: Egészen addig él a varázslat, míg a mágus el nem fáradt, meg nem szünteti a varázslatot, vagy szimplán nem bír koncentrálni. Akkor aztán a lények egy hatalmas tócsává esnek szét.

Vissza az oldal tetejére

 

Vissza a tananyaghoz