Tantárgyak,
tananyag, 1. tanév
1. óra
|
Tűzmágia 1. Tűzörvény
Varázsige:
Currere Ignis
Leírás:
A varázslat egy erőteljes, szinte
megállíthatatlan futótüzet
indít el, amely tíz méteres
körzetben mindenkit megsebez. Kontrollálni nem
nagyon lehet, azonban mindig úgy terjed, hogy az
idézőt magát elkerüli, tehát
leginkább akkor érdemes használni, ha
az embert csak ellenségek veszik körül,
mert könnyedén megsebezheti az illető
szövetségeseit is.
Hatóidő:
A tűz a megidézéskor azonnal fellobban,
tíz méteres körzetben való
elterjedése után még öt
percig teljes lánggal ég, majd lassan elalszik.
Minél erősebb a megidéző, annál
tovább lángol a tűz. |
|
Tűzmágia 2. Lángpajzs
Varázsige:
Ignis Scutum
Leírás:
Egy pajzs, amely magába nyel minden tűz alapú
támadó varázslatot. A
megidéző körül egymásba
fonódó körök jelennek meg,
amelyek szorosan körbe veszik a testét, mindig
úgy helyezkedve, hogy a védett alany ne
sérülhessen a lángoktól. A
fizikai közeledést is megakadályozza,
ugyanis valódi tűzként éget,
így a nyílvesszők is elégnek benne.
Hátránya, hogy
vízmágiával
könnyedén kioltható, valamint rendes
mágia ellen nagyon gyengén véd.
Hatóidő:
Megidézés után harminc percig tart, de
az első víz alapú
varázslattól elsorvad. Magasabb szintű elemi
mágusoknál akár három
órán át is kitarthat, és
több igét kibír, mielőtt eltűnik. |
2. óra
|
Vízmágia 1. Árvíz
Varázsige:
Diluvium
Leírás:
A varázslat egy körül-belül
tíz méter magas vízfalat hoz
létre, amely rázúdul a
hatókörén belül
lévőkre. A semmiből is el lehet
készíteni, de jóval könnyebb
és erősebb, ha valódi víz van a
mágus közelében, amikor
használják. Ugyanezzel, kellő méretű
vízfelület közelében hatalmas
hullámokat lehet kelteni, és
voltaképpen egy egész tavat rá lehet
zúdítani a partközelben
tartózkodókra. A harmadik lehetőség
pedig a folyók megduzzasztása.
Hatóidő:
A varázslat azonnal létrejön, minden
esetben egy hatalmas hullám erejéig tart,
utána elcsitul. |
|
Vízmágia 2. Jégaura
Varázsige:
Glacies Aura
Leírás:
Egy vaskos, áthatolhatatlan burkot hoz létre
megidézője körül, amelyet semmilyen
fizikai erővel nem lehetséges áttörni.
Az egyetlen, ami hat rá, az a tűzmágia, de annak
is sok idő kell, mire felolvasztja. Belülről minden, kint
történő eseményt látni lehet,
kívülről azonban csak egy
tükröződő felület pillanatható
meg. Hatalmas hátránya, hogy alatta nagyon hamar
lehűl a hőmérséklet, és
belülről is olvad, tehát nem érdemes
sokáig odabent tartózkodni, hacsak az ember nem
télikabátban és
duplanadrágban idézi meg. A mágus
bármikor egy egyszerű legyintéssel el tudja
olvasztani maga körül a burkot, valamint csak maga
köré tudja felhúzni.
Hatóidő:
Az építmény egy perc alatt jelenik meg
a varázsló körül,
utána pedig addig marad meg, amíg el nem
olvasztják, vagy meg nem szüntetik. |
3. óra
|
Földmágia 1. Földcsuszamlás
Varázsige:
Lapsus Terrae
Leírás:
A varázslat hatására hirtelen
megmozdul a föld, hullámozni kezd, és
szó szerint kicsúszik a talaj a
támadott személy lába alól.
Ha pedig nem kel fel hamarosan, a
hullámzástól leomló
földréteg teljesen ellepi a talajon fekvő alakot.
Irányítása kemény
koncentrációt igényel, de ha valaki
ezt elsajátítja, akár arra is
képes lehet, hogy lefogja áldozatát,
és így vallassa ki. Védekezni
voltaképpen a gyors reakcióval lehet, a
lassúság itt az illető
életébe kerülhet.
Hatóidő:
Azonnal létrejön, és
rögtön kifejti a hatását. A
föld addig hullámzik, amíg
koncentrálunk rá, alacsonyabb szinten maximum
tizenöt percen keresztül. |
4. óra
|
Földmágia 2. Védőgólem
Varázsige:
Defensiva Terra Creaturis
Leírás:
A semmiből előtűnő hatalmas gólemek a gyerekek
számára csak mítoszok,
valójában azonban léteznek,
és megidézésük sem
különösebben nehéz. Ehhez a
varázslathoz alapszinten elengedhetetlen, hogy nagy
mennyiségű nyers föld és némi
kő legyen a közelünkben, ugyanis ebből
épül fel a hatalmas lény, amely minden
erejével véd minket. Kemény harcos, de
amennyiben szükséges, képes
óvatosan felemelni és
szállítani a gazdáját,
elvégre mozgása méretei miatt sokkal
gyorsabb, mint bármely
emberszabásúé. Nagy
gyengesége a víz, amellyel ha sokáig
bombázzák, előbb-utóbb
sárrá változik, és
szétesik. Vizes földből nem alkotható
meg. Erős mágusok képesek lehetnek arra, hogy
alapanyag nélkül is
létrehozzák, de ez sok gyakorlást
és tanulást igényel.
Hatóidő:
A monstrum körül-belül két perc
alatt áll össze, majd egy
óráig megmarad, amennyiben nem
pusztítják el. Erősebb
varázslók egész napokra is
képesek megidézni egy-egy
példányt. |
5. óra
|
Levegőmágia 1.Szélroham
Varázsige:
Ventus Flante
Leírás:
Egy erőteljes széllökés rohan
végig a közelben – kb. húsz
méteres körzetben –
tartózkodó alakok között, amely
képes feldönteni a legnagyobb alakokat is.
Védekezni nem lehet ellene, talán egy angyal
képes lehet rá, hogy a
szárnyát kitárva ne egy
fához vagy a földhöz vágja a
szél, hanem csak a levegőben dobálja.
Természetesen ez a varázslat sem
kivételezik: nem számít, hogy az
illető szövetséges-e vagy sem, ha a
varázsige útjában van, a
szél elsodorja.
Hatóidő:
Azonnal hat, egyetlen nagy lökés erejéig. |
|
Levegőmágia
2. Légmérgezés
Varázsige:
Ventus Veneficii
Leírás:
Egy egyszerű varázslat, amely lassan
méreganyaggal telíti a levegőt. Mindenkire hat,
aki a közelben van. Fontos hozzávalója
bármilyen egyszerű méreg, amelynek az
üvegét ki kell nyitni. Ez a méreg fog
működésbe lépni, amikor a
mágus használni kezdi az igét.
Mégsem számít a méreg
fajtája, a hatás egyforma: nehezedő, szinte
fulladozó légzés, kettős
látás, erős fejfájás,
zavarodottság. Nem okoz ájulást vagy
halált.
Hatóidő:
Húsz perc alatt erősödik fel annyira, hogy annak
már súlyosabb hatásai vannak. Eddig
van ideje meglépni az idézőnek, ugyanis csak a
megidézés pillanatában kell ott
tartózkodnia, valamint az üveget ott kell hagynia.
A teljes hatás elérése után
tíz percig megmarad azon az erőszinten, ez után
gyengülni kezd, végül elmúlik. |
6. óra
|
Természetmágia 1. A druida segéde
Varázsige:
Venit Auxilia
Leírás:
Egy különös kis lény
idézhető meg ezzel a varázslattal, amely
leginkább kémkedésre,
felderítésre jó, azonban ha
szükséges, veszélyes mérget
képes kibocsátani a bőrén
keresztül. Ezt a képességét
nem is habozik használni, ha
megidézőjén kívül
bárki hozzáér. Elpusztítani
csak fizikai erővel lehet, ugyanis az elemi
mágiákra teljesen immunis. Testének
kisebb, leágazó részét
képes leválasztani magáról,
így még sikeresebben ellátva a fent
említett feladatokat. Mivel intelligens,
használható kulcs vagy egyéb
tárgyak megszerzésére is.
Hatóidő:
Megidézés után kezdetben egy
órára, később egyre hosszabb időre
jelenik meg. Naponta csak egyszer idézhető meg. |
|
Természetmágia 2.
Regeneráció
Varázsige:
Naturalis Sanitatem
Leírás:
Ezzel a varázsigével leginkább
önmagát képes
gyógyítani a druida, azonban
koncentrálással a másik sebeit is
képes behegeszteni, azonban egy nyílt
törésen, vagy egy súlyos seben nem tud
segíteni. Önmagán azonban a
legdurvább sérüléseket is
képes meggyógyítani, amelyeket harcban
szerzett. Betegségek ellen nem
használható. A mágus, a seb
méretétől függően akár
hetekre is ágynak eshet, fizikai
elgyengüléssel.
Hatóidő:
Azonnal hatásos, addig működik, amíg a
használóját meg nem
zavarják, illetve amíg a seb be nem
gyógyul. |
7. óra
|
Életenergia
1. Támogatás
Varázsige:
Socium Sustinere
Leírás:
Mi adhat több
erőt, mint egy kitartó bajtárs? Ezzel a
varázslattal csak akkor mész bármire,
ha csapatban dolgozol: mind fizikai, mind pszichikai erőt adhatsz
mindazoknak, akikkel együtt harcolsz. Erősebbek és
bátrabbak lesznek, könnyebben sikerül majd
nekik minden, magabiztosabbá és
bizakodóbbá válnak, javul a harci
moráljuk. Főleg nagyobb csatákban hasznos ige.
Hatóidő:
Kezdőknél egy óráig tart,
később akár egy egész napra is
képessé válhat a mágus
társai támogatására. A
hatás elmúlta után a
fáradtság hirtelen tör rá a
harcosokra, ami még ájulást is
okozhat, így célszerű a csata
végére időzíteni a
használatát. |
8. óra
|
Levegőmágia
3. Légburok
Varázsige:
Ventus Testa
Leírás:
Egy burok, amely megjelenve körbeveszi az idézőt,
és bármilyen környezetben
lehetővé teszi a légzést, legyen a
levegő mérgezett, vagy legyen akár a
felhasználó a víz alatt.
Természetesen eleinte nem lehet vele akármilyen
mélységbe lemenni: eleinte tíz
méter a határ, később ez egyre
bővül. Valamint fontos odafigyelni, hogyan telik az idő,
ugyanis nagyon kellemetlen hirtelen levegő nélkül
lenni tíz méterrel a
vízfelszín alatt…
Hatóidő: Azonnal
megjelenik, hatása kezdetben fél óra,
gyakorlással fejleszthető. |
9. óra
|
Természetmágia
3. Tisztító rituálé
Varázsige:
Emundatione
Leírás:
Képes
megtisztítani a csatákban tönkretett
természetes területeket, regenerálni
tudja azokat. Lényegében
helyreállítja azt, amit mások
megrongáltak. Csak az eredeti növényzet
állítható vissza vele, így
egy sivatagból vagy egy kopár
fennsíkból nem képes
gyönyörű erdőt létrehozni.
Hatóidő:
A terület méretétől függően
minimum tíz percig tart megidézni, ez
után viszont örökre fennmarad. |
Vissza az oldal
tetejére
2. óra
|
Asztrál-kivetítés:
Varázsige:
Extradition
Leírás:
Ez egy nagyon kedvelt és hasznos mágia mindenki
számára. Egy teljesen ugyan olyan mást
hozunk létre, mint amilyenek mi vagyunk. Mondhatjuk azt is,
hogy az ikertestvérünk, de még sem.
Képesek vagyunk irányítani őt. Mire
használhatjuk ennek a
képességét? Természetesen
az előnye a felderítés. El tudjuk
küldeni felderíteni, nehogy csapdába
essünk, illetve ha csapdába akarnak csalni minket.
Nagyon fontos az oda figyelés.
Hátránya:
A varázslat megidézése után
tökéletesen létrehozott
másunk nem tudja használni a
képességünket és ez az
egész addig tart, míg el nem
küldjük, tehát azonnali és
időleges.
Létrehozás:
Csukjuk be a szemünket és a két
kezünk első két ujját tegyünk a
halántékunkhoz. Az ékszer, amit az
első órán kaptak az legyen
önöknél, mert más
különben nem hat az ige. A szemünk
becsukása utána erősen arra kell gondolni, hogy
miért szeretnénk előidézni
tökéletes másunk minta
képét. |
|
Elkábítás:
Varázsige:
Attonitus
Leírás:
A neve egyértelmű. A célszemélyt
koncentrációval elérve
könnyen eltudjuk kábítani és
megspóroljuk azt a harci energiát amit
rászántunk. A varázslat
segítségével a
célszemély vagy maga a lény teljesen
elájul és ilyenkor nem
érzékeli a világot. Arra sem
eszmél fel, hogyha megmozdítjuk vagy
éppen készülünk
elpusztítani. A varázslat használata a
célszemély agyi
reakciójától függ meddig
képes ájultan aludni.
Létrehozás:
A célszemély/személyek felé
kell nézni és a kezünket
kinyújtani a mellkasunkig. Erősen kell
koncentrálni rá nem biztos, hogy hamar
összejön. Amikor kimondtuk az igét egy
világos kék gömb jelenik meg a
kezünkből, amit a személek felé kell
eldobni. Ők ilyenkor nem éreznek semmit,
villámcsapást vagy hasonlót.
Rájuk kell dobni és a varázslat
utána hat. Fejfájással és
émelygéssel fog kezdődni az egész ez
az emberekre értendő, viszont a
szörnyeknél lényeknél azonnal
hat minden nélkül! Figyelem csak az egyik
kezünkkel szabad megidézni ezt! |
|
Vallatás:
Varázsige:
Conquirentes
Leírás:
A név magáért beszél.
Könnyen eltudjuk érni a varázslattal,
hogy megtudjunk bizonyos információkat amiket az
illető magától nem hajlandó elmondani.
Célszerű ilyenkor mindenkit kizárni a
fejünkből hiszen, hogyha csak a másikkal
foglalkozunk akkor bizony könnyen lehet, hogy a
varázslat nem sikerül. Mondhatjuk a
varázslatra azt is, hogy ez olyasmi mint az
igazmondás.
Létrehozás:
Nem kell semmit csinálni hozzá A
célszemélyre kell erősen nézni vagy
gondolni és magunkban kell elmormolni az igét. A
varázslat használata azonnali és
természetesen addig tart amíg ki nem faggattuk a
célszemélyt. |
|
Bátorság:
Varázsige:
Vincere timorem
Leírás:
Ehhez a varázslathoz nem kell semmiféle
koncentráció. A félelmünket
leküzdve tudjuk megidézni és ehhez
adódóan nem kell mást tenni, mint
elhitetni magunkkal, hogy nem félünk semmitől. Igaz
ez kicsit hosszú folyamat, de el lehet érni vele
sok mindent. Amikor például harcolunk,
tegyék a szívükhöz a
kezüket és mereven meg kell állni
egyenesbe. Azután ki kell mondani a
varázsigét. Ilyenkor a kezünkben egy kis
sárga fényt lehet látni, ami egyből
megtámadja a testünket és
érezni lehet a pozitív energiákat
és azt is lehet érezni, hogy képesek
vagyunk akár a saját félelmeinket is
legyőzni. A varázslat hatása addig tart ,
míg az illető el nem éri a megfelelő
célját. |
3. óra
|
Legilimencia:
Varázsige:
Patefacio sursum
Leírás:
Mondhatjuk lefordítva: tárd fel az
elmédet. Aki nem érti a
mentálmágiát, annak okozhat
nehézséget, hiszen könnyen bele tudnak
menni másoknak a fejébe. Ez a mágia
arra szolgál, hogy
észrevétlenül,
fájdalommentesen hatoljunk bele mások
elméjébe. Könnyebben és
hamarabban kideríthetjük, mit szeretne
elérni a másik. Képesek vagyunk ezzel
meghallani a gondolatait és minden
lépéseit mire lehet
számítani. A varázslat akkor
alkalmazható, ha közvetlen a
célszemély
társaságában vagyunk.
Használat:
Hatóidő addig tart, míg a
társunktól el nem váltunk. Ami annyit
jelent, hogyha eltávolodtunk egyre jobban akkor
kevésbé halljuk a másikat. A
használata a következő: Forduljunk a
célszemély felé és az egyik
kezünket észrevétlenül tartsuk
felé. Koncentráljunk rá és
nézzünk farkas szemet vele. Aztán 1
két percnyi várakozás után
mondhatjuk is ki az igét. Figyelem! Rokonokon,
Családon nem ajánlatos használni!
Visszafelé sülhet el a varázslat
és itt arra gondolok, bárki meghallhat
bármit, hogyha teljesen ki van nyitva az elme. |
|
Okklumencia:
Varázsige:
Defendere
Leírás:
Mi ennek a lényege? Mentálisan
tökéletesen jól le tudja
zárni az elménket. Ezzel nem tudunk senkit
beengedni, illetve tudunk arra koncentrálni, ami a
lényeges. Akik Mentálmágusok, azoknak
elég nagy védelmet nyújt,
és természetesen ők ezt
kiválóan tudják használni.
Használat:
Amikor kimondjuk a varázsigét, akkor teljesen
rá kell koncentrálni arra, amit el
szeretnénk végezni. Igazság szerint
itt nem kell semmi, csak magunkban kell elmormolni és
természetesen észrevétlenül.
A varázslat hatóideje időleges. |
4. óra
|
Érzők:
Ők azok, akik segítenek másoknak. Igyekeznek
elérni azt, hogy ne legyen Káosz a
világban. A békét teremtik
és persze elzárják a rosszat az
emberek elől. Igyekeznek elérni azt, hogy ne
érjék őket balszerencse, hanem csak a szerencse
kísérje őket a világban.
Mindig van egy érző a városban vagy az
országban, ők nem bújnak el hivatásuk
alól, hanem beolvadnak a földi életbe. |
|
Drayden
(Félelem Démona):
Így nevezi magát az a személy, aki a
balszerencsét hozza az emberiségre. Egy
szóval lehet azt is mondani befolyásolja a
jót és minél több
Káoszt teremt a földön az emberek
között. Elhozza a bűzt, és igyekszik
minél jobban rendetlenséget csinálni.
A félelem démona megkeresi a legnagyobb
félelmünket, szembe szállni nem tudunk
ellene. A gyenge pontunkat megtalálja és mindent
tud rólunk. A félelem démona
egyértelműen az érző ellentéte, aki
mindent megtesz azért, hogy a másik felet ne
érje semmilyen szerencse. Manipulálja. |
|
A gyűlölet:
Varázsige:
Odisse
Leírás:
A gyűlölet szót ki ne ismerné persze.
Magasabb szintű varázslók szokták
használni. Képesek rosszra használni
ezt a varázslatot halandókon. A
varázslat hatására árnyakat
idézünk meg. Kicsit hasonlíthat az
árnytannál tanultakra, de ezek az
árnyak mást szolgálnak.
Képesek irányítani az
érzéseket és belőlük fakad ez
a hatás. Ez egy magasabb szintű
mágiaág. Igazság szerint a
gyűlölet elindít egy bizonyos
lépcsőfokot. Először csak veszekednek a
halandók és a lények érzik
a negatív energiákat.. ez a varázslat
tökéletes a figyelem elterelésre viszont
nagyon oda kell figyelni koncentrálni kell hiszen ebbe a
másik személy bele is halhat. Az oka lehet
érzelmi zavar (szubjektív ok), de a
gyűlöletet kiváltó személy
agressziója, vagy valamilyen magatartása is
(objektív ok. Szubjektív (alaptalan)
gyűlölet esetében az okok
meghatározása, a zavar
megszüntetése a pszichológia
és pszichiátria
hatáskörébe tartozik.
Objektív (megalapozott) gyűlölet esetén
szélsőséges esetekben a
bűnüldözésnek, az áldozat
védelmének jut szerep (kriminalisztika), de
legtöbbször itt is szükség van a
pszichológus, illetve a pszichiáter
közreműködésére is.A
gyűlölet lehet elfojtott, de gyakran
manifesztálódik verbális
(becsületsértés,
rágalmazás stb.) vagy fizikai
(megalázás, testi sértés,
gyilkosság stb.) agresszió
formájában.Az elfojtott gyűlölet idővel
valamilyen lelki zavart (depresszió, paranoia,
rögeszme, öngyűlölet stb.) okoz.
Hatóidő:
1 óra a tartama. Az árnyak gyakorlatilag eltűnnek
a semmibe és megszűnnek létezni. Ám ez
nem mindig igaz hiszen létezhet az is, hogy a fenn
maradó gyűlölet szét terjed a
földi világban és ez elég
nagy Káoszt indíthat el. |
|
A szeretet:
Varázsige:
Amare
Leírás:
A szeretet megvonása egy amúgy boldog,
egészséges embert is romba dönthet. Az
emberek (és az állatok)
születésük
pillanatától igénylik, hogy
dédelgessék, szeressék őket. A
szeretet hiánya szellemileg, lelkileg és
fizikailag beteggé teszi őket.
A szeretet tudatja velünk, hogy
értékesek vagyunk. Táplálja
önbecsülésünket és
önbizalmunkat. A szeretethiány
szenvedést idéz elő. A neurotikus
viselkedés, sőt, az elmebetegségek
kialakulása sok esetben szeretethiányra vezethető
vissza. Kutatások igazolják, hogy a fizikai
betegségek nagy része
szeretethiányból fakad. A szeretet viszont a
gyűlölet ellentéte. A varázsige
segítségével képesek
vagyunk megváltoztatni másokat ezzel
részben elérik azt, hogy ne
gonoszságos csináljanak. A varázslat
használatakor a célszemély
felé kell fordulni akiben teljesen ott van a
„gonoszság, az ellenség..”
(nem mindenkire hat), de lehet próbálkozni. A
varázsige kimondásakor egy fehér
fénycsóva jelenik meg és a
célszemélybe fog beköltözni.
Hatóidő:
Azonnali és végleges. Ez nem egy átok,
hanem áldás ezt mindenkinek éreznie
kell. |
5. óra
|
Zűrzavar
Varázsige: Confusio
Leírás: A varázslat segítségével
könnyedén kelthetünk zavart az ellenséges
körökben. Ez azt jelenti, hogy az illető, ha
nagyon jól összpontosít, akkor meg tudja magát
duplázni. Ezt mindenki tudja képtelenség
megcsinálni. A varázslat segítségével annyi
időre etudjuk megduplázni magunkat, hogy el
tudjunk menekülni. A másunk ugyanúgy képes lenne
gondolkodni teljesen mindent ugyanúgy, csinál,
mintha az ikertestvérünk lenne. Megtudjuk, neki
mondani mit csináljon, amikor éppen menekülünk
vagy harcolunk.
Hatóidő: 1 óra időtartam.
Évfolyamonként változhat a duplázódás erős
mentálosok esetében nem duplázódik, hanem
négyszereződik. |
|
Felejtés
Varázsige: Obliviscens
Leírás: A saját és mások emlékeit
könnyedén képesek vagyunk törölni.
Összpontosítással könnyedén elérhetjük, hogy az
emlékeket kiszedjük és tudjuk tárolni egy üvegbe
vagy egy medálba vagy olyan helyen, amit soha
nem találnak meg. Hatóideje a varázslatnak
azonnali.
Más emlékénél engedélyt kell kérni, mert
engedély nélkül igen veszélyes bonyodalom léphet
fel. A célszemélynek az adott emlékére kell
összpontosítania amit, szeretne, eltüntetni vagy
nem szeretne ott tárolni az elméjében.. Innentől
könnyebb dolgunk van. Kézmozdulattal kell ezt
megtenni.. persze a medált, amit még első órán
kaptak azt kell használni. Meg kell szorítani
ki, kell mondani az igét utána a kezünkkel a
halántékunkhoz lehet nyúlni és ki szedni az
emléket. Vigyázni kell, és óvatosan kell berakni
az üvegbe vagy medálba./td>
|
66. óra
|
Tárd fel
Varázsige: Patefacio Sursum
Leírása: Ez feltárja azoknak az elméjét
akik olyan zavarodottak, hogy még azt sem tudják
kicsodák. Nem tudnak ki igazodni azon, hogy mit
tettek és ezzel a varázslattal meg lehet nézni a
másik igazi énjét. Milyen volt hogyan
viselkedett. A varázslat rá olvasása hatóidőben
azonnali és ideiglenesen 1 órát tudnak így
tölteni vele. Aki őrült lett egyszer az is volt
normális és jobban kihallgatható állapotban
vannak. Emlékeznek mindenre amit tettek és
csináltak egész életükben. Halljuk a
gondolataikat is még ha nem is beszélnek.
Hatóidő: Azonnali |
7. óra
|
Gyógyítás
Varázsige: Sanitatum
Leírás: Gyógyítani nem csak a kezünkkel
lehetséges vagy bájitalokkal. Sok módja van
hiszen, hogyha megsebeznek bennünket valahol ott
van mélyen mindenkiben, hogy nem szeretne
meghalni vagy súlyosabb sérüléseket és ez által
igyekeznének megúszni ezt. Képesek vagyunk saját
magunkat gyógyítani a mentálmágiával. Csupán
annyit kell tenni, hogy magunkban elhitetjük a
lelki szemeinkkel a seb összeforrását, hogy
szépen lassan magától a testünk alkalmazkodik az
egészhez és összeforr. Csupán annyit kell tenni,
hogy behunyjuk a szemünket és a varázsige
elmormolásával meditációs légzést végzünk a
lenyugodáshoz és az elménkbe igyekszünk
eljuttatni azt, hogy igenis erősek vagyunk, és
hiszünk magunkban és képesek vagyunk ezt
megcsinálni.
Hatóidő: Azonnali |
8. óra
|
Láthatatlanság
Varázsige: Invisibilitatem
Leírás: Mentálmágiában bármire képesek
vagyunk? Természetesen. Egy átlagos ember vagy
lény nem tud csak úgy láthatatlanná válni mint
egy lidérc. Sokan úgy tartják, hogy nem lehet
megtenni ezt a láthatatlanságot, de igen is
képesek vagyunk rá. Még is hogyan? Szükség lesz
erre egy medálra ami a nyakunkba kell rakni és
annak addig kell rajtunk lennie amíg
láthatatlanok szeretnénk maradni. Rejtőzködésre
tökéletes. Csupán annyit kell tenni, hogy
bármilyen medálra rá kell olvasni a varázsigét
és az azonnal hat.
Hatóidő: Azonnali és időleges. Amikor a
medált levesszük a nyakunkból akkor azonnal
megszűnik az egész láthatatlanság. |
|
Láthatatlanság észlelése
Varázsige: Invisibilitatem
Deprehendatur
Leírás: Ezt mondhatjuk úgy is, hogy
mentálos nyomkövetés. Képesek vagyunk Észrevenni
a harmadik szemünkkel ki vagy mi tartózkodik a
közelünkben. Észlelhetünk bármilyen tárgyat,
illetve erősebb mágust vagy bármilyen
természetes cselekvőképességgel bírt személyt
vagy állatot esetleg lényt. Lidércek ellen nem
használható hiszen ő nekik teljesen más milyen
képességük van ezzel kapcsolatban. Csupán annyit
kell tenni, hogy bármilyen ékszerre ráolvasva
azonnal működik és addig amíg a másik félt meg
nem találtuk. Ha ellenség akkor meg nem halt.
Hatóidő: Azonnali és időleges |
Vissza az oldal
tetejére
1. óra
Mi a
története?
A
sötétség mindig is jelen volt a
világban, hiszen ha nem létezne, akkor nem lenne
világos oldal sem. A feketemágia űzőinek legfőbb
célja mindig is az volt, hogy minél több
hatalomra tegyenek szert. Az idők kezdete óta napjainkig
jelen van bármiben és folyton
munkálkodik. Azok a tudósok, akik
tisztában vannak a mágia
létezésével annak idején ki
is mutatták, hogy egy zsarnok, vagy egy diktátor
mellett mindig meg lehetett találni egy
sötétmágust, de akár az is
előfordulhat, hogy ők maguk voltak azok. A legfőbb űzői a
Sámánok és a
Boszorkánymesterek voltak, akiknek nem okozott
különösebb gondot a vérrel
való játék, a nekromancia, vagy
démonok, holtak megidézése.
Ezenkívül, még Rontásűzők is
használják az effajta igéket, de ők
sose a saját céljaik
érdekében használják az
erejüket.
Mit is
foglal magában?
A
sötét mágiákat nem lehet
olyan egyszerűen elkülöníteni, mint
mondjuk az Elementálmágiát, szinte
lehetetlen kategorizálni ennek a
mágiának a varázslatait annyira
képesek átfedni egymást. Az
Árnytan az a legsötétebb
mágiákat tartalmazza magában, amik
közé tartozik a vérmágia, a
holtidézés, a
démonidézés, a
pusztító energia,
különféle rontások
és átkok. Néhány
bájital is kapcsolódik ehhez a
mágiához, de azok annyira elenyésző
számban kötődnek a
feketemágiához, hogy nem is veszik bele a
tananyagba, vagy felsőbb évfolyamokon tanulnak ilyet.
Mi az
első éves tananyag?
Az
első évben a diákok is
ízelítőt kaphatnak a sötét
mágiákból.
Vérmágia, holtidézés,
démon- és szellemidézés,
rontások és átkok, amelyekkel
ártani lehet a másiknak, és az
Életenergia ellentéte, a
Pusztítóenergia. Ezen felül
még megtanulhatják a lelkek csapdába
ejtését, s
irányítását is. Ezen
varázslatokból a diákok
főként támadó, vagy egyszerre
támadó és védekező
varázslatot tanulnak, hiszen a
feketemágiában elég kevés
szimplán védekező varázslat
áll rendelkezésünkre.
2. óra
|
Villámcsapás
Varázsige:
Fulmen
Leírás:
Ezzel az átokkal lehet a legkönnyebben
lefegyverezni az ellenfelet. A varázsige
elsuttogása után elég az
ellenfél felé fordítani a
tenyerünket, és abból
két-három villám csap ki az ellen
felé. Ha eltalálja a másikat, akkor
kisebb-nagyobb áramütések haladnak
végig a illető testén, és nagyon
képzett mágusok képesek arra, hogy a
villámok áthaladjanak a
szívén, de még azt is meg
tudják tenni, hogy
irányítják a villámokat.
Viszont ezzel az átokkal vigyázni kell, mert ha
egymás után sokszor
használják, akkor a megidéző tenyere
elég súlyosan megég.
Hatóidő:
A villámok rövid életűek,
csupán addig léteznek, amíg
belecsapódnak valamibe. Ha élőlényt
érnek, akkor sokkoló, elektromos
kiütésekké alakulnak át,
és jó időre a padlóra küldeni
az ellenséget. |
|
Vakítás
Varázsige:
Caecitas
Leírás:
A következő átok is arra való, hogy ha
szorult helyzetbe kerülnénk, akkor az ellenfelet
harcképtelenné tegyük, bár
bizonyára akadnak olyanok is, akik élvezettel
veszik el mások látását. A
varázsige elmondása után a
másik szeme összegyűjti az összes
fényt, többszörösére
felerősíti, és ez a ragyogás
ideiglenesen vakká teszi a másikat.
Így tehát hasznos, ha sarokba
szorítottak, hiszen az erős fény és az
utána következő
sötétség összezavarja a
másikat, és egy kis idő kell neki, mire
megpróbál hozzászokni a jelenlegi,
kiszolgáltatott helyzetéhez, addig pedig
szépen azt tehetünk vele, amit csak akarunk.
Hatóidő:
Húsz percen keresztül él ez az
átok, viszont az utóhatás miatt egy
kicsit várni kell, hiszen a hirtelen helyreállt
látás szintén megzavarhat minket. A
nagyon erős mágusok arra is képesek lehetnek,
hogy örökre elveszi mások
látását. |
|
Robbantás
Varázsige:
Fragor
Leírás:
Ezzel az igével szó szerint bármit fel
lehet robbantani. Legyen az épület,
tárgy, növény, állat,
akár emberi lény. Az ige elmondása
után a célpontban, vagy a célpont
körül hatalmas a feszültség
keletkezik, ami egyre növekszik, és mikor nem
bírja tovább elnyomni ezt a sok ingert,
egyszerűen utat enged nekik bármit felszakítva. A
régi korokban a tömeggyilkosok
szeretették ezt a varázslatot, hiszen senki nem
vette észre, ha varázsolt, nem lehetett
kivédeni és nem lehetett lenyomozni, hogy ki
robbantgatott.
Hatóidő:
Néhány percig tartó
feszültség után azonnal robban. Kezdők
számára 6x6 méteren belül
hat, de ismernek olyan mágusokat is, akik nagyobb
városokat is könnyűszerrel
eltöröltek a föld
színéről ezzel az igével. |
3. óra
|
Holt hadsereg
Varázsige:
Mortuus Exercitus
Leírás:
Ki ne szeretne maga mellett tudni egy hadsereget? Akár a
semmiből, akár a temetők közelében
lévő holtak ezzel az egyszerű
varázsigével fegyverbe lehet hívni. A
temetőben nyugvó holtak annyira nem képzettek,
mint a semmiből megidézett harcosok, de a
hívásuk kevesebb energiát vesz
igénybe. A lelkek hűségesen
szolgálnak, védelmeznek, és az
élők önző céljaiért harcba
szállnak. Katonás vezényszavakkal
lehet őket irányítani, hiszen a parancsnokuknak
tartják a megidézőjüket. Viszont
vigyázat, mert egy idő után a
kötelék gyengülni kezd, és ha
nem küldik el őket időben, akkor a megidézőre is
rátámadnak! Az “Oszolj!”
paranccsal lehet őket eltüntetni a legkönnyebben.
Hatóidő:
Egy óráig hűen szolgálják
vezérüket, de ha letelik az egy óra,
akkor minden élő elsöpörnek a
Föld színéről. |
|
Megszállás
Varázsige:
Occupatio
Leírás:
Sokszor gondoltál már arra, hogy milyen
jó móka lehet egy idegesítő ember
felett átvenni az
irányítást? Az Occupatio
varázsigével könnyedén
megteheted, hacsak a kiszemelt áldozat nem valami
jó
mentálmágiából. Ha
sikerül megszállni az illetőt, akkor
kényünk-kedvünk szerint
ugráltathatjuk egészen addig, amíg el
nem múlik a varázs. Nem kell aggódni,
utána a prédánk úgysem
emlékszik arra, hogy mit csinált.
Hatóidő:
A kezdők fél-egy órára
képesek átvenni valaki felett az
irányítást, bár a
mentálmágusok és a
vámpírok ebben a varázslatban sokkal
hatásosabban képesek fellépni. A
tapasztaltabbak már órákra, esetleg
napokra képesek uralni mások testét,
bár ehhez nagyon sok koncentráció
szükséges. |
|
Szellemalak
Varázsige:
Spiritus Figura
Leírás:
Ez az ige az emberi testre hat, amely lényegében
képes átszellemülni, ez által
az illető, aki használta magán a
varázsigét szinte sebezhetetlen, képes
átmenni tárgyakon. Jóformán
bármit megtehet, amit egy átlagos szellem is tud.
De a varázslat van hátránya is! Ha nem
koncentrálunk eléggé a
varázsige kimondása közben, akkor
akár örökké
szellemekké válhatunk. Ezen
kívül másik nagy
hátránya, hogy rengeteg
összpontosítás
szükséges ahhoz, hogy anyagi formákat
meg lehessen érinteni, vagy legalább
megmozdítani.
Hatóidő:
Elsőre fél órát él ez a
varázsige, ha sikeresen megidéztük,
és utána mindenféle előjel
nélkül megszűnik, viszont, ha valakinek
sikerült elrontani a varázslatot, akkor csak egy
nála sokkal erősebb mágus képes
feloldani, ezért óvatosan kell bánni
vele. |
4. óra
|
Démoni
hátas
Varázsige:
Daemonum Monte
Leírás:
Ennek a varázslatnak a
segítségével egy segítő
állatot idézhetünk meg magunk
mellé, amely a megidézője jellemétől
függően más-más alakot ölt.
Talán említeni se kell, hogy ebben a
teremtményben démoni vér
csörgedezik, ezért legjobban a saját,
emberi alakot öltött fajtársaikkal
jönnek ki, és az angyaloknak keményen
meg kell dolgozniuk, hogy a hatásuk megbízzon
bennük. A lényt egyébként
nagyon sok mindenre lehet használni, bár
leginkább akkor idézik meg, ha utaznak, vagy
menekülnek valami elől, de ettől függetlenül
támadásra is lehet uszítani őket,
hiszen utolsó csepp vérükkel is a
gazdájukat szolgálják.
Hatóidő:
Általában a kezdőknek
fél-háromnegyed órára
jelennek meg, ez alól kivételt
képeznek a démonok és a
sámánok, mert ők akár egy
órára is megnyújthatják a
varázslat hatóidejét. |
|
Az
Ördög jobb keze
Varázsige:
Diaboli Dexteram
Leírás:
Szintén egy olyan bűbájjal, amellyel
megidézhetünk valamit, pontosabban: valakit. Mint a
gonosz császárának kötelező,
hogy legyenek bizalmasai, és ennek az igének a
segítségével egy nagyobb
démon képmását lehet
megidézni, aki annyira behízelegte
magát Lucifer kegyeibe, hogy csak az Ördög
jobb kezeként tartják számon. A
hasonmása jellemben tükrözi az igazit, de
a tudása nem ér fel a valós
személyével, így
például a Pokol ügyes-bajos
dolgairól elég kevés dolgot
hajlandó elárulni, kissé cserfes
és szeret rébuszokban beszélni, de ha
a harcra kerül sor, akkor kíméletlen
gyilkosba megy át, és mindenkit legyilkol, akire
csak megkérik.
Hatóidő:
Háromnegyed órán keresztül
lehet hallgatni az ökörségeit,
aztán por és hamuvá válik,
bár előbb is el lehet küldeni. |
|
Gyilkos aura
Varázsige:
Interfectorem Aura
Leírás:
Egy feketemágus néha nehezen tudja
kontrollálni az erejét, ezért ha
még pluszba ezt a varázslatot is
magára olvasta, akkor hatalmas
pusztítást vihet végbe. A
varázslat a megidézője erejéből
táplálkozik, így az
erőssége attól is függ, hogy milyen
jó az illető az emlegetett
mágiából. Aki nem ért a
feketemágiához, annak könnyen
előfordulhat, hogy nem sikerül megidéznie, vagy ha
sikerült is létrehozni, akkor nagyon gyenge lesz,
vagy egyszerűen kezelhetetlen, és nem képes
irányítani. Akinek viszont
érzéke van hozzá, az könnyű
szerrel megidézheti fekete füst
formájában, ami eleinte csak a
megidézőt veszi körbe, későbbiekben
pedig egy egész csarnokot, vagy erdő
nagyságú területet is
betölthet. Akit körülvesz a füst,
és belélegzi, az először rosszul lesz,
és elájul, ha nem viszik ki sürgősen
onnan, akkor akár bele is halhat, mert teljesen
rátelepszik az áldozatára,
és a belső szerveket bénítja le.
Hatóidő:
Maga a varázslat 10-15 perc alatt megjelenik, és
kifejti a hatását. Akit pedig
körülölelt a füst az jó
egy órán keresztül nem igazán
tud megmozdulni. |
5. óra
|
Pusztító
örvény
Varázsige:
Perniciosa Gurges
Leírás:
Az örvény jóformán egy kisebb
méretű hurrikánra hasonlít, ami tele
van sötét erőkkel, és elsődleges
célja, hogy az ellenfelet eltakarítsa az
útból, de sokan szokták arra is
használni, hogy akadály
mentesítsék a terepet, ugyanis ahová
küldik a hurrikánt, ott tombol egészen
addig, amíg mindent el nem pusztított. Az
irányítása nagyon sok
koncentrációt igényel, és
könnyedén kicsúszhat a mágus
kezei közül, ha megzavarják!
Hatóidő:
Egy órát él ez a varázslat,
természeten a mágus előbb is
megszüntetheti, de amint letelt az idő a hurrikán
szertefoszlik, de a belőle áradó
sötét energia még jó ideig
észlelhető ott. |
|
Futóméreg
Varázsige:
Currere Venenum
Leírás:
A varázslat segítségével,
mint a neve is mutatja, mérget, illetve bármilyen
ártó hatású
bájitalt juttathatunk ellenfelünk
szervezetébe. Természetesen
szükséges némi bájitaltani
alapismeret. A méreg eleinte nem lehet teljesen
halálos, lassan terjed, és nem
támadhatja a legfőbb szerveket, mint agy és
szív. Ez gyakorlással és az idő
múlásával fejlődik. Előnye, hogy mivel
a varázsige nem túl feltűnő, az
ellenfél sok esetben csak azt veszi észre, hogy
elkezd hatni a vérében a méreg.
Hatóidő:
A méreg azonnal terjedni kezd, kezdetben 10 percig
folyamatosan roncsolja az ellenfél szervezetét,
majd minél erősebb a mágus annál
továbbtart a mágia és annál
erőteljesebb lesz. |
|
Kábulat
Varázsige:
Suspendisse
Leírás:
Ezzel a varázslat
segítségével teljesen ki lehet
ütni az ellenfelet, persze, ha riválisunk
valamilyen védőbűbájt használ, vagy
amulettet, akkor könnyedén a
visszájára sülhet a
varázslat. A varázslat
hatására az áldozat
egyébként kábán, bamba
vigyorral az arcán tántorog
össze-vissza, amíg össze nem esik,
utána azt lehet csinálni vele, amit csak akarnak.
Azért előnyös ez az ige, mert a
célszemélynek, miután
magához tért kell egy kis idő, hogy minden izma
engedelmeskedjen az agya által kiadott parancsoknak,
tehát hasznos lehet, ha menekülésre
kényszerülünk, vagy hamar le akarjuk
rendezni a csatát.
Hatóidő:
Maga a varázslat néhány perc alatt
végbe megy, de a célszemély
nagyjából fél
óráig képtelen
bármiféle cselekvésre. |
6. óra
|
A
Pokol kutyája
Varázsige:
Gehennae Canem
Leírás:
Egy hatalmas bestia, a Pokol és Lucifer szolgája,
akit bármikor segítségül
lehet hívni, s ha úgy tartja kedve ez a
vérengző szörnyeteg segít is,
bár
sokszor fordult elő, hogy nem hallgatott senkire, vagy egyszerűen
lehetetlen
volt megidézni. Kissé szeszélyes
lény, de ha egyszer parancsba kapja, hogy
öljön meg valakit addig nem áll meg,
amíg szét nem marcangolja az illetőt, vagy
vissza nem küldik a Pokolba.
Hatóidő:
Egészen addig létezik, míg el nem
végzi a feladatát, vagy vissza nem
küldik a
saját világába.
|
|
Elmezavar
Varázsige:
Mentis Interitum
Leírás:
Eme rontás segítségével az
ellenfélnek okozhatunk mérhetetlen
fájdalmakat.
Kicsit talán hasonlít a mentál
mágiákhoz, de ez abban
különbözik, hogy a
kínzó
fejfájás olyan mérvűvé csap
át, hogy az illető szép lassan bebolondul a
fájdalomba. Ez a gyötrő érzés
sok gyakorlás után átterjed a test
további
részére, és ha kellően
erőssé válik a mágus, aki a
rontást szórta képes arra,
hogy az áldozatát
öngyilkosságra kényszerítse a
szűnni nem akaró fájdalom
miatt.
Hatóidő: A
fájdalom kezdetben csak a fejet érinti,
és
legtovább 15 percig lehet fent tartani a
varázslatot, majd az idő elteltével a
mágus erejének
növekedésével a hatóidő
hossza fokozatosan megnő és az emberi
test egészén végigterjed.
|
|
Lélekpáncél
Varázsige:
Anima Arma
Leírás:
A holt lelkeket nem csak támadásra tudjuk
uszítani, hanem az amorf alakjuknak
köszönhetően
kényszeríthetjük őket arra, hogy a
meglévő páncélzatunkkal egybe
olvadjanak, és amolyan védőréteget
képezzenek. Ez a varázslat főként az
elementálmágia ellen hatásos, hiszen a
lelkek magukba szívják a
támadásokat, és
megsemmisítik, de néhány
mentálmágia ellen is hasznos lehet.
Hatóidő:
A kezdők maximum fél óráig
képesek arra, hogy a lelkeket a
páncélba zárják a
támadások erősségétől, a
megidéző képességeitől, a lelkek
számától függő.
Minél
erőteljesebb egy támadás annál
hamarabb szűnik meg a varázslat.
|
7. óra
|
Fojtás
Varázsige:
Suffocat
Leírás:
Ez a legkönnyebb varázslat, amivel le lehet
szerelni
valakit: ha ráolvassuk az ellenfelünkre, akkor az
hirtelen megvonaglik. Olyan,
mintha egy láthatatlan kéz ragadta volna torkon,
valójában az áldozat csak nem
képes levegőt venni. Ha a varázslatot
sokáig tartjuk életben, akkor a
célszemély
akár meg is halhat, de néha csak
kábításra,
feltartóztatásra használják.
Hatóidő:
Igazából a mágus erejétől
függ meg attól, hogy
mennyire képes koncentrálni.
|
|
Regeneráció
Varázsige:
Regenerationis
Leírás:
Ez az egyik leggyakrabban használt
gyógyító
varázsige a fekete mágiák
közül. Lényegében a
megidéző ujjai között zöld,
gyógyító nyalábok jelennek
meg, amikkel, ha megérintjük egy
társunkat, akkor a nyalábok
behatolnak az illető testébe, és
belülről gyógyítják meg. Ha
magunk sérültünk
meg, akkor célszerű a sérült
felület környékén
megérinti a bőrt, hogy a
varázslat hatni tudjon. Nagyon súlyos
sérülések csak a képzettebbek
tudnak
gyógyítani!
Hatóidő:
Addig hat, míg a sérülés
teljesen be nem gyógyult.
|
|
Tarolás
Varázsige:
Interitum
Leírás:
Egy olyan bűbáj, amivel bizonyos
távolságon belül
minden élet megszűnik létezni. Emberek,
állatok és a növények mind
elpusztulnak, így ajánlatos kétszer is
meggondolni,
hogy használod az igét. Az
elpusztult területeken csak évtizedek
múltával bukkan fel újra az
élet.
Hatóidő:
A varázslat azonnal életbe lép, hogy
amíg a
természet vissza nem hódítja a
területeit, addig itt az életnek még a
legkisebb
jele sem mutatkozik.
|
8. óra
|
Csontforgatag
Varázsige:
Osturbine
Leírás:
A közeli csontokat felhasználva egy kisebb-nagyobb
tornádót lehet generálni az
ellenfél körül. Mivel a
tornádó közre fogja az
illetőt, ezért képtelen kiszabadulni. A
forgószél közben pedig a csontok
megvághatják az illetőt, vagy egyszerűen csak
teljes erőből nekicsapódhatnak
úgy, hogy az áldozat súlyos
sérüléseket szenvedjen.
Állítólag a 18. századi
sorozatgyilkosok előszeretettel játszadoztak az
áldozataikkal ezt a varázslatot
alkalmazva rajtuk.
Hatóidő:
Kezdők eleinte fél órára
képesek megidézni a Csontforgatagot,
idővel persze a hatóidő majd kitolódik a
mágus erejéhez mérten.
|
|
Foszlás
Varázsige:
Linamentum
Leírás:
A Linamentum ige segítségével a
növényeket,
növényekből készült
tárgyakat, de akár a húst is
szét lehet foszlatni, bár
valljuk be, az utóbbi kissé
undorító látványt
nyújt. Viszont a foszlatással a
növényekből bájital
hozzávalókat lehet kinyerni,
fából készült
ajtókat lehet
elkorhasztani, vagy akár bestiákat lehet
megfékezni, ha éppen
támadnának.
Hatóidő:
A megidézés után azonnal hat.
|
|
Vérlény
Varázsige:
Sanguinem
Leírás:
A vérmágusok egyik közkedvelt
varázslata. Akár a
semmiből, akár meglévő
vértócsákból is meg lehet
idézni, bár tény, hogy a
démonok és a vámpírok
hatékonyabban tudják bevetni ezeket a
lényeket. Egyszerre
akár több is megidézhető. A
vérlénynek általában olyan
az alakja, amilyennek a
megidézője képzeli el, ezért
konkrét leírást nem lehet adni
róluk.
Hatóidő:
Egészen addig él a varázslat,
míg a mágus el nem
fáradt, meg nem szünteti a varázslatot,
vagy szimplán nem bír koncentrálni.
Akkor aztán a lények egy hatalmas
tócsává esnek szét.
|
Vissza az oldal
tetejére
Vissza a tananyaghoz