Súgó


 

Karakterek

1. Mennyi idősek az Akadémia tanulói?

A lidérceken kívül minden diák 20 és 21 éves kor körül mozog. A lidércek 181 és 200 év között mozognak, ld. a következő pontot. A következők alapján tessék gondolkozni:

Angyal, Ember, Vérfarkas, Vámpír, Démon, Nimfa, Nekromanta, Valan, Nixe (és keverékeik):

1994. augusztus 31. - 18 (2012. szept. 1-re betölti a 18-at)

1993. május 20. - 20 (2013. május 19-ig nem tölti be a 20-at)

Lidérc (és keverékei):

1832. augusztus 31. - 180 (2012. szept. 1-re betölti a 180-at)

1813. május 20. - 200 (2013. május 19-ig nem tölti be a 200-at)

2. Hogyan számítjuk a lidércek életkorát?

A lidércek életkorát az emberekéhez képest tízzel kell szorozni, tehát egy 18 éves például 180 évesnek számít. További információkért ld. a lidércek fajleírását.

3. Honnan származhatnak a karakterek?

Akárhonnan. A Fyron a régi időkben majdnem olyan hírnévre tett szert, mint a Durmstrang vagy a Beauxbatons, ezért hát bárhol hallhattak róla a fiatalok.

4. Milyen nyelvet használnak az Akadémián?

Angolt. A tanórák mind angolul vannak, ahogyan minden más hivatalos dolog is, de a meglehetősen vegyes nemzetiségi hovatartozás miatt az iskola igazából egy kisebb Bábel-toronyra hasonlít.

5. Hogyan varázsolnak a karakterek?

Ebben a világban nincs szükség pálcára: a karakterek kézmozdulatok és gondolatok segítségével használják a mágiájukat.

6. Milyen típusú karakterek vannak?

Diák, professzor, alkalmazott, boltos, városi, NJK, szellem, külhoni, felvilági, purgatóriumi és alvilági karakterek, valamint a váltók (ld. a 12-es pontot).

7. Hány multim lehet maximum?

Nincs felső határ, bármennyi multid lehet, de vedd figyelembe, hogy amennyiben azt látjuk, hogy nem használod a karaktereidet, visszautasíthatjuk a multikérelmezést.

8. Lehetséges karakterhalál?

Az user engedélyével igen, de minket is mindenképpen tájékoztatni kell, hogy tudjunk róla.

9. Milyen fajkombinációk lehetségesek?

Az angyal-lidérc és a vérfarkas-vámpír kivételével tulajdonképpen bármilyen. Különlegesebb fajok (démon-vámpír, lidérc-farkas, félangyal-féldémon, stb.) esetén alaposan, bőbeszédűen megírt előtörténetet kérünk, valamint szeretnénk látni, hogy hogyan játszik az illető, mennyire igényes, tehát első karakternek ezek nem igényelhetőek. További információkért és kategóriákért ld. a fajleírásokat.

10. Milyen plusz lehetőségeim vannak használni a karakteremet a rendes szerepjátékon kívül?

Használhatod a chatszobát, amelynek szabályait itt olvashatod el. Ezen felül az iskola négy helyszínén kihelyezett parafatáblán is üzenhetsz a többi karakternek, bármiről, amiről szeretnél, szintén a funkció szabályai szerint, az utolsó plusz lehetőség pedig a napló. Bárki indíthat bármelyik karakterének naplót az erre megfelelő topikban.

11. Olvastam egy játékban a Loeil szót. Mit jelent?

A Loiel szó egy Rontásűző párost jelent, akik jóban-rosszban összetartva harcolnak a sötétség ellen. A köztük lévő kötelék bármilyen barátságnál és szinte már a testvéri viszonynál is szorosabb.

12. Mik azok a váltók?

Minden usernek egy darab váltója lehet beregisztrálva. A váltó lényege, hogy semmilyen multis szabály nem vonatkozik rá: nem érdekes, hány karaktered van mellette, nem érdekes, mennyire használod őket, nem érdekes, hogy egy hónapon belül már harmadszor cserélsz karaktert, egy szavunk sem lesz. Ezen felül a váltóknak ingyenesen választhatsz képességet, azonban fél évnél tovább nem tarthatod meg őket. Ha letelt a fél év, üres váltóra cseréljük a karaktert.

 

Vissza az oldal tetejére

Játék

1. Milyen elektronikus eszközök használhatóak?

Telefon, Mp3-4, és minden egyéb, ilyen méretű kütyü minden gond nélkül működik az iskola területén. Laptop is behozható, azonban az internetelérés korlátozott, így a behozott gépeken maximum PC-kel szórakozhatnak a fiatalok. Viszont, hogy ebben se szenvedjenek hiányt, minden szoba rendelkezik egy saját laptoppal, amely csatlakozik a netre, valamint elérhető róla az iskola különbejáratú chatszobája is.

2. Mi a qarini hivatalos fizetőeszköz?

Avero (arany pénz, fő fizetőeszköz), Nys (ezüst, váltópénz). 1 Avero 8 Nys, és 8 Nys ér egy Averot. Ez csak tájékoztató jellegű információ, tehát nem osztogatjuk, hogy kinek mennyi van, de ha a karakteretek fizet valahol, írhatjátok, hogy ezeket használják.

3. Mi ez az időjárás dolog?

Játékszínesítő eszköz, amely egyben össze is hangolja az egyszerre folyó játékokat. A gombot a menüsoron találjátok meg.

4. Kik az oldal mesélői?

Jelenleg Castin Noyers, Loras M. Merlioth és Rebecca Taylor mesélnek az oldalon. Az aktuális listát mindig megtekintheted a Mesélő üzenőládájában, az aláírásában pedig láthatod, hogy ki milyen színnel ír, így felismerheted akkor is, ha a semmiből kerül elő.

5. Hogyan lehetek mesélő?

A mesélővé avanzsálás egy hosszú folyamat: először is szükséges hozzá, hogy már itt játssz az oldalon egy ideje (így alaposan kiismered a világ szabályait), valamint hogy aktív legyél. Ha ez a két alapdolog megvan, és jelzed nekünk, hogy szeretnél mesélői rangot kapni (esetleg mi is megkereshetünk,  hogy szeretnél-e), jelszót kapsz a Gyakorló mesélőhöz. Ebben a státuszodban csak a Mesélés gyakorlatok témakörben mesélhetsz. Egy változó ideig tartó gyakorlati idő után, amennyiben a vezetőség minden tagja egyetért, megkapod a rendes Mesélő jelszavát, és attól fogva szabadon garázdálkodhatsz a játéktéren.

6. Milyen típusú mesék vannak?

Vannak előre bejelentett kisebb mesék, amelyek nincsenek hatással az egész iskola életére, ezek vagy egy-egy karakter életében hoznak változást, vagy csak játékszínesítők. Vannak nagyobb mesék, amelyek mindenkire hatással vannak, ezek előre meghirdetettek.

7. Kérhetek mesét magamnak?

Természetesen. Amennyiben mesével szeretnéd fejleszteni a karakteredet, keresd meg valamelyik mesélőt, és egyeztesd vele a részleteket.

 

Vissza az oldal tetejére

Az oldal felépítése

1. Hol találom meg a világ leírását?

A főoldalon. Itt találod még többek között a fajok leírását, az alapvető szabályzatot, a házirendet és a házak leírását is.

2. Kinek kell elküldenem a karakterlapomat?

A Felhasználói információk alatt található készülő karakterlapok témakörben nyiss magadnak egy témát ("New Topic") a karaktered nevével. Amennyiben még nem vagy kész, írd bele a címbe azt is, hogy "Készül", vagy valami hasonlót.

3. Mi alapján írjam meg a karakterlapot?

A főoldalon találsz egy karakterlap mintát, ez alapján dolgozz. A mondatszám körül-belüli érték, nem fogjuk leharapni a fejed, ha nem pontos ;)

4. Honnan választhatok magamnak képet?

Voltaképpen bárhonnét, de az oldalnak van saját galériája, amelyet a menüsoron találhatsz meg. Ezen felül mi is szívesen segítünk keresgélni, ha szükséges.

5. Milyen típusú képem lehet?

Igényes rajz, festmény vagy fotó. Lehetőleg látsszon az alak arca, tehát ne egy hátulról készült kép legyen például. Ne szerepeljen rajta híres színész!

6. Kinek írjak, ha megvan, melyik képet szeretném?

Erre a célra van egy képfoglalás nevű fórum, ide kérjük betenni a kép linkjét. Kérjük, semmiképpen se tedd be magadnak a választottat!

7. Cserélhetek később képet?

Igen, amikor csak szeretnél. Ezt ne úgy értsd, hogy heti háromszor, de nem állítottunk fel rá szabályt. Kérjük, ne élj vissza ezzel, és ne cserélgess állandóan! Cserét a képfoglalás topikban kérhetsz.

8. Kihez fordulhatok a kérdéseimmel?

Legfőképpen a vezetőséghez, de kérjük, hogy segítsetek egymásnak is, ha tudtok, ha pedig senki nem tudja megválaszolni a felmerült problémát, tedd fel a kérdést a Kérdések és válaszok topikban.

9. Ha nincs kivel játszanom, hol találhatok magamnak társat?

Az oldal második témaköre a játékoskereső, amelyben azonnali illetve későbbre szóló játékpartnert kereshetsz magadnak.

10. Hova kerülnek a lezárt topikok és időnkívüli játékok?

Az oldal legalján található archívumban bármikor újra megnézhetitek a lezárt témákat, visszaolvashatjátok a régi játékaitokat.

 

Vissza az oldal tetejére

Közösség

1. Hol kommunikálhatok az oldalon a többi játékossal?

A játéktér és az időnkívüli témakörök alatt található useres társalgóban, valamint az oldal alján található chatboxban, illetve privát üzenetben.

2. Máshol is elérhetem a közösséget?

Igen, a Fyron már a facebookon is megtalálható, és kimondottan örülni fogunk neki, ha kedvelitek. Ott egyébként is hébe-hóba benézünk (főleg Rebecca), és szövegelünk egy sort arról, hogy mi újság, szóval tessék csak gyülekezni arrafelé :)

3. Találkozhatok élőben is a tagokkal?

Természetesen. Minden évben több találkozót és évi egy tábort is szervezünk. A találkozók egyelőre Budapesten és Győrben kerülnek megrendezésre. Ide mindenki hivatalos, aki az oldal tagja, és el tud jönni.

 

Vissza az oldal tetejére

Vezetőség

1. Kik az oldal adminjai?

Az oldalt hárman alapítottuk: Castin Noyers (eredetileg Amarilla Darwin néven), Tyaeloria Perathon és Rebecca Taylor (eredetileg Sammael Crow néven), azaz Nagy Klaudia, Novák Eszter és Ács Veronika. Ehhez az admingárdához csatlakozott még Jesmon Helar (aki jelenleg csak tiszteletbeli admin) és Loras M. Merlioth, vagyis Sebők Csilla és Fazekas István . A későbbiekben Tyaeloria elhagyta az oldalt.

2. Kik azok az Őrzők?

Az Őrzők az általunk megbízott moderátorok. Minden háznak három-négy őrzője lehet: az egyik valamelyikünk főkaraktere, a többiek pedig külön kijelölt tagok.

3. Hogyan lehetek őrző?

Aktív, minőségi játékkal és állandó részvéttel az oldal közösségi életében. Fontos, hogy ne anonim, alig ismert tagok legyetek, hanem jelenjetek meg mindenhol, szerezzetek pontokat a házatoknak, valamint az sem árt, ha kellően jól ismeritek az oldalt.

4. Mik az elvárások egy őrző felé?

Fontos, hogy hetente legalább kétszer adjatok jelt magatokról, hogy tudjuk, továbbra is számíthatunk rátok, valamint ha esetleg nem tudtok feljönni hosszabb időre, jelezzétek felénk. Ha új tagot láttok az oldalon, mindenképpen segítsetek neki, beszélgessetek vele, hívjátok játszani. Számítunk rá, hogy felelősségteljesen figyelitek a fórumot, kihágás esetén közbeléptek, ha szükséges, moderáltok, valamint nem éltek vissza a hatalmatokkal. Ezen felül, ha valami jó ötletetek támad, nyugodtan osszátok meg velünk. :)

5. Kik az ötletelők?

Az ötletelők az oldal felépítésében részt vevők, akik azonban nem vezetőségi tagok, mégis beleszólhatnak, ötleteikkel módosíthatják az oldalt, részt vesznek a vezetőség elméleti munkájában, tagságukért és ötleteikért pedig érméket kapnak.

 

Vissza az oldal tetejére