Itt található az elérhető tárgyak és képességek listája, amelyeket a fórumon tudtok igényelni, itt és itt.
Tárgyak a
Tárgyigénylés
topikban vásárolhatóak, érmékből. Ezen felül az itt fel nem sorolt tárgyak a
Hét Arany Cseresznye Ékszerboltban vásárolhatóak meg.
Egyszerű tárgyak: ezek olyanok, mint egy szeráfpengéje, vagy egy különlegesebb tőr, ami némi mágiával bír, vagy például egy olyan nyaklánc, amiben a vámpírok frissen tudnak tartani egy-két kortynyi vért, szóval az egyszerű, nem különösebben erős, mégis hasznos tárgyak.
Különleges tárgyak: ezek azok a tárgyak, amiken már erősebb mágia van, de azért még nem képesek hatalmas, erős mágikus teret létrehozni.
Misztikus tárgyak: a legerősebb létező varázstárgyak, boltokban nem
megvásárolhatóak. Nagy szerencse kell ahhoz, hogy valaki egy ilyen tárgy
birtokába jusson.
Egyszerű tárgyak
Vérfiola: Egy kis üvegcse, amelybe ha beleöntik a friss vért, akkor
úgymond tartósítja azt, és melegen tartja. (420 érme)
Tigriskarom: Egy olyan csuklóra erősíthető fegyver, aminek a pengéi olyan
borotva élesek, mint egy nagymacska karmai. (250 érme)
Mérgező pengék: Két-három penge, amire mérgező bevonatot kentek, és ha
bőrhöz ér, akkor kisebb méregfelhő jelenik meg az illető körül. (440 érme)
Fénykő: Egyszerű kő, ami a legnagyobb sötétben is fényt szolgáltat.
Mellesleg sötét lények ellen is hatásos. (670 érme)
Denevérpenge: Kimondottan vérengzőknek és vámpíroknak ajánlott: a tőr
beszívja a vért, ami rá kerül, és három levehető, törésálló fiolába gyűjti a
markolatrész alatt. (370 érme)
Visszatérő harcos: Egy fából készült karika, amelyre nyolc penge van
erősítve. Ha a használója eldobja, mindig visszamegy, mint a bumeráng, és mindig
úgy repül, hogy a markolatrész érkezik a tulajdonos kezébe. (235 érme)
Pokolkövek: Kis, fekete kövek, amelyeket ha eldobnak hasonlóan
működnek, mint egy gránát: először lángra kapnak, majd úgy öt másodperc
elteltével felrobbannak, nagyjából tíz méteres körzetre hatva. 10x
felhasználható! (510 érme)
Különleges tárgyak
Meridasz medáljai: Ikermedálok, amelyek kapcsolatot létesítenek két
viselőjük között. Azok így bármilyen távolságból mentális kommunikációra
képesek. Hátrány, hogy társuk fizikai fájdalmát is átsugározzák, így ha a másik
megsérül, azt az ikermedál tulajdonosa is megérzi. Ez a tárgy két karakter
számára igényelhető, ha két user karakterei, beszéljétek meg egymás között, hogy
ki mennyit fizet bele. Minden esetben odaírjuk mögé zárójelben annak a nevét,
akinél a másik medál van, így kérjük, ezt is jelezzétek!(1750 érme)
A Mindentlátó szem: Ez egy olyan tárgyacska, amivel fel lehet erősíteni a
6. érzékedet, de akár olyan dolgokat is láthatsz vele, amiket ezelőtt soha nem
tapasztaltál. (1420 érme)
Teleport-por: Egy zacskó por, amellyel olyan helyen tudsz felbukkanni,
ahol már jártál. Vigyázat! Ha rosszul rajzolod fel vele a kört, vagy ha a körben
szakadás keletkezik, akkor nem működik a varázslat! 10x felhasználható! (1920
érme)
Vészkürt: Egy csontból faragott kürt, ha megfújják, akkor bármilyen
formában segítséget kapsz. De csak vész esetén használd! (Dolgozatírásnál nem
segít!) (1580 érme)
Árnyéksólyom: Ez egy olyan különleges lény, amely képes a lidércekhez
hasonlóan árnyékká válni. Sok dologra lehet őket felhasználni. Pl. kémkedés,
lesből támadás. (1640 érme)
Mentálpánt: Egy olyan fejpánt, amely erősíti a mentális mágiát használók
erejét. (1300 érme)
Ännuriel csuklóvédője: A csuklóvédő hasonlóképpen funkcionál, mint a
fejpánt, viszont ez a tárgy azoknak a mágiáját erősítik, akik kézmozdulatokkal
harcolnak. (1300 érme)
A győzelem lándzsája: Egy fegyver, amelynek olyan erős a pengéje, hogy
bármilyen anyagot képes kettéhasítani. Akár még mágikus védelmeket is képes
megtörni. (1730 érme)
Titanis szigonya: Egy háromágú szigony, amely tökéletesen funkciónál mind
fegyverként, mind varázstárgyként. Fegyverként a borotvaéles penge miatt,
varázstárgyként pedig víz és föld alapú mágiákat erősít, vagy éppenséggel a
legreménytelenebbek is uralmunk alá hajthatják vele ezt a két elemet. (1550
érme)
Démonkutya: Egy olyan kutya melynek az ereiben démoni vér csörgedezik.
Kiváló hátas állat, könnyen betanítható, erőteljes és borotvaéles karmai és
fogsora miatt veszélyes ellenfél, no meg azért is, mert maró hatású a nyála.
(1710 érme)
Elementál legyező: Egy legyező, amely segítségével az elementálmágiákat
erősíthetjük, vagy azoknak segít ilyet varázsolni, akik nem túlzottan értenek
hozzá. Főként tűz és levegő alapú varázslatokra kreál, de egyszerű legyezőnek
sem utolsó nagy melegben. (1520 érme)
Fordítómedál: Egy nyaklánc, amely a viselője által minden nyelvet
érthetővé tesz, így hát nem számít, hogyan beszélnek az illetőhöz, az
mindenképpen érteni fogja. (1230 érme)
Kénlámpás: Egy üveg, ami alapvetően, ha elővesszük csak ártatlanul világít – a fénye nem rémiszti el a sötét lényeket sem, tehát számukra is használható -, egy könnyed mozdulattal azonban aktiválható, és akkor mérgező füstöt bocsát ki magából, amely a használón kívül mindenkire ugyan azokat a hatásokat gyakorolja: egy perc alatt elkábít, öt perc alatt halálos. A használóra nincs semmilyen hatással. (2120 érme)
Csonttáncoltató: Ez a kis csontdarab, amely egy egyszerű, fehér kőnek
tűnik valójában egy elbűvölt tárgy. Ha a használója kétszer megforgatja a
kezében, a célszemély körül csontok tűnnek fel, amelyek meglehetősen
agresszívak, és igyekeznek minél nagyobb sérülést okozni annak, akire a használó
koncentrál. (1710 érme)
Misztikus tárgyak
Synniän gömbje: A gömb megadja a látás képességét bárkinek: belepillantva
megismerhetőek a jövő titka, idővel egyre több dolog tudható meg.
Farkasszelidítő: Egy medál, amely egy évig működőképes, egyedül
vérfarkasok számára hasznos. Amíg a bűbáj rajta van, megakadályozza az
átváltozást, és annak minden kellemetlen hátulütőjét.
Lélekkard: Egy olyan misztikus fegyver, amelybe szent lelkeket
kovácsolták. Ezeket a lelkeket felhasználva erősítheted meg a fegyvered, de
ennek a hatása egy idő után elmúlik, és napokig tart mire az erő regenerálódik.
Árnypáncél: Egy lidérc kovács által készült páncélzat, amelyet csak az
árnyak képesek viselni. A páncél különlegessége, hogy ha fénymágiával támadtnak
illetőre akkor a varázslatot visszaveri az ellenfélre.
Főnixmedál: Egy aranyláncon függő medalion, amit egy főnix karmából
faragtak ki. Amíg a medált viselik addig az illető sebei folyamatosan
begyógyulnak.
Vérkő: Egy olyan különleges drágakő, amit úgy bájoltak el, hogy a
viselőjüket megvédjék a napfénytől. A kő elnyeli a napsugarakat, és vámpírok
esetén a vérszükségletet csökkenti.
Védgyűrű: Angyalok számára hasznos tárgy: egy gyűrű, amely
sebezhetetlenné teszi a szárnyukat, amely a legérzékenyebb pontjuk. Körül-belül
fél évig működik tökéletesen, később egyre veszít a hatóerejéből, és másfél év
alatt visszaredukálódik egy egyszerű gyűrűvé.
Női és
férfi változatban.
Nyugalomkő: Lehet használni mindenféle gyógyszert meg terápiát, semmi sem
képes úgy kordában tartani a démonok dühét, mint ez az egyszerű kis kő, amit az
ember – esetünkben démon – bedobhat a zsebébe. A kő tízméteres körzetében
könnyebbé válik az erős érzelmek kezelése, így az egyébként meggondolatlan
lények is képesek annyira lehiggadni, hogy átgondolják a szituációt.
A védelem medálja: Egy olyan medalion, amelynek viselője teljes mértékben
védve van bármilyen jellegű - beleértve a vámpírok természetes képességét is -
mentális behatolás ellen, még akkor is, ha egyébként nem ért a mentális
mágiákhoz.
Kölyök sárkány: Ki ne akarna magának egy aranyos kis kölyök sárkányt? Ez
a misztikus lény a Föld egyik legrégebbi lakója, így bármilyen pici is nem
szabad lebecsülni az erejét, de gazdája ellen is fordulhat, ha az nem gondozza
őt tisztességesen!
Arieth gyűrűje: Arieth egy nagyhatalmú varázslónő volt, aki a tudását egy
gyűrűbe zárta mielőtt elhalálozott volna. A gyűrűben lévő mágia pedig a
viselőjét egy eddig számára idegen képességgel ruházza fel. (Akinek nincsen
képessége az 3. szinten kap egyet, akinek már van az választhat magának egy új
képességet első szinten.)
Sziklazsoldos: egy négy méter magas sziklaóriássá változik, ami minden
esetben védi és voltaképpen teljes biztonságot garantál a gazdájának. Hogy mi
alapján fogad el valakit gazdájaként, a mai napig tisztázatlan. Nem lehet
lerombolni, csak nagyon hatalmas mágus lehet képes rá. Két hónapig tart, hogy
feltöltődjön mágikus energiával - ez nem igényel semmit a birtokosától -, tehát
kéthavonta egyszer lehet használni.
Gyógytömlő: Egy bőr kulacs, amelyben gyógyító víz lapul. A folyadék mindenféle betegséget és sebet két-három perces hatóidővel meggyógyít, és hetente egyszer töltődik újra. Egy adagnyi egy személynek elég, így ha teljes gyógyulást akarunk elérni, akkor a teljes tartalmát meg kell itatni a beteggel, bármekkora a sérülés. Ha többfelé osztjuk, egyenes arányban csökken a hatóerő.
Tüskegyűrű: Ne tévesszen meg a név, maga a gyűrű nem tüskés, egy egész egyszerű fémkarikáról van szó. Azonban ha valakinek ráhúzzák az ujjára, hirtelen tüskék kezdenek állni a bőrébe, egész addig, míg az egész személyből mindenhol tüskék nem állnak ki. Túlélni ezt a fajta támadást szinte lehetetlen, hiszen ha valakire egyszer felhelyezték a gyűrűt, az többé nem tudja levenni.
A valóság medálja: Egy kis méretű medálról van szó, amelyet könnyedén a
zsebébe csúsztathat a tulajdonosa. Amíg ez nála van, mindenki a tökéletes
igazságot fogja mondani neki.
További tárgyak a Hét Arany Cseresznye Ékszerboltban.
Minden diák karakternek két darab képessége lehet.
Az első képesség első szintje ingyenes, a továbbiak ára a következő:
2. szintű képesség: 175 érme
3. szintű képesség: 300 érme
4. szintű képesség: 450 érme
5. szintű képesség: 525 érme
A második képesség további 360 érmébe kerül. Valamint a felnőtt (iskoláskor
feletti, tehát több, mint 22 éves) karakterek számára három képesség elérhető,
természetesen ötödik szintet kapnak alapvetően, így számukra az első képesség
100, a második 300 a harmadik pedig 520 érme. Az érmékről az ennek megfelelő
topikban tájékozódhattok.
- Meggyőzés
Mézes-mázos szavak legyenek, akár ésszerű érvek ennek a képességnek a
birtokában biztosan hatással vannak másokra.
1. szint: Apró-cseprő dolgokban addig magyarázol, amíg el nem hiszik az
illető igazát. Már a megjelenésükkel is lehengerlik az embereket.
2. szint: Nagyobb vitákból valószínűleg győztesen kerül ki az, aki jobban
ki tudja magyarázni magát a dolgokból.
3. szint: Kisebb dolgokra (pl. házi írás, vásárlás, takarítás) rá tudod
venni a társaidat.
4. szint: Olyan szinten jól megy a kommunikáció, hogy bármit el lehet
hitetni a többiekkel.
5. szint: A szó szoros értelmében lehet majd ugráltatni a többieket, ha
szépen burkolva adod elő nekik, hogy mit szeretnél valójában.
Vissza a képességekhez
- Szemfényvesztés
Itt szemfényvesztés alatt a tolvajlást és az illúziókeltést lehet érteni, meg
minden egyéb nyalánkságot, amit el lehet képzelni.
1. szint: Azok az enyveskezűek, akik rendelkeznek a szemfényvesztés
képességével, azok zsebtolvajlás közben nem igazán buknak le. Mellesleg egyszerű
kelepcéket könnyedén hatástalanítanak. Emellett illúziókkal is tudnak tükrözni,
bár nem valami hosszú életűek.
2. szint: Ha a zsebmetszést a tökélyre fejlesztették, akkor tolvajkulcsok
segítségével bármilyen zárat ki tudnak nyitni. Egyébiránt mások illúziót is
képesek kiszúrni.
3. szint: Nem csak behatolásban, hanem illúziókeltésben sem utolsók.
Képesek nagyobb, kevés ideig meglévő érzéki csalódást létrehozni, akár a saját
kinézetén is képes változtatni, ami addig marad meg, amíg az illető szeretné.
4. szint: Az illúziók élettartama egyre hosszabb, és a kreálmányok sokkal
valóságszerűbbek.
5. szint: Az illúziók annyira életszerűek, hogy még a legszemfülesebb
ember is elhiteti, hogy tényleg valós dolgot lát.
Vissza a képességekhez
- Holtidézés
Csontvázak és holtak feltámasztására szakosodtak azok, akik ezzel a
képességgel rendelkeznek.
1. szint: Állatok, gyerekek csontvázait képesek előhívni a föld alól,
hogy segítsék a boszorkánymestert.
2. szint: Felnőttek csontvázait is irányíthatják, sőt akár egyszerre
többet is irányíthatnak rövid ideig.
3. szint: Fél-, egy órára képesek feltámasztani holtakat, akik egy ideig
engedelmeskednek nekik, de mielőtt ismét az enyészeté lennének, megvadulnak, és
képesek rátámadni még a feltámasztójukra is.
4. szint: Egyszerre több holtat is életre kelthetnek, viszont ezek
második „életük” végéig olyanok, mint a kezes bárányok.
5. szint: Egy-két napra tudnak feléleszteni holtakat, és ezekkel már
tudnak is kommunikálni. De ez a tulajdonság csak azokra igaz, akik nemrég
hunytak el!
Vissza a képességekhez
- Vérmanipuláció
Vérrel különféle dolgokat tehetünk, ha ennek a képességnek a birtokában
vagyunk.
1. szint: Az ellenfél vérkeringését mentálisan képesek megtámadni, és
megbénítani azt. Méterekről megérzik a vér szagát, sőt akár a típusát, vagy az
eredetét (állati, vagy emberi) is képesek megállapítani.
2. szint: Az ellenfél teste felett képes átvenni az irányítást, és úgy
rángathatja, mint egy marionett-bábut.
3. szint: Egyszerre több lény vérkeringését képes megbénítani, vagy egyre
több személyt az képes uralma alá hajtani. Szinte lehetetlen ellenállni a
támadásnak.
4. szint: Vérlényeket képes létrehozni, aminek az alakja és erőssége a
mágus képzettségétől függ. Persze ez függ a közelben lévő vér mennyiségétől.
5. szint: A semmiből képes vérlényeket alkotni, amik eléggé sokáig
léteznek, és elég nehéz elpusztítani őket. A lények mellesleg mind támadásra,
mind gyógyításra alkalmasak. Egyébiránt egy vértócsából képesek felfedni a
múltat, hogy megtudják mi történt régebben.
Vissza a képességekhez
- Jövendölés
A látnokoknak ez a főképessége, viszont a jövendölés nem csak nekik adatik
meg. Bárki más is képes kifürkészni a múlt, a jelen és a jövő titkait, ha képes
nyitni a szellem – és spirituális világ felé.
1. szint: Percekkel előbb megérzed, ha veszély közeledik, az irányát és a
nagyságát is észleled. (Hogy milyen formátumban, az a karaktertől függ.)
2. szint: Tudni fogod, hogy ki/kik támadnak, és mik a szándékaik.
3. szint: Az előérzeteid nem hagynak cserben. Ha csapatban dolgozol,
akkor tudni fogod, hogy az ellen mégis kit támad, mi a stratégiája. Emellett
egyszerű dolgokra könnyedén rájössz, és általában helyesen cselekszel.
4. szint: A látomásokat, jövendöléseket képes vagy továbbítani a
társaidnak.
5. szint: A megérzéseid, jövendöléseid szinte csalhatatlanok, nagyon
elenyésző számban tévedsz csak.
Vissza a képességekhez
- Kódfejtés
Akiket kitűnő logikai képességekkel áldott meg az ég, azoknak bizony
felettébb hasznos lehet ez a képesség. Ismeretlen, akár holtnyelveket is
lefordíthatnak, titkosírásokat, vagy kódolt üzeneteket úgy olvashatnak, mintha
az anyanyelvük lenne.
1. szint: A titkosírások és üzenetek megoldó kulcsára némi erőfeszítéssel
ugyan, de könnyebben rájöhetnek, mint azok a társaik, akik nem rendelkeznek
ezzel a képességgel.
2. szint: Hamarabb össze tudják rakni a kódolt üzenetek tartalmát, mint
mások.
3. szint: Ismeretlen (sellő, tündér, sárkány, vagy egyéb más)
teremtmények nyelvén értenek, és akár akadozva, de kommunikációra is képesek.
4. szint: Az idegen nyelvekkel jobban boldogulnak, az üzeneteket is hamar
feldolgozzák, viszont nemcsak a mai, létező nyelveken tudnak kommunikálni, hanem
az ősi, holt nyelveken is értenek már.
5. szint: Ha régebb óta tanulmányozzák, alkalmazzák ezek a nyelveket,
akkor szinte úgy beszélik, mintha az anyanyelvük lenne. A kódfejtés se okoz
különösebb problémát számukra.
Vissza a képességekhez
- Alakváltás
Ez a képesség nem mindenkinek adatik meg. A Vadász, vagy olyan lény, akinek a
vérében csörgedez eme mágiára való hajlandóság képes az idő elteltével más-más
alakot ölteni.
1. szint: Ezen szinten csak növényekké és kisebb emlősállatokká lehet
alakulni (maximum kutya méretig).
2. szint: Háziállatokká és kisebb-nagyobb vadon élő kevésbé veszélyes
lényekké lehet változni. Ezen kívül már nem ragadozó madarakká is át lehet
alakulni.
3. szint: Vízben élő állatokká és növényekké is át tudnak már változni.
4. szint: Ezen képesség birtokosai nagyobb testű ragadozókká is képesek
átalakulni.
5. szint: Képes felvenni annak a személynek az alakját, akit ismer. A
hangja is tökéletesen ugyanolyan, mint a célszemélyé. Ezenkívül mitológiai,
misztikus lényekké is képesek átalakulni.
Vissza a képességekhez
- Nyomkövetés
A nyomolvasás a Vadászok tanainak legegyszerűbb dolgai közé tartozik. Ha nem
vagy jó ebben, akkor az egész vadász karrierednek lőttek.
1. szint: Egyszerű rejtekajtók felfedezésére és feltűnési nélküli
lopakodásra képesek az első szintű képesség birtokosai.
2. szint: A természetben elrejtett nyomokat is képesek felfedezni, az
élővilág segítségét is kérhetik a vészben.
3. szint: Bonyolultabb rejtélyre is könnyedén rájönnek, mert az orruk
„megérzi”, ha valahol rosszban sántikálnak. Immáron képesek hangtalanul
közlekedni.
4. szint: Sasszemükkel képesek az elrejtett dolgokat is észrevenni, és
bármilyen nehéz terepen követni a célpontot.
5. szint: Az ellenfélnek szinte lehetetlen lerázni a követőjét, mellesleg
aki tökélyre fejlesztette ezt a képességét az már azt is meg tudja tenni, hogy a
bőre olyanná válik, mint egy kaméleoné. Azaz a bőrszín felveszi a környezetében
lévő dolgok színét.
Vissza a képességekhez
- Alkímia
Az alkimistáknak nem elég főzési képesekkel rendelkezni, hanem behatóan kell
ismerniük az őket körülvevő világot, ahhoz hogy tudják, hogy az adott esetben
milyen hozzávalókat érdemes használni.
1. szint: Az erdőt járva könnyedén fel lehet ismerni, hogy melyik növény
hasznos, melyik gyógyít és melyiknek van mérgező hatása. Ezt egy bájitalfőzőnek
érdemes tudnia, hiszen elég sokat kell majd mozognia az összetevők világában,
viszont nem csak a növényeket, hanem egyéb más hozzávalókat is könnyedén
felismernek, és hamar rábukkannak.
2. szint: Egyszerű elixíreket recept nélkül is el tudnak készíteni.
Gyógyfőzeteket, bájitalokat könnyedén össze tud dobni. Az erdőt járva nem kell
sokáig keresgélni ahhoz, hogy rábukkanjon azokra a növényekre, vagy állati
összetevőkre, amikre szüksége van.
3. szint: Ellenmérgeket és bonyolultabb bájitalokat is képesek már főzni.
Ezen kívül még az állati maradványok megnyúzásával értékesebb összetevőket
kinyerni.
4. szint: Gyógyhatású kenőcsöket, krémeket, de akár mérgeket is tudnak
csinálni, amiket aztán saját, vagy mások célja szerint használhatnak fel. A
tehetségesebb diákok bombákat is tudnak, akár készíteni.
5. szint: A legbonyolultabb főzeteket is meg tudják csinálni, a
bájitalfőzés mesterei, akik bármilyen dologgal is kísérleteznek, az esetek 80%-ában
sikeresen járnak el.
Vissza a képességekhez
- Orvoslás
Ahogy a nevéből is adódik a betegek és a sérültek gyógyításával foglalkozik,
viszont nem képesek olyan szinten gyógyítani, mint az angyalok.
1. szint: Kisebb sérüléseket, enyhébb betegségeket hamar
diagnosztizálnak, és könnyedén meggyógyítják a pácienst, apróbb sérüléseket (pl.
karcolás) képesek gyógyítani.
2. szint: Főzetekkel, kenőcsökkel a komolyabb betegségeket képesek
kúrálni, és a nagyobb felületi sérüléseket begyógyítani (pl kisebb égési
sérülés). Kisebb fokú vérzést képesek elállítani.
3. szint: Nyílt sebeket és töréseket rutinosan kezelhetnek ezen a
szinten, a komolyabb vérzéseket is képesek mérsékelni.
4. szint: Komolyabb égési sérüléseket pillanatok alatt eltüntetnek.
Komoly vérzéseket képesek időlegesen megszüntetni.
5. szint: Az orvoslás felsőfokán a felnőttek akár műtéteket is
végezhetnek, míg a diákok képesek arra, hogy a súlyos sérülteket és az azonnali
műtétre szorulók állapotát stabilizálják. Képesek a vérzéseket majdnem
tökéletesen elállítani, szívet újraindítani, töréseket helyreállítani és sebeket
beforrasztani.
Vissza a képességekhez
- Ereklyeismeret
Ereklyeismeret. Elsősorban fegyverekre illetve mágikus tárgyakra épül ez a
képesség. Sokkal inkább elméleti, mint gyakorlati.
1. szint: Kisebb, egyszerűbb összetételű fegyverekről ránézésre meg lehet
állapítani azok erősségét és gyengeségét.
2. szint: Némileg bonyolultabb fegyverekről lehet megállapítani
eredetüket és egyéb adatokat.
3. szint: Sima varázstárgyakról, vagy mágiával felruházott fegyverekről a
lehető legtöbb dolgot el tudják mondani.
4. szint: Különleges fegyverek gyengeségeit, erősségét és eredetét
képesek megállapítani, azon kívül azt is, hogy a tárgyak milyen szándékkal
jöttek létre.
5. szint: Misztikus tárgyakra és legendás fegyverekre elég csak egy
pillantást vetniük azonnal, megtudnak róluk minden hasznos információt.
Vissza a képességekhez
- Energialöket
A név talán kissé csalóka lehet, ugyanis ez a képesség nem a birtokosának az
energiáját erősíti fel, hanem a lovag használja fel a saját erejét különféle
dolgokhoz.
1. szint: Egy kisebb energiahullámot generálva fegyvertelenné teheted az
ellenfeledet.
2. szint: Némi koncentráció segítségével egyszerre több embert is fel
lehet lökni, vagy épp ártalmatlanná tenni. (max. 6-7 fő)
3. szint: Némi koncentrálás és felesleges energia segítségével ezen a
szinten el lehet érni azt, hogy kétszeres erővel rohamozd meg az ellenfelet.
4. szint: A 4. szinten már az energiahullámot lehet kombinálni az
ellenfél megrohamozásával, és akkor garantáltan nem marad a lábán az ellen.
5. szint: A legfelső szinten az energiát a fegyverekbe lehet
átirányítani, így sokkalta nagyobb csapásokat lehet a másikra mérni. A
felerősített fegyverek körül általában halványan derengő fény jelenik meg, amit
csak a fegyver forgatója láthat.
Vissza a képességekhez
- Terraqua (víz és föld)
Ez a képesség lehetőséget ad tulajdonosának arra, hogy uralkodjon az ember
életében oly fontos szerepet játszó víz és föld elem fölött.
1. szint: Víz: Korlátlan mennyiségű (iható) vizet képesek előállítani, de
csak olyan nyomással, mintha a csapból folynak, szóval nem képesek vele
elárasztani pl. egy szobát.
Föld: Enyhe földrengést képesek létrehozni (ami egy embert még nem dönt le a
lábáról, de megzavarhatja, a bútorok feldőlhetnek).
2. szint: Víz: Képesek nagyobb nyomással vizet varázsolni, így egy kisebb
helyiséget percek alatt el tudnak árasztani.
Föld: Képesek a földet, homokot, vagy egyéb nem emberi származású talajt
futóhomokká alakítani egy maximum három négyzetméteres területen, amire ha
valaki rálép, nyakig elmerül és mozgásképtelenné válik.
3. szint: Víz: A vízsugárral képesek akár öt méterről egy embert fellökni
vagy falhoz lapítani.
Föld: Olyan szintű földrengést képesek előidézni, ami képes bárkit kibillenteni
az egyensúlyából, aki nem kapaszkodik, valamint a nagyobb bútorokat is
feldöntik.
4. szint: Víz: Egy nagyobb helyiséget is percek leforgása alatt képesek
vízzel elárasztani, mert már nem csak az egyik, hanem mindkét tenyerükből
vízsugarat képesek előidézni, amivel akár a tőlük max. öt méterre levő embert
fel tudják lökni.
Föld: Képesek egy akár két méter széles és öt méter mély szakadékot létrehozni a
húsz méteres körzetükben.
5. szint: Víz: A vízsugárral akár öt embert is képesek fellökni, tíz
méter távolságból is.
Föld: Négy méter széles és tíz méter mély szakadékot tudnak létrehozni, a
földrengést pedig maguktól akár húsz méter távolságban is előidézhetik.
Vissza a képességekhez
- Aerignis (tűz és levegő)
Ezzel a képességgel hatalmat gyakorolhatsz a két legveszélyesebb, ugyanakkor
az élethez nélkülözhetetlen elem, a tűz és a levegő felett.
1. szint: Tűz: Tüzet képesek gyújtani a tenyerükben vagy az ujjuk hegyén,
de fegyverként még nem képesek használni.
Levegő: Képes a földtől kb. egy méter magasságig felemelkedni, valamint enyhe
szelet képes támasztani maga körül öt méteres körben.
2. szint: Tűz: Képesek maguk körül öt méteres körben bármi éghető anyagot
felgyújtani érintés nélkül.
Levegő: Fel tudnak emelkedni a földtől két méter magasságig, és maguk körül két
méteres körben forgószelet képesek támasztani, amin emberi lény és egyszerű
fegyver nem képes áthatolni (pl. pisztolygolyó, nyíl, dárda, tőr).
3. szint: Tűz: Maximum két méter hosszú lángcsóvát idézhetnek elő a
tenyerükből, amit bármerre képesek irányítani.
Levegő: Képesek a földtől három méter magasságig felemelkedni, ott lassan
közlekedni, és széllökéssel fel tudnak lökni egy embert, maguktól maximum öt
méter távolságban.
4. szint: Tűz: Képesek maguk körül tíz méter távolságban bármit
felgyújtani, ami éghető.
Levegő: Négy méter magasságig tudnak felemelkedni a földtől, ott valamivel
gyorsabban tudnak haladni, mint gyalog, és már több embert is fel tudnak lökni a
széllökéssel öt méter távolságból.
5. szint: Tűz: Képesek maguk körül bármi éghetőt felgyújtani 20 méter
távolságban. A tenyerükből (csak az egyikből) három méter hosszú lángcsóvát
idézhetnek elő.
Levegő: Tíz méter magasságig felemelkedhetnek és ebben a magasságban akár 20
km/h sebességgel képesek mozogni. Maguk körül öt méteres körben képesek
forgószelet generálni. A széllökéssel akár a tőlük húsz méterre állókat is ki
tudják billenteni az egyensúlyukból, vagy akár fel is lökhetik.
Vissza a képességekhez
- Auralátás
Különös, fénylő körvonalak, a mágia, a fajok, és még sok minden jelzői. Ezek
az aurák, élők és holtak aurái. Sok mindent elárulnak, főleg annak, aki
rendelkezik eme titokzatos képességgel…
1. szint: A képesség első szintjével rendelkező személy képes
megállapítani bárki mágikus erőszintjét abból, hogy milyen kiterjedésű az
aurája.
2. szint: Az aura színéből egyértelműen látja, hogy milyen fajú az illető
(angyal - arany körvonal a test körül, ember - krémszínű körvonal a test körül,
lidérc - szürke körvonal a test körül, vérfarkas - barna körvonal a test körül,
démon - sötétkék körvonal a test körül, vámpír - vörös körvonal a test körül).
Persze érdemes utána nézni, hogy melyik szín mit jelent, ugyanis azt csak nagyon
erős koncentrálással tudja kideríteni csak a képességére hagyatkozva.
3. szint: Már egyértelműen látja az aurákat, a maguk teljességében,
minden színnel együtt, valamint a színéből meg tudja állapítani, hogy valaki
pozitív (fehér derengés az aura körül), semleges (ezüst derengés az aura körül)
vagy negatív (fekete derengés az aura körül) személyiség.
4. szint: Csukott szemmel is látja az aurákat, és segítségükkel meg tudja
állapítani, ki hol van, komolyabb koncentrációval képes szilárd tárgyak, pl.
fák, falak mögött is érzékelni másokat.
5. szint: A képesség csúcsán a színekből már azt is meg tudja állapítani,
hogy kinek milyen képessége van, ráadásul azt is, hogy ezek a képességek milyen
szintűek.
Vissza a képességekhez
- Életenergia-manipulálás
Amolyan Életenergia érzékelési és irányítási képesség. Ezen képesség
birtokosa képes pozitív irányba manipulálni az életenergia áramlását, és annak
használatával segíteni másokon. Magas szinten akár megtartásra, erősítésre is
hatékonyan képes.
1.szint: Kiszúrja ha valaki beteg, és képes megérezni, hogy hol van a
betegség. Rejtett sérülést ugyan így kiszúr.
2. szint: Képes világra segíteni és életben tartani egy csecsemőt
bármilyen zord körülmények között is. Sebesültet szinten tart a segítség
megérkezéséig. (Súlyos életveszélyes sebesültet nem!)
3. szint: Súlyosabb sérültet vagy beteget szinten tart, gyengébb
sebesüléseknél és betegeknél képes elérni, hogy aktiválódjon a szervezet
öngyógyító képessége, így kis mértékben javítani a rászoruló állapotán.
4. szint: Életveszélyesen sérült és beteg alany szinten tartásán túl
képes elindítani az öngyógyító folyamatot, ami egy rábízott alany esetében 5 nap
gyógyulás után képes saját lábán gyógyítóhoz fáradni.
5. szint: Visszahoz saját életerőből frissen meghalt alanyokat. De mivel
ez teljesen lemeríti, így ritkán használhatja (negyedévente egyszer), és soha
nem támadás közben!
Vissza a képességekhez
- Tudáskutatás
Olyasmi képesség, mintha rejtekajtót keresne az ember, csak éppen itt többről
van szó. Meglát és megérez olyan dolgokat, amiket senki más nem, noha a képesség
voltaképpen egy bizonyos tudásanyag megtalálására irányul.
1. szint: Megérzi, ha számára fontos tudásanyag közelében van,
könyvtárosi érzékenységgel képes behatárolni egy 2x2 méteres körzetben.
2. szint: Ha valaki szándékosan rejtett el tudást egy könyv szövegében,
ráérez arra, és magabiztosan csapja fel a könyvet azon az oldalon. De molyolnia
kell hogy megtalálja a rejtett szövegelemet. Pergamenek esetében határozottan
nyúl a számára jelentős tekercshez.
3. szint: Ha egy könyvben vagy tekercsben rejtett (régi vagy új, de
titkolni igyekezett) tudásanyag található, magabiztosan halad a tárgy felé, majd
nyúl a tárgyhoz, már értelmezni is képes a szöveget.
4. szint: Egy háznyi területen belül határozottan képes megadni azt a
pontot, ahol a keresett tudásanyag található. Ha könyvben rejtették el, még a
könyv tartalmát is képes megadni. (Címét azonban nem.)
5. szint: Képes messziről kiszúrni (120 méteres körzeten belül), hogy
melyik házban és hol található a rejtett tudásanyag, és nagyfokú
magabiztossággal nyúl érte bárhol legyen is az. Ha a tudásanyag elrejtője
csapdával védte le, azt kiszúrni képes de hatástalanítani nem.
Vissza a képességekhez
- Léleknyugtatás
Egyes embereknek szimplán csak megnyugtató az aurája, másoknak az a
különleges képessége, hogy bárkit képesek észhez téríteni. Ha valaki érintésétől
rendszeresen lehiggadsz, érdemes elgondolkozni, hogy az illető nem bír-e esetleg
a léleknyugtatás képességével…
1. szint: Kézrátételes módszerrel képes megnyugtatni ideges embereket, és
nyugtalan állatokat, mindegy, mi legyen a gond forrása. Egy idő után azonban, ha
fennmarad a forrás, elmúlik a hatás.
2. szint: Kézrátétellel elaltatni képes bármilyen élőlényt Ló méretig és
szelídítettségi szintig. Nem kómás állapot, egyszerű alvás.
3. szint: Kézrátétellel - illetve inkább lefogással - már dühöngő embert
is megnyugtat, érintéssel vadállatot is szelídít. Létre kell jönnie a
testkontaktusnak, hogy használhassa a tudását.
4. szint: Már 3 méteres távolságból érintés nélkül képes vadállatot
(medve szintjéig) megnyugtatni, szelídíteni, ugyan ilyen távolról embert
altatni.
5. szint: 10 méteres távolságból érzi a nyugtalanságot és a feszültséget,
képes hatékonyan csillapítani, megszüntetni azt, hosszabb időre relaxációs
állapotot létrehozni.
Vissza a képességekhez
- Méregérzékelés
Elég fontos tud lenni, hogy az ember ne egye meg az eléje pakolt ciánt, ne
sétáljon bele semmilyen mérgező gázba, és még jobb, ha másokat is meg tud óvni
attól, hogy hasonló sorsra jussanak.
1. szint: Elé tett tápláléknál megérzi, ha ártalmas dolgot tettek bele.
(Méregtől az altatóig bár megnevezni még képtelen, így tenni sem tud ellene,
csak azt tudja, hogy valami nincs rendben a kajával.)
2. szint: Szobában lévő ételben/levegőben megérzi ha ártalmas gáz vagy
bármi más anyag található,s bár csak élettel nem ellenes anyagok megnevezésére
képes, a mérgeket is megérzi, csak nem tudja megmondani, mi az.
3. szint: Élettel ellenes anyagok (mérgek) megnevezésére is képes.
Levegőben/ételben beazonosítja a mérgező anyagot.
4. szint: Még a szobába lépés előtt felismeri, ha élettel ellentétes
anyag található egy házban, megnevezni, és megmondani, merre van pontosan.
5. szint: Képes rejtett csapdát az alapján felismerni, ha méreggel is
védik, hatástalanítani azonban a képesség segítségével nem tudja.
Vissza a képességekhez
- Csapdahatástalanítás
Ki ne akarna profi módon keresztülcsusszani minden egyes csapdán, amit az
útjába raknak? Ezzel a képességgel előbb-utóbb akármin képes átjutni a képesség
birtokosa.
1. szint: Képes észrevenni bármilyen csapdát öt méteres körzetben,
azonban még csak a legegyszerűbbeket képes hatástalanítani.
2. szint: Észreveszi, ha tíz méteres környezetében csapda van, meg tudja
mondani, milyen irányban, kicsivel bonyolultabb csapdák hatástalanítására is
képes.
3. szint: Tizenöt méteres körzetben csapda létezésének és irányának
érzékelése, egy fokkal bonyolultabb csapdák hatástalanítása. Miután
hatástalanított egy csapdát, meg tudja állapítani, ki állította azt.
4. szint: Húsz méteres körzetben bármilyen csapda elhelyezkedését
pontosan meg tudja mondani, már csak a legbonyolultabbakat nem tudja
hatástalanítani. Hatástalanítás után meg tudja mondani, kinek állították a
csapdát.
5. szint: Huszonöt méteren belüli csapdaérzékelés. Bármilyen csapdát
képes hatástalanítani, és tapasztalatai révén immár ő maga is képes mágikus
csapdát készíteni. Pontosan meg tudja állapítani, ki, mikor és kinek állította a
csapdát, valamint a csapda romjainak segítségével képes visszanézni a csapda
állításának körülményeit.
- Pajzs
Ezzel a képességgel előbb-utóbb tökéletes biztonságban
tudhatjuk az elménket, valamint képesek vagyunk a fájdalomérzet csökkentésére
is. A képesség szintenként egy órával tovább használható, az első szinten egy
óráig sikeresen áll fenn a védelem.
1. szint: Az elménket elég jól le tudjuk zárni, csak nagyon erős
mentálmágus lehet rá képes, hogy áthatoljon a védelmünkön. A vámpírok
természetes képessége nem működik rajtunk.
2. szint: Képessé válunk a gondolatátvitel megakadályozására, így ezen
a módon már nem tudnak minket befolyásolni.
3. szint: A fájdalomérzet jelentősen csökken, ha égési vagy elektromos
sérülést szenvedünk, képesek vagyunk blokkolni az abból származó fájdalmat.
Azonban óvatosan, mert a sérülés ettől függetlenül létezik!
4. szint: Tovább nő a fájdalomküszöb, immár kínzásoknak is képesek
vagyunk ellenállni, így nagyobb esélyünk van rá, hogy a sérülésektől függetlenül
el tudjunk menekülni. Sikeresen tudunk védekezni az érzelemátvitellel való
befolyásolás ellen.
5. szint: Képessé válunk az elménk teljes blokkolására, valamint
bármilyen fájdalom száz százalékos kizárására.
- Légtorna
Aki ezen képességgel rendelkezik, képes bármilyen
akrobatikus mutatványra, persze szintekre bontva.
1. szint: Jelentősen nő az egyensúlyérzék működése, képes végigfutni
bármilyen, legalább 10 centi széles felületen, anélkül, hogy leesne, vagy
elveszítené az egyensúlyát.
2. szint: Képes végigsétálni egy kötélen minden gond nélkül,
hajlékonyabbá válik.
3. szint: Maximum 20 méteres zuhanásig képes megtalálni a megfelelő
szöget, amiben ha talajt ér, komoly sérülés nélkül túlélheti. Amikor kötélen
vagy más egyéb, vékony felületen sétál, képes úgy csökkenteni a súlyát, hogy ne
szakadjon le, így képes akár egy cérnán vagy vékony jégen is végigsétálni.
4. szint: Magasabbra (nagyjából öt méternyire) képes felugrani,
könnyedén megtartja magát akkor is, ha csak a kezével kapaszkodik, képes
komplikációk nélkül kézen járni.
5. szint: Lényegében bármilyen akrobatikus mutatványra képes, immár 40
méteres zuhanást is képes túlélni, valamint tíz méter magasra képes felugrani,
és egy percig képes a levegőben maradni.
- Savas Füst
A képesség felhasználója képes arra, hogy kezeiből füstöt eresszen ki
mely ha hozzáér valamihez, mint egy sav szétmar szinte bármit.
1. szint: A képesség birtokosa képes kis füstcsóvákat kiengedni kezeiből,
de ezek még csak az illető közvetlen közelében hatásosak, eltávolodva szétfoszlanak.
2. szint: Képes arra, hogy a füstcsóvákat kilője de ezek még
csak egy-két métert képesek megtenni.
3. szint: Képes arra, hogy a füstcsóváknak alakot is adjon
(akár megtévesztés céljából valamilyen állat formájába is öntheti őket),
de kilőni csak az alaktalanokat tudja már tíz méterre.
4. szint: Képes arra, hogy az alakkal rendelkező füstcsóvákat is kilője,
de azokat csak négy-öt méterre. Az alak nélkülieket pedig 25 méter távolságig képes kilőni.
5. szint: Képes arra, hogy az alakkal rendelkezőket és az alaktalanokat is 25 méterre ki tudja lőni.
Az alakkal rendelkezőket kard vagy akármilyen egyéb kézi harci eszköz formájában meg is tudja fogni,
s fegyverként tudja használni (a képesség használóját nem sérti a sav, ha hozzáér).
- Szellemlátás
Ez egy olyan képesség, amivel előre megérezzük, ha valaki közel kerül a halálhoz. Képesek vagyunk megpillantani olyan lelkeket,
szellemeket,amik normál esetben nem jelennek meg, és mások egyáltalán nem láthatják őket. Valaki eleinte nem is képes elhinni,
hogy ezzel a képességgel valóban látja a szellemeket, de ahogy növekszik az ereje, úgy válik egyre bizonyosabbá.
1. szint: Még csak érzékeljük, hogy a közelben van egy lélek, de nem tudjuk szóra bírni.
2. szint: Előre megérezzük, hogy valakinek a lelkével valamilyen jó vagy rossz dolog fog történni.
Így például megérezhetjük, hogy közelebb került a halálhoz, és hogy merre fog tovább vezetni az útja.
3. szint: A jó lelkekkel képesek vagyunk beszélni, segítségre is rá tudjuk venni
őket,de gonosz szellemeket még csak érzékelni vagyunk képesek.
4. szint:
Kellő erővel - meggyőző képesség, erős mágia - képesek vagyunk rákényszeríteni az akaratunkat a gonosz szellemekre,
valamint átsegíteni/kényszeríteni az itt ragadt lelkeket.
Kialakul egyféle védelmi képesség, ami segít benne, hogy a szellemi befolyásolás, megszállás ne működjön rajtunk.
5. szint: Minden típusú lelket tökéletesen látunk, és képesek vagyunk segíteni rajtuk. Képessé válunk holtidézés és egyéb feketemágusi
praktikák nélkül szellemeket megidézni, amennyiben kellő ismeretünk van a megidézendőről.
Így már megállapodott lelkeket is meg tudunk idézni egy időre, de nem tartósan.
A védelmi képességeinket öt másik emberre is képesek vagyunk kiterjeszteni, akik a közelünkben vannak.
- Robbantás
A robbantás képesség valószínűleg elég egyértelmű, és noha
elsőre talán haszontalannak tűnik, hiszen robbantgatni bárki tud, ezen képesség
birtokosai egyenesen művészi szintre fejlesztették ezt. (A képességben a tárgy
alá bármilyen nem konkrétan élő dolog, tehát nem személy, állat vagy varázslény
beletartozik.)
1. szint: Képes kisebb robbanásokat előidézni, maximum egy átlagos
földgömb méretű tárgyat tud felrobbantani, valamint a levegőben kis robbanásokat
tud létrehozni, leginkább egy miniatűr tűzijátékhoz hasonlóan.
2. szint: Valamivel nagyobb tárgyakat tud felrobbantani, nagyjából egy
átlag ruhásszekrény méretéig, a levegőben való robbantásai erősebbek, és
színezni is tudja őket.
3. szint: Immár határozottan nagy méretű tárgyakat is könnyedén fel tud
robbantani, valamint a levegőben való robbanásának ereje a robbanás helyének öt
méteres körzetében eltaszítja a körülötte lévő tárgyakat és személyeket.
4. szint: A levegőben való robbantás ereje immár tíz méteres körzetben
fellök mindent és mindenkit, valamint enyhe égési sérülést okoz. A konkrétan
felrobbantott tárgyról továbbterjed a robbanás, öt másik tárgyat felrobbantva.
5. szint: A tárgy méretétől függetlenül lényegében bármit fel tud
robbantani, a levegőben való robbanásokat formálgatni, a méretét változtatni,
teljesen ártalmatlantól húsz méteres lökésátmérőig, és komoly égési sérüléseket
is tud vele okozni.
Vissza a képességekhez
Megírta: Tyaeloria Perathon, Jesmon Helar, Rebecca Taylor, Castin Noyers, Gaea Nephele,
Loras M. Merlioth
Formázta és javította: Rebecca Taylor
Ötleteket adott: Loras M. Merlioth és Gaea Nephele