Tárgyak, képességek

Itt található az elérhető tárgyak és képességek listája, amelyeket a fórumon tudtok igényelni, itt és itt.


Varázstárgyak

Tárgyak a Tárgyigénylés topikban vásárolhatóak, érmékből. Ezen felül az itt fel nem sorolt tárgyak a Hét Arany Cseresznye Ékszerboltban vásárolhatóak meg.

Egyszerű tárgyak: ezek olyanok, mint egy szeráfpengéje, vagy egy különlegesebb tőr, ami némi mágiával bír, vagy például egy olyan nyaklánc, amiben a vámpírok frissen tudnak tartani egy-két kortynyi vért, szóval az egyszerű, nem különösebben erős, mégis hasznos tárgyak.

Különleges tárgyak: ezek azok a tárgyak, amiken már erősebb mágia van, de azért még nem képesek hatalmas, erős mágikus teret létrehozni.

Misztikus tárgyak: a legerősebb létező varázstárgyak, boltokban nem megvásárolhatóak. Nagy szerencse kell ahhoz, hogy valaki egy ilyen tárgy birtokába jusson.

 


Egyszerű tárgyak

Vérfiola: Egy kis üvegcse, amelybe ha beleöntik a friss vért, akkor úgymond tartósítja azt, és melegen tartja. (420 érme)

Tigriskarom: Egy olyan csuklóra erősíthető fegyver, aminek a pengéi olyan borotva élesek, mint egy nagymacska karmai. (250 érme)

Mérgező pengék: Két-három penge, amire mérgező bevonatot kentek, és ha bőrhöz ér, akkor kisebb méregfelhő jelenik meg az illető körül. (440 érme)

Fénykő: Egyszerű kő, ami a legnagyobb sötétben is fényt szolgáltat. Mellesleg sötét lények ellen is hatásos. (670 érme)

Denevérpenge: Kimondottan vérengzőknek és vámpíroknak ajánlott: a tőr beszívja a vért, ami rá kerül, és három levehető, törésálló fiolába gyűjti a markolatrész alatt. (370 érme)

Visszatérő harcos: Egy fából készült karika, amelyre nyolc penge van erősítve. Ha a használója eldobja, mindig visszamegy, mint a bumeráng, és mindig úgy repül, hogy a markolatrész érkezik a tulajdonos kezébe. (235 érme)

 Pokolkövek: Kis, fekete kövek, amelyeket ha eldobnak hasonlóan működnek, mint egy gránát: először lángra kapnak, majd úgy öt másodperc elteltével felrobbannak, nagyjából tíz méteres körzetre hatva. 10x felhasználható! (510 érme)


Különleges tárgyak

Meridasz medáljai: Ikermedálok, amelyek kapcsolatot létesítenek két viselőjük között. Azok így bármilyen távolságból mentális kommunikációra képesek. Hátrány, hogy társuk fizikai fájdalmát is átsugározzák, így ha a másik megsérül, azt az ikermedál tulajdonosa is megérzi. Ez a tárgy két karakter számára igényelhető, ha két user karakterei, beszéljétek meg egymás között, hogy ki mennyit fizet bele. Minden esetben odaírjuk mögé zárójelben annak a nevét, akinél a másik medál van, így kérjük, ezt is jelezzétek!(1750 érme)

A Mindentlátó szem: Ez egy olyan tárgyacska, amivel fel lehet erősíteni a 6. érzékedet, de akár olyan dolgokat is láthatsz vele, amiket ezelőtt soha nem tapasztaltál. (1420 érme)

Teleport-por: Egy zacskó por, amellyel olyan helyen tudsz felbukkanni, ahol már jártál. Vigyázat! Ha rosszul rajzolod fel vele a kört, vagy ha a körben szakadás keletkezik, akkor nem működik a varázslat! 10x felhasználható! (1920 érme)

Vészkürt: Egy csontból faragott kürt, ha megfújják, akkor bármilyen formában segítséget kapsz. De csak vész esetén használd! (Dolgozatírásnál nem segít!) (1580 érme)

Árnyéksólyom: Ez egy olyan különleges lény, amely képes a lidércekhez hasonlóan árnyékká válni. Sok dologra lehet őket felhasználni. Pl. kémkedés, lesből támadás. (1640 érme)

Mentálpánt: Egy olyan fejpánt, amely erősíti a mentális mágiát használók erejét. (1300 érme)

Ännuriel csuklóvédője: A csuklóvédő hasonlóképpen funkcionál, mint a fejpánt, viszont ez a tárgy azoknak a mágiáját erősítik, akik kézmozdulatokkal harcolnak. (1300 érme)

A győzelem lándzsája: Egy fegyver, amelynek olyan erős a pengéje, hogy bármilyen anyagot képes kettéhasítani. Akár még mágikus védelmeket is képes megtörni. (1730 érme)

Titanis szigonya: Egy háromágú szigony, amely tökéletesen funkciónál mind fegyverként, mind varázstárgyként. Fegyverként a borotvaéles penge miatt, varázstárgyként pedig víz és föld alapú mágiákat erősít, vagy éppenséggel a legreménytelenebbek is uralmunk alá hajthatják vele ezt a két elemet. (1550 érme)

Démonkutya: Egy olyan kutya melynek az ereiben démoni vér csörgedezik. Kiváló hátas állat, könnyen betanítható, erőteljes és borotvaéles karmai és fogsora miatt veszélyes ellenfél, no meg azért is, mert maró hatású a nyála. (1710 érme)

Elementál legyező: Egy legyező, amely segítségével az elementálmágiákat erősíthetjük, vagy azoknak segít ilyet varázsolni, akik nem túlzottan értenek hozzá. Főként tűz és levegő alapú varázslatokra kreál, de egyszerű legyezőnek sem utolsó nagy melegben. (1520 érme)

Fordítómedál: Egy nyaklánc, amely a viselője által minden nyelvet érthetővé tesz, így hát nem számít, hogyan beszélnek az illetőhöz, az mindenképpen érteni fogja. (1230 érme)

Kénlámpás: Egy üveg, ami alapvetően, ha elővesszük csak ártatlanul világít – a fénye nem rémiszti el a sötét lényeket sem, tehát számukra is használható -, egy könnyed mozdulattal azonban aktiválható, és akkor mérgező füstöt bocsát ki magából, amely a használón kívül mindenkire ugyan azokat a hatásokat gyakorolja: egy perc alatt elkábít, öt perc alatt halálos. A használóra nincs semmilyen hatással. (2120 érme)

Csonttáncoltató: Ez a kis csontdarab, amely egy egyszerű, fehér kőnek tűnik valójában egy elbűvölt tárgy. Ha a használója kétszer megforgatja a kezében, a célszemély körül csontok tűnnek fel, amelyek meglehetősen agresszívak, és igyekeznek minél nagyobb sérülést okozni annak, akire a használó koncentrál. (1710 érme)


Misztikus tárgyak

Synniän gömbje: A gömb megadja a látás képességét bárkinek: belepillantva megismerhetőek a jövő titka, idővel egyre több dolog tudható meg.

Farkasszelidítő: Egy medál, amely egy évig működőképes, egyedül vérfarkasok számára hasznos. Amíg a bűbáj rajta van, megakadályozza az átváltozást, és annak minden kellemetlen hátulütőjét.

Lélekkard: Egy olyan misztikus fegyver, amelybe szent lelkeket kovácsolták. Ezeket a lelkeket felhasználva erősítheted meg a fegyvered, de ennek a hatása egy idő után elmúlik, és napokig tart mire az erő regenerálódik.

Árnypáncél: Egy lidérc kovács által készült páncélzat, amelyet csak az árnyak képesek viselni. A páncél különlegessége, hogy ha fénymágiával támadtnak illetőre akkor a varázslatot visszaveri az ellenfélre.

Főnixmedál: Egy aranyláncon függő medalion, amit egy főnix karmából faragtak ki. Amíg a medált viselik addig az illető sebei folyamatosan begyógyulnak.

Vérkő: Egy olyan különleges drágakő, amit úgy bájoltak el, hogy a viselőjüket megvédjék a napfénytől. A kő elnyeli a napsugarakat, és vámpírok esetén a vérszükségletet csökkenti.

Védgyűrű: Angyalok számára hasznos tárgy: egy gyűrű, amely sebezhetetlenné teszi a szárnyukat, amely a legérzékenyebb pontjuk. Körül-belül fél évig működik tökéletesen, később egyre veszít a hatóerejéből, és másfél év alatt visszaredukálódik egy egyszerű gyűrűvé. Női és férfi változatban.

Nyugalomkő: Lehet használni mindenféle gyógyszert meg terápiát, semmi sem képes úgy kordában tartani a démonok dühét, mint ez az egyszerű kis kő, amit az ember – esetünkben démon – bedobhat a zsebébe. A kő tízméteres körzetében könnyebbé válik az erős érzelmek kezelése, így az egyébként meggondolatlan lények is képesek annyira lehiggadni, hogy átgondolják a szituációt.

A védelem medálja: Egy olyan medalion, amelynek viselője teljes mértékben védve van bármilyen jellegű - beleértve a vámpírok természetes képességét is - mentális behatolás ellen, még akkor is, ha egyébként nem ért a mentális mágiákhoz.

Kölyök sárkány: Ki ne akarna magának egy aranyos kis kölyök sárkányt? Ez a misztikus lény a Föld egyik legrégebbi lakója, így bármilyen pici is nem szabad lebecsülni az erejét, de gazdája ellen is fordulhat, ha az nem gondozza őt tisztességesen!

Arieth gyűrűje: Arieth egy nagyhatalmú varázslónő volt, aki a tudását egy gyűrűbe zárta mielőtt elhalálozott volna. A gyűrűben lévő mágia pedig a viselőjét egy eddig számára idegen képességgel ruházza fel. (Akinek nincsen képessége az 3. szinten kap egyet, akinek már van az választhat magának egy új képességet első szinten.)

Sziklazsoldos: egy négy méter magas sziklaóriássá változik, ami minden esetben védi és voltaképpen teljes biztonságot garantál a gazdájának. Hogy mi alapján fogad el valakit gazdájaként, a mai napig tisztázatlan. Nem lehet lerombolni, csak nagyon hatalmas mágus lehet képes rá. Két hónapig tart, hogy feltöltődjön mágikus energiával - ez nem igényel semmit a birtokosától -, tehát kéthavonta egyszer lehet használni.

Gyógytömlő: Egy bőr kulacs, amelyben gyógyító víz lapul. A folyadék mindenféle betegséget és sebet két-három perces hatóidővel meggyógyít, és hetente egyszer töltődik újra. Egy adagnyi egy személynek elég, így ha teljes gyógyulást akarunk elérni, akkor a teljes tartalmát meg kell itatni a beteggel, bármekkora a sérülés. Ha többfelé osztjuk, egyenes arányban csökken a hatóerő.

Tüskegyűrű: Ne tévesszen meg a név, maga a gyűrű nem tüskés, egy egész egyszerű fémkarikáról van szó. Azonban ha valakinek ráhúzzák az ujjára, hirtelen tüskék kezdenek állni a bőrébe, egész addig, míg az egész személyből mindenhol tüskék nem állnak ki. Túlélni ezt a fajta támadást szinte lehetetlen, hiszen ha valakire egyszer felhelyezték a gyűrűt, az többé nem tudja levenni.

A valóság medálja: Egy kis méretű medálról van szó, amelyet könnyedén a zsebébe csúsztathat a tulajdonosa. Amíg ez nála van, mindenki a tökéletes igazságot fogja mondani neki.

További tárgyak a Hét Arany Cseresznye Ékszerboltban.

Vissza az oldal tetejére


Képességek

Minden diák karakternek két darab képessége lehet. Az első képesség első szintje ingyenes, a továbbiak ára a következő:
2. szintű képesség: 175 érme
3. szintű képesség: 300 érme
4. szintű képesség: 450 érme
5. szintű képesség: 525 érme
A második képesség további 360 érmébe kerül. Valamint a felnőtt (iskoláskor feletti, tehát több, mint 22 éves) karakterek számára három képesség elérhető, természetesen ötödik szintet kapnak alapvetően, így számukra az első képesség 100, a második 300 a harmadik pedig 520 érme. Az érmékről az ennek megfelelő topikban tájékozódhattok.

Képességek listája

- Meggyőzés
Mézes-mázos szavak legyenek, akár ésszerű érvek ennek a képességnek a birtokában biztosan hatással vannak másokra.
1. szint: Apró-cseprő dolgokban addig magyarázol, amíg el nem hiszik az illető igazát. Már a megjelenésükkel is lehengerlik az embereket.
2. szint: Nagyobb vitákból valószínűleg győztesen kerül ki az, aki jobban ki tudja magyarázni magát a dolgokból.
3. szint: Kisebb dolgokra (pl. házi írás, vásárlás, takarítás) rá tudod venni a társaidat.
4. szint: Olyan szinten jól megy a kommunikáció, hogy bármit el lehet hitetni a többiekkel.
5. szint: A szó szoros értelmében lehet majd ugráltatni a többieket, ha szépen burkolva adod elő nekik, hogy mit szeretnél valójában.

Vissza a képességekhez

- Szemfényvesztés
Itt szemfényvesztés alatt a tolvajlást és az illúziókeltést lehet érteni, meg minden egyéb nyalánkságot, amit el lehet képzelni.
1. szint: Azok az enyveskezűek, akik rendelkeznek a szemfényvesztés képességével, azok zsebtolvajlás közben nem igazán buknak le. Mellesleg egyszerű kelepcéket könnyedén hatástalanítanak. Emellett illúziókkal is tudnak tükrözni, bár nem valami hosszú életűek.
2. szint: Ha a zsebmetszést a tökélyre fejlesztették, akkor tolvajkulcsok segítségével bármilyen zárat ki tudnak nyitni. Egyébiránt mások illúziót is képesek kiszúrni.
3. szint: Nem csak behatolásban, hanem illúziókeltésben sem utolsók. Képesek nagyobb, kevés ideig meglévő érzéki csalódást létrehozni, akár a saját kinézetén is képes változtatni, ami addig marad meg, amíg az illető szeretné.
4. szint: Az illúziók élettartama egyre hosszabb, és a kreálmányok sokkal valóságszerűbbek.
5. szint: Az illúziók annyira életszerűek, hogy még a legszemfülesebb ember is elhiteti, hogy tényleg valós dolgot lát.

Vissza a képességekhez

- Holtidézés
Csontvázak és holtak feltámasztására szakosodtak azok, akik ezzel a képességgel rendelkeznek.
1. szint: Állatok, gyerekek csontvázait képesek előhívni a föld alól, hogy segítsék a boszorkánymestert.
2. szint: Felnőttek csontvázait is irányíthatják, sőt akár egyszerre többet is irányíthatnak rövid ideig.
3. szint: Fél-, egy órára képesek feltámasztani holtakat, akik egy ideig engedelmeskednek nekik, de mielőtt ismét az enyészeté lennének, megvadulnak, és képesek rátámadni még a feltámasztójukra is.
4. szint: Egyszerre több holtat is életre kelthetnek, viszont ezek második „életük” végéig olyanok, mint a kezes bárányok.
5. szint: Egy-két napra tudnak feléleszteni holtakat, és ezekkel már tudnak is kommunikálni. De ez a tulajdonság csak azokra igaz, akik nemrég hunytak el!

Vissza a képességekhez

- Vérmanipuláció
Vérrel különféle dolgokat tehetünk, ha ennek a képességnek a birtokában vagyunk.
1. szint: Az ellenfél vérkeringését mentálisan képesek megtámadni, és megbénítani azt. Méterekről megérzik a vér szagát, sőt akár a típusát, vagy az eredetét (állati, vagy emberi) is képesek megállapítani.
2. szint: Az ellenfél teste felett képes átvenni az irányítást, és úgy rángathatja, mint egy marionett-bábut.
3. szint: Egyszerre több lény vérkeringését képes megbénítani, vagy egyre több személyt az képes uralma alá hajtani. Szinte lehetetlen ellenállni a támadásnak.
4. szint: Vérlényeket képes létrehozni, aminek az alakja és erőssége a mágus képzettségétől függ. Persze ez függ a közelben lévő vér mennyiségétől.
5. szint: A semmiből képes vérlényeket alkotni, amik eléggé sokáig léteznek, és elég nehéz elpusztítani őket. A lények mellesleg mind támadásra, mind gyógyításra alkalmasak. Egyébiránt egy vértócsából képesek felfedni a múltat, hogy megtudják mi történt régebben.

Vissza a képességekhez

- Jövendölés
A látnokoknak ez a főképessége, viszont a jövendölés nem csak nekik adatik meg. Bárki más is képes kifürkészni a múlt, a jelen és a jövő titkait, ha képes nyitni a szellem – és spirituális világ felé.
1. szint: Percekkel előbb megérzed, ha veszély közeledik, az irányát és a nagyságát is észleled. (Hogy milyen formátumban, az a karaktertől függ.)
2. szint: Tudni fogod, hogy ki/kik támadnak, és mik a szándékaik.
3. szint: Az előérzeteid nem hagynak cserben. Ha csapatban dolgozol, akkor tudni fogod, hogy az ellen mégis kit támad, mi a stratégiája. Emellett egyszerű dolgokra könnyedén rájössz, és általában helyesen cselekszel.
4. szint: A látomásokat, jövendöléseket képes vagy továbbítani a társaidnak.
5. szint: A megérzéseid, jövendöléseid szinte csalhatatlanok, nagyon elenyésző számban tévedsz csak.

Vissza a képességekhez

- Kódfejtés
Akiket kitűnő logikai képességekkel áldott meg az ég, azoknak bizony felettébb hasznos lehet ez a képesség. Ismeretlen, akár holtnyelveket is lefordíthatnak, titkosírásokat, vagy kódolt üzeneteket úgy olvashatnak, mintha az anyanyelvük lenne.
1. szint: A titkosírások és üzenetek megoldó kulcsára némi erőfeszítéssel ugyan, de könnyebben rájöhetnek, mint azok a társaik, akik nem rendelkeznek ezzel a képességgel.
2. szint: Hamarabb össze tudják rakni a kódolt üzenetek tartalmát, mint mások.
3. szint: Ismeretlen (sellő, tündér, sárkány, vagy egyéb más) teremtmények nyelvén értenek, és akár akadozva, de kommunikációra is képesek.
4. szint: Az idegen nyelvekkel jobban boldogulnak, az üzeneteket is hamar feldolgozzák, viszont nemcsak a mai, létező nyelveken tudnak kommunikálni, hanem az ősi, holt nyelveken is értenek már.
5. szint: Ha régebb óta tanulmányozzák, alkalmazzák ezek a nyelveket, akkor szinte úgy beszélik, mintha az anyanyelvük lenne. A kódfejtés se okoz különösebb problémát számukra.

Vissza a képességekhez

- Alakváltás
Ez a képesség nem mindenkinek adatik meg. A Vadász, vagy olyan lény, akinek a vérében csörgedez eme mágiára való hajlandóság képes az idő elteltével más-más alakot ölteni.
1. szint: Ezen szinten csak növényekké és kisebb emlősállatokká lehet alakulni (maximum kutya méretig).
2. szint: Háziállatokká és kisebb-nagyobb vadon élő kevésbé veszélyes lényekké lehet változni. Ezen kívül már nem ragadozó madarakká is át lehet alakulni.
3. szint: Vízben élő állatokká és növényekké is át tudnak már változni.
4. szint: Ezen képesség birtokosai nagyobb testű ragadozókká is képesek átalakulni.
5. szint: Képes felvenni annak a személynek az alakját, akit ismer. A hangja is tökéletesen ugyanolyan, mint a célszemélyé. Ezenkívül mitológiai, misztikus lényekké is képesek átalakulni.

Vissza a képességekhez

- Nyomkövetés
A nyomolvasás a Vadászok tanainak legegyszerűbb dolgai közé tartozik. Ha nem vagy jó ebben, akkor az egész vadász karrierednek lőttek.
1. szint: Egyszerű rejtekajtók felfedezésére és feltűnési nélküli lopakodásra képesek az első szintű képesség birtokosai.
2. szint: A természetben elrejtett nyomokat is képesek felfedezni, az élővilág segítségét is kérhetik a vészben.
3. szint: Bonyolultabb rejtélyre is könnyedén rájönnek, mert az orruk „megérzi”, ha valahol rosszban sántikálnak. Immáron képesek hangtalanul közlekedni.
4. szint: Sasszemükkel képesek az elrejtett dolgokat is észrevenni, és bármilyen nehéz terepen követni a célpontot.
5. szint: Az ellenfélnek szinte lehetetlen lerázni a követőjét, mellesleg aki tökélyre fejlesztette ezt a képességét az már azt is meg tudja tenni, hogy a bőre olyanná válik, mint egy kaméleoné. Azaz a bőrszín felveszi a környezetében lévő dolgok színét.

Vissza a képességekhez

- Alkímia
Az alkimistáknak nem elég főzési képesekkel rendelkezni, hanem behatóan kell ismerniük az őket körülvevő világot, ahhoz hogy tudják, hogy az adott esetben milyen hozzávalókat érdemes használni.
1. szint: Az erdőt járva könnyedén fel lehet ismerni, hogy melyik növény hasznos, melyik gyógyít és melyiknek van mérgező hatása. Ezt egy bájitalfőzőnek érdemes tudnia, hiszen elég sokat kell majd mozognia az összetevők világában, viszont nem csak a növényeket, hanem egyéb más hozzávalókat is könnyedén felismernek, és hamar rábukkannak.
2. szint: Egyszerű elixíreket recept nélkül is el tudnak készíteni. Gyógyfőzeteket, bájitalokat könnyedén össze tud dobni. Az erdőt járva nem kell sokáig keresgélni ahhoz, hogy rábukkanjon azokra a növényekre, vagy állati összetevőkre, amikre szüksége van.
3. szint: Ellenmérgeket és bonyolultabb bájitalokat is képesek már főzni. Ezen kívül még az állati maradványok megnyúzásával értékesebb összetevőket kinyerni.
4. szint: Gyógyhatású kenőcsöket, krémeket, de akár mérgeket is tudnak csinálni, amiket aztán saját, vagy mások célja szerint használhatnak fel. A tehetségesebb diákok bombákat is tudnak, akár készíteni.
5. szint: A legbonyolultabb főzeteket is meg tudják csinálni, a bájitalfőzés mesterei, akik bármilyen dologgal is kísérleteznek, az esetek 80%-ában sikeresen járnak el.

Vissza a képességekhez

- Orvoslás
Ahogy a nevéből is adódik a betegek és a sérültek gyógyításával foglalkozik, viszont nem képesek olyan szinten gyógyítani, mint az angyalok.
1. szint: Kisebb sérüléseket, enyhébb betegségeket hamar diagnosztizálnak, és könnyedén meggyógyítják a pácienst, apróbb sérüléseket (pl. karcolás) képesek gyógyítani.
2. szint: Főzetekkel, kenőcsökkel a komolyabb betegségeket képesek kúrálni, és a nagyobb felületi sérüléseket begyógyítani (pl kisebb égési sérülés). Kisebb fokú vérzést képesek elállítani.
3. szint: Nyílt sebeket és töréseket rutinosan kezelhetnek ezen a szinten, a komolyabb vérzéseket is képesek mérsékelni.
4. szint: Komolyabb égési sérüléseket pillanatok alatt eltüntetnek. Komoly vérzéseket képesek időlegesen megszüntetni.
5. szint: Az orvoslás felsőfokán a felnőttek akár műtéteket is végezhetnek, míg a diákok képesek arra, hogy a súlyos sérülteket és az azonnali műtétre szorulók állapotát stabilizálják. Képesek a vérzéseket majdnem tökéletesen elállítani, szívet újraindítani, töréseket helyreállítani és sebeket beforrasztani.

Vissza a képességekhez

- Ereklyeismeret
Ereklyeismeret. Elsősorban fegyverekre illetve mágikus tárgyakra épül ez a képesség. Sokkal inkább elméleti, mint gyakorlati.
1. szint: Kisebb, egyszerűbb összetételű fegyverekről ránézésre meg lehet állapítani azok erősségét és gyengeségét.
2. szint: Némileg bonyolultabb fegyverekről lehet megállapítani eredetüket és egyéb adatokat.
3. szint: Sima varázstárgyakról, vagy mágiával felruházott fegyverekről a lehető legtöbb dolgot el tudják mondani.
4. szint: Különleges fegyverek gyengeségeit, erősségét és eredetét képesek megállapítani, azon kívül azt is, hogy a tárgyak milyen szándékkal jöttek létre.
5. szint: Misztikus tárgyakra és legendás fegyverekre elég csak egy pillantást vetniük azonnal, megtudnak róluk minden hasznos információt.

Vissza a képességekhez

- Energialöket
A név talán kissé csalóka lehet, ugyanis ez a képesség nem a birtokosának az energiáját erősíti fel, hanem a lovag használja fel a saját erejét különféle dolgokhoz.
1. szint: Egy kisebb energiahullámot generálva fegyvertelenné teheted az ellenfeledet.
2. szint: Némi koncentráció segítségével egyszerre több embert is fel lehet lökni, vagy épp ártalmatlanná tenni. (max. 6-7 fő)
3. szint: Némi koncentrálás és felesleges energia segítségével ezen a szinten el lehet érni azt, hogy kétszeres erővel rohamozd meg az ellenfelet.
4. szint: A 4. szinten már az energiahullámot lehet kombinálni az ellenfél megrohamozásával, és akkor garantáltan nem marad a lábán az ellen.
5. szint: A legfelső szinten az energiát a fegyverekbe lehet átirányítani, így sokkalta nagyobb csapásokat lehet a másikra mérni. A felerősített fegyverek körül általában halványan derengő fény jelenik meg, amit csak a fegyver forgatója láthat.

Vissza a képességekhez

- Terraqua (víz és föld)
Ez a képesség lehetőséget ad tulajdonosának arra, hogy uralkodjon az ember életében oly fontos szerepet játszó víz és föld elem fölött.
1. szint: Víz: Korlátlan mennyiségű (iható) vizet képesek előállítani, de csak olyan nyomással, mintha a csapból folynak, szóval nem képesek vele elárasztani pl. egy szobát.
Föld: Enyhe földrengést képesek létrehozni (ami egy embert még nem dönt le a lábáról, de megzavarhatja, a bútorok feldőlhetnek).
2. szint: Víz: Képesek nagyobb nyomással vizet varázsolni, így egy kisebb helyiséget percek alatt el tudnak árasztani.
Föld: Képesek a földet, homokot, vagy egyéb nem emberi származású talajt futóhomokká alakítani egy maximum három négyzetméteres területen, amire ha valaki rálép, nyakig elmerül és mozgásképtelenné válik.
3. szint: Víz: A vízsugárral képesek akár öt méterről egy embert fellökni vagy falhoz lapítani.
Föld: Olyan szintű földrengést képesek előidézni, ami képes bárkit kibillenteni az egyensúlyából, aki nem kapaszkodik, valamint a nagyobb bútorokat is feldöntik.
4. szint: Víz: Egy nagyobb helyiséget is percek leforgása alatt képesek vízzel elárasztani, mert már nem csak az egyik, hanem mindkét tenyerükből vízsugarat képesek előidézni, amivel akár a tőlük max. öt méterre levő embert fel tudják lökni.
Föld: Képesek egy akár két méter széles és öt méter mély szakadékot létrehozni a húsz méteres körzetükben.
5. szint: Víz: A vízsugárral akár öt embert is képesek fellökni, tíz méter távolságból is.
Föld: Négy méter széles és tíz méter mély szakadékot tudnak létrehozni, a földrengést pedig maguktól akár húsz méter távolságban is előidézhetik.

Vissza a képességekhez

- Aerignis (tűz és levegő)
Ezzel a képességgel hatalmat gyakorolhatsz a két legveszélyesebb, ugyanakkor az élethez nélkülözhetetlen elem, a tűz és a levegő felett.
1. szint: Tűz: Tüzet képesek gyújtani a tenyerükben vagy az ujjuk hegyén, de fegyverként még nem képesek használni.
Levegő: Képes a földtől kb. egy méter magasságig felemelkedni, valamint enyhe szelet képes támasztani maga körül öt méteres körben.
2. szint: Tűz: Képesek maguk körül öt méteres körben bármi éghető anyagot felgyújtani érintés nélkül.
Levegő: Fel tudnak emelkedni a földtől két méter magasságig, és maguk körül két méteres körben forgószelet képesek támasztani, amin emberi lény és egyszerű fegyver nem képes áthatolni (pl. pisztolygolyó, nyíl, dárda, tőr).
3. szint: Tűz: Maximum két méter hosszú lángcsóvát idézhetnek elő a tenyerükből, amit bármerre képesek irányítani.
Levegő: Képesek a földtől három méter magasságig felemelkedni, ott lassan közlekedni, és széllökéssel fel tudnak lökni egy embert, maguktól maximum öt méter távolságban.
4. szint: Tűz: Képesek maguk körül tíz méter távolságban bármit felgyújtani, ami éghető.
Levegő: Négy méter magasságig tudnak felemelkedni a földtől, ott valamivel gyorsabban tudnak haladni, mint gyalog, és már több embert is fel tudnak lökni a széllökéssel öt méter távolságból.
5. szint: Tűz: Képesek maguk körül bármi éghetőt felgyújtani 20 méter távolságban. A tenyerükből (csak az egyikből) három méter hosszú lángcsóvát idézhetnek elő.
Levegő: Tíz méter magasságig felemelkedhetnek és ebben a magasságban akár 20 km/h sebességgel képesek mozogni. Maguk körül öt méteres körben képesek forgószelet generálni. A széllökéssel akár a tőlük húsz méterre állókat is ki tudják billenteni az egyensúlyukból, vagy akár fel is lökhetik.

Vissza a képességekhez

- Auralátás
Különös, fénylő körvonalak, a mágia, a fajok, és még sok minden jelzői. Ezek az aurák, élők és holtak aurái. Sok mindent elárulnak, főleg annak, aki rendelkezik eme titokzatos képességgel…
1. szint: A képesség első szintjével rendelkező személy képes megállapítani bárki mágikus erőszintjét abból, hogy milyen kiterjedésű az aurája.
2. szint: Az aura színéből egyértelműen látja, hogy milyen fajú az illető (angyal - arany körvonal a test körül, ember - krémszínű körvonal a test körül, lidérc - szürke körvonal a test körül, vérfarkas - barna körvonal a test körül, démon - sötétkék körvonal a test körül, vámpír - vörös körvonal a test körül). Persze érdemes utána nézni, hogy melyik szín mit jelent, ugyanis azt csak nagyon erős koncentrálással tudja kideríteni csak a képességére hagyatkozva.
3. szint: Már egyértelműen látja az aurákat, a maguk teljességében, minden színnel együtt, valamint a színéből meg tudja állapítani, hogy valaki pozitív (fehér derengés az aura körül), semleges (ezüst derengés az aura körül) vagy negatív (fekete derengés az aura körül) személyiség.
4. szint: Csukott szemmel is látja az aurákat, és segítségükkel meg tudja állapítani, ki hol van, komolyabb koncentrációval képes szilárd tárgyak, pl. fák, falak mögött is érzékelni másokat.
5. szint: A képesség csúcsán a színekből már azt is meg tudja állapítani, hogy kinek milyen képessége van, ráadásul azt is, hogy ezek a képességek milyen szintűek.

Vissza a képességekhez

- Életenergia-manipulálás
Amolyan Életenergia érzékelési és irányítási képesség. Ezen képesség birtokosa képes pozitív irányba manipulálni az életenergia áramlását, és annak használatával segíteni másokon. Magas szinten akár megtartásra, erősítésre is hatékonyan képes.
1.szint: Kiszúrja ha valaki beteg, és képes megérezni, hogy hol van a betegség. Rejtett sérülést ugyan így kiszúr.
2. szint: Képes világra segíteni és életben tartani egy csecsemőt bármilyen zord körülmények között is. Sebesültet szinten tart a segítség megérkezéséig. (Súlyos életveszélyes sebesültet nem!)
3. szint: Súlyosabb sérültet vagy beteget szinten tart, gyengébb sebesüléseknél és betegeknél képes elérni, hogy aktiválódjon a szervezet öngyógyító képessége, így kis mértékben javítani a rászoruló állapotán.
4. szint: Életveszélyesen sérült és beteg alany szinten tartásán túl képes elindítani az öngyógyító folyamatot, ami egy rábízott alany esetében 5 nap gyógyulás után képes saját lábán gyógyítóhoz fáradni.
5. szint: Visszahoz saját életerőből frissen meghalt alanyokat. De mivel ez teljesen lemeríti, így ritkán használhatja (negyedévente egyszer), és soha nem támadás közben!

Vissza a képességekhez

- Tudáskutatás
Olyasmi képesség, mintha rejtekajtót keresne az ember, csak éppen itt többről van szó. Meglát és megérez olyan dolgokat, amiket senki más nem, noha a képesség voltaképpen egy bizonyos tudásanyag megtalálására irányul.
1. szint: Megérzi, ha számára fontos tudásanyag közelében van, könyvtárosi érzékenységgel képes behatárolni egy 2x2 méteres körzetben.
2. szint: Ha valaki szándékosan rejtett el tudást egy könyv szövegében, ráérez arra, és magabiztosan csapja fel a könyvet azon az oldalon. De molyolnia kell hogy megtalálja a rejtett szövegelemet. Pergamenek esetében határozottan nyúl a számára jelentős tekercshez.
3. szint: Ha egy könyvben vagy tekercsben rejtett (régi vagy új, de titkolni igyekezett) tudásanyag található, magabiztosan halad a tárgy felé, majd nyúl a tárgyhoz, már értelmezni is képes a szöveget.
4. szint: Egy háznyi területen belül határozottan képes megadni azt a pontot, ahol a keresett tudásanyag található. Ha könyvben rejtették el, még a könyv tartalmát is képes megadni. (Címét azonban nem.)
5. szint: Képes messziről kiszúrni (120 méteres körzeten belül), hogy melyik házban és hol található a rejtett tudásanyag, és nagyfokú magabiztossággal nyúl érte bárhol legyen is az. Ha a tudásanyag elrejtője csapdával védte le, azt kiszúrni képes de hatástalanítani nem.

Vissza a képességekhez

- Léleknyugtatás
Egyes embereknek szimplán csak megnyugtató az aurája, másoknak az a különleges képessége, hogy bárkit képesek észhez téríteni. Ha valaki érintésétől rendszeresen lehiggadsz, érdemes elgondolkozni, hogy az illető nem bír-e esetleg a léleknyugtatás képességével…
1. szint: Kézrátételes módszerrel képes megnyugtatni ideges embereket, és nyugtalan állatokat, mindegy, mi legyen a gond forrása. Egy idő után azonban, ha fennmarad a forrás, elmúlik a hatás.
2. szint: Kézrátétellel elaltatni képes bármilyen élőlényt Ló méretig és szelídítettségi szintig. Nem kómás állapot, egyszerű alvás.
3. szint: Kézrátétellel - illetve inkább lefogással - már dühöngő embert is megnyugtat, érintéssel vadállatot is szelídít. Létre kell jönnie a testkontaktusnak, hogy használhassa a tudását.
4. szint: Már 3 méteres távolságból érintés nélkül képes vadállatot (medve szintjéig) megnyugtatni, szelídíteni, ugyan ilyen távolról embert altatni.
5. szint: 10 méteres távolságból érzi a nyugtalanságot és a feszültséget, képes hatékonyan csillapítani, megszüntetni azt, hosszabb időre relaxációs állapotot létrehozni.

Vissza a képességekhez

- Méregérzékelés
Elég fontos tud lenni, hogy az ember ne egye meg az eléje pakolt ciánt, ne sétáljon bele semmilyen mérgező gázba, és még jobb, ha másokat is meg tud óvni attól, hogy hasonló sorsra jussanak.
1. szint: Elé tett tápláléknál megérzi, ha ártalmas dolgot tettek bele. (Méregtől az altatóig bár megnevezni még képtelen, így tenni sem tud ellene, csak azt tudja, hogy valami nincs rendben a kajával.)
2. szint: Szobában lévő ételben/levegőben megérzi ha ártalmas gáz vagy bármi más anyag található,s bár csak élettel nem ellenes anyagok megnevezésére képes, a mérgeket is megérzi, csak nem tudja megmondani, mi az.
3. szint: Élettel ellenes anyagok (mérgek) megnevezésére is képes. Levegőben/ételben beazonosítja a mérgező anyagot.
4. szint: Még a szobába lépés előtt felismeri, ha élettel ellentétes anyag található egy házban, megnevezni, és megmondani, merre van pontosan.
5. szint: Képes rejtett csapdát az alapján felismerni, ha méreggel is védik, hatástalanítani azonban a képesség segítségével nem tudja.

Vissza a képességekhez

- Csapdahatástalanítás
Ki ne akarna profi módon keresztülcsusszani minden egyes csapdán, amit az útjába raknak? Ezzel a képességgel előbb-utóbb akármin képes átjutni a képesség birtokosa.
1. szint: Képes észrevenni bármilyen csapdát öt méteres körzetben, azonban még csak a legegyszerűbbeket képes hatástalanítani.
2. szint: Észreveszi, ha tíz méteres környezetében csapda van, meg tudja mondani, milyen irányban, kicsivel bonyolultabb csapdák hatástalanítására is képes.
3. szint: Tizenöt méteres körzetben csapda létezésének és irányának érzékelése, egy fokkal bonyolultabb csapdák hatástalanítása. Miután hatástalanított egy csapdát, meg tudja állapítani, ki állította azt.
4. szint: Húsz méteres körzetben bármilyen csapda elhelyezkedését pontosan meg tudja mondani, már csak a legbonyolultabbakat nem tudja hatástalanítani. Hatástalanítás után meg tudja mondani, kinek állították a csapdát.
5. szint: Huszonöt méteren belüli csapdaérzékelés. Bármilyen csapdát képes hatástalanítani, és tapasztalatai révén immár ő maga is képes mágikus csapdát készíteni. Pontosan meg tudja állapítani, ki, mikor és kinek állította a csapdát, valamint a csapda romjainak segítségével képes visszanézni a csapda állításának körülményeit.

Vissza a képességekhez

- Pajzs
Ezzel a képességgel előbb-utóbb tökéletes biztonságban tudhatjuk az elménket, valamint képesek vagyunk a fájdalomérzet csökkentésére is. A képesség szintenként egy órával tovább használható, az első szinten egy óráig sikeresen áll fenn a védelem.
1. szint: Az elménket elég jól le tudjuk zárni, csak nagyon erős mentálmágus lehet rá képes, hogy áthatoljon a védelmünkön. A vámpírok természetes képessége nem működik rajtunk.
2. szint: Képessé válunk a gondolatátvitel megakadályozására, így ezen a módon már nem tudnak minket befolyásolni.
3. szint: A fájdalomérzet jelentősen csökken, ha égési vagy elektromos sérülést szenvedünk, képesek vagyunk blokkolni az abból származó fájdalmat. Azonban óvatosan, mert a sérülés ettől függetlenül létezik!
4. szint: Tovább nő a fájdalomküszöb, immár kínzásoknak is képesek vagyunk ellenállni, így nagyobb esélyünk van rá, hogy a sérülésektől függetlenül el tudjunk menekülni. Sikeresen tudunk védekezni az érzelemátvitellel való befolyásolás ellen.
5. szint: Képessé válunk az elménk teljes blokkolására, valamint bármilyen fájdalom száz százalékos kizárására.

Vissza a képességekhez

- Légtorna
Aki ezen képességgel rendelkezik, képes bármilyen akrobatikus mutatványra, persze szintekre bontva.
1. szint: Jelentősen nő az egyensúlyérzék működése, képes végigfutni bármilyen, legalább 10 centi széles felületen, anélkül, hogy leesne, vagy elveszítené az egyensúlyát.
2. szint: Képes végigsétálni egy kötélen minden gond nélkül, hajlékonyabbá válik.
3. szint: Maximum 20 méteres zuhanásig képes megtalálni a megfelelő szöget, amiben ha talajt ér, komoly sérülés nélkül túlélheti. Amikor kötélen vagy más egyéb, vékony felületen sétál, képes úgy csökkenteni a súlyát, hogy ne szakadjon le, így képes akár egy cérnán vagy vékony jégen is végigsétálni.
4. szint: Magasabbra (nagyjából öt méternyire) képes felugrani, könnyedén megtartja magát akkor is, ha csak a kezével kapaszkodik, képes komplikációk nélkül kézen járni.
5. szint: Lényegében bármilyen akrobatikus mutatványra képes, immár 40 méteres zuhanást is képes túlélni, valamint tíz méter magasra képes felugrani, és egy percig képes a levegőben maradni.

Vissza a képességekhez

- Savas Füst
A képesség felhasználója képes arra, hogy kezeiből füstöt eresszen ki mely ha hozzáér valamihez, mint egy sav szétmar szinte bármit.
1. szint: A képesség birtokosa képes kis füstcsóvákat kiengedni kezeiből, de ezek még csak az illető közvetlen közelében hatásosak, eltávolodva szétfoszlanak.
2. szint: Képes arra, hogy a füstcsóvákat kilője de ezek még csak egy-két métert képesek megtenni.
3. szint: Képes arra, hogy a füstcsóváknak alakot is adjon (akár megtévesztés céljából valamilyen állat formájába is öntheti őket), de kilőni csak az alaktalanokat tudja már tíz méterre.
4. szint: Képes arra, hogy az alakkal rendelkező füstcsóvákat is kilője, de azokat csak négy-öt méterre. Az alak nélkülieket pedig 25 méter távolságig képes kilőni.
5. szint: Képes arra, hogy az alakkal rendelkezőket és az alaktalanokat is 25 méterre ki tudja lőni. Az alakkal rendelkezőket kard vagy akármilyen egyéb kézi harci eszköz formájában meg is tudja fogni, s fegyverként tudja használni (a képesség használóját nem sérti a sav, ha hozzáér).

Vissza a képességekhez

- Szellemlátás
Ez egy olyan képesség, amivel előre megérezzük, ha valaki közel kerül a halálhoz. Képesek vagyunk megpillantani olyan lelkeket, szellemeket,amik normál esetben nem jelennek meg, és mások egyáltalán nem láthatják őket. Valaki eleinte nem is képes elhinni, hogy ezzel a képességgel valóban látja a szellemeket, de ahogy növekszik az ereje, úgy válik egyre bizonyosabbá.
1. szint: Még csak érzékeljük, hogy a közelben van egy lélek, de nem tudjuk szóra bírni.
2. szint: Előre megérezzük, hogy valakinek a lelkével valamilyen jó vagy rossz dolog fog történni. Így például megérezhetjük, hogy közelebb került a halálhoz, és hogy merre fog tovább vezetni az útja.
3. szint: A jó lelkekkel képesek vagyunk beszélni, segítségre is rá tudjuk venni őket,de gonosz szellemeket még csak érzékelni vagyunk képesek.
4. szint: Kellő erővel - meggyőző képesség, erős mágia - képesek vagyunk rákényszeríteni az akaratunkat a gonosz szellemekre, valamint átsegíteni/kényszeríteni az itt ragadt lelkeket. Kialakul egyféle védelmi képesség, ami segít benne, hogy a szellemi befolyásolás, megszállás ne működjön rajtunk.
5. szint: Minden típusú lelket tökéletesen látunk, és képesek vagyunk segíteni rajtuk. Képessé válunk holtidézés és egyéb feketemágusi praktikák nélkül szellemeket megidézni, amennyiben kellő ismeretünk van a megidézendőről. Így már megállapodott lelkeket is meg tudunk idézni egy időre, de nem tartósan. A védelmi képességeinket öt másik emberre is képesek vagyunk kiterjeszteni, akik a közelünkben vannak.

Vissza a képességekhez

- Robbantás
A robbantás képesség valószínűleg elég egyértelmű, és noha elsőre talán haszontalannak tűnik, hiszen robbantgatni bárki tud, ezen képesség birtokosai egyenesen művészi szintre fejlesztették ezt. (A képességben a tárgy alá bármilyen nem konkrétan élő dolog, tehát nem személy, állat vagy varázslény beletartozik.)
1. szint: Képes kisebb robbanásokat előidézni, maximum egy átlagos földgömb méretű tárgyat tud felrobbantani, valamint a levegőben kis robbanásokat tud létrehozni, leginkább egy miniatűr tűzijátékhoz hasonlóan.
2. szint: Valamivel nagyobb tárgyakat tud felrobbantani, nagyjából egy átlag ruhásszekrény méretéig, a levegőben való robbantásai erősebbek, és színezni is tudja őket.
3. szint: Immár határozottan nagy méretű tárgyakat is könnyedén fel tud robbantani, valamint a levegőben való robbanásának ereje a robbanás helyének öt méteres körzetében eltaszítja a körülötte lévő tárgyakat és személyeket.
4. szint: A levegőben való robbantás ereje immár tíz méteres körzetben fellök mindent és mindenkit, valamint enyhe égési sérülést okoz. A konkrétan felrobbantott tárgyról továbbterjed a robbanás, öt másik tárgyat felrobbantva.
5. szint: A tárgy méretétől függetlenül lényegében bármit fel tud robbantani, a levegőben való robbanásokat formálgatni, a méretét változtatni, teljesen ártalmatlantól húsz méteres lökésátmérőig, és komoly égési sérüléseket is tud vele okozni.

Vissza a képességekhez


Megírta: Tyaeloria Perathon, Jesmon Helar, Rebecca Taylor, Castin Noyers, Gaea Nephele, Loras M. Merlioth
Formázta és javította: Rebecca Taylor
Ötleteket adott: Loras M. Merlioth és Gaea Nephele

Vissza az oldal tetejére